Gå til innhold

inspirert...... hva legger dere i

Anbefalte innlegg

Skrevet

betegnelsen spedbarn? selv kan jeg ikke se problemet med å ha b.vakt noen få timer på kvelden man skal i bryllup fra 2mnds alder. dra heller tidlig hjem om så var.er jo en ypperlig mulighet for besteforeldrene f.eks til å knytte tidlige bånd til barnet og for foreldrene litt egentid.

(mange unner seg jo en tur ut på middag eller kino, det blir jo ikke annerledes selv om det kalles bryllup)

Selv har jeg 3 barn å det har ALDRI falt meg inn å dra med barna på "fest" barnepass fra besteforeldrene har vært kjærkomment både barna og besteforeldrene har hatt mye igjen for det.

Det følger også mye med et spedbarn som skal være med, en barnevogn ruver en god del å får du f.eks 5 stk som skal ha med seg spedbarn så minker det plutselig drastisk på plassen........

dette er mine tanker å meninger, litt intressant å se andres syn på ting

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å dra fra barnet etter leggetid i noen timer, trygt passet på av noen erfaring med barn, noen du stoler på og noen barnet kjenner, er helt ok. Pump melk i flaske på forhånd, og kos deg noen timer ute med god samvittighet. Siden det er en såpass spesiell anledning som bryllup. :)

Anonym poster: bf84f1b0a2169e86bd47f9bf1c50a686

AnonymBruker
Skrevet

Men du MÅ ikke ha med stor vogn og masse styr. Det holder med en bag barnet ligger å sover i. :)

Anonym poster: bf84f1b0a2169e86bd47f9bf1c50a686

Skrevet

Sånn vi har tenkt er rett og slett om barnet er lite nok at moren fullammer så er det lettest for de å ha med babyen, og da blir det sikkert hyggeligere når de slipper å stresse eller evt å dra tidlig. Men det betyr jo ikke at de som ikke ønsker det må ha med babyen. Det gjelder 4-5 inviterte hos oss, men det er et "rolig"rom ved siden av middagsrommet hvor kan kan plassere vogn, så det burde gå fint.

Skrevet

En 2 mnd gammel baby hadde jeg nok ikke reist fra med mindre det var nærmest livsviktig at jeg var der. En 6 mnd kunne jeg reist fra for noen timer, men ikke over natten. En ettåring hadde jeg gladelig reist fra over natten he he.

• Liker 1
Skrevet

Et spedbarn på 2 mnd er nok mye vanskeligere å dra fra mer enn etpar timer, enn en eldre baby. Dersom dere har gjester med spedbarn, kan det kanskje legges til rette med et eget rom for barnevogn/ bag/ soving?

Skrevet

Et spedbarn på 2 mnd er nok mye vanskeligere å dra fra mer enn etpar timer, enn en eldre baby. Dersom dere har gjester med spedbarn, kan det kanskje legges til rette med et eget rom for barnevogn/ bag/ soving?

vi har ikke gjester med babyer, så ikke en reell problemstilling i vårt tilfelle... Men hadde det vært ville det ikke vært mulig å tilrettelagt for eget rom å slikt i det lokalet vi har leid.

Skrevet

Da jeg begynte å lese innlegget ditt var det første jeg tenkte: Hun har ikke barn! Og jeg klarer faktisk ikke helt å tro du har det selv om du skriver det....

For greit nok at noen babyer er lettere å reise fra enn andre, men har du barn, så har du vel litt kunnskaper om babyer generelt. En 2 måneder gammel baby må fullammes eller få flaske. Det er ikke alle alle babyer som tar flaske. Og da kan umulig moren gå fra. I tillegg varer vel de fleste bryllup mer enn et par timer? Det er da ikke normalt at både mor og far går fra en så liten baby en hel dag? Det er ofte ikke før en baby er 3 måneder at den er inne i en dagsrytme. Derfor er det heller ikke så lett å beregne å gå etter leggetid.

En baby som ikke fullammes, er ofte mye lettere å gå fra, og mye lettere for andre å passe. Jeg tenker at spedbarn er babyer som ikke får fast føde.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å dra fra min baby dersom kun var 2 måneder. Jeg synes de er alt for små til å kunne være vekke mer enn et par timer. De skal jo bla amnesti ganske ofte. Så da hadde jeg enten tatt med eller latt være å gå i bryllupet

AnonymBruker
Skrevet

Vi var i bryllup når barnet var 4,5 måneder - da dro jeg hjem og ammet mellom vielse og middag, og vi dro tidlig hjem. Besteforeldre var barnevakter for første gang og det fungerte helt fint. Men med en baby på bare 2 mnd ville jeg nok ikke gjort det - da er de fortsatt veldig avhengig av mamma slik som jeg ser det og jeg ville ikke klart å slappe av iallefall.

Anonym poster: e8263c4f79ffc756684680bde20ee369

Skrevet

Da jeg begynte å lese innlegget ditt var det første jeg tenkte: Hun har ikke barn! Og jeg klarer faktisk ikke helt å tro du har det selv om du skriver det....

For greit nok at noen babyer er lettere å reise fra enn andre, men har du barn, så har du vel litt kunnskaper om babyer generelt. En 2 måneder gammel baby må fullammes eller få flaske. Det er ikke alle alle babyer som tar flaske. Og da kan umulig moren gå fra. I tillegg varer vel de fleste bryllup mer enn et par timer? Det er da ikke normalt at både mor og far går fra en så liten baby en hel dag? Det er ofte ikke før en baby er 3 måneder at den er inne i en dagsrytme. Derfor er det heller ikke så lett å beregne å gå etter leggetid.

En baby som ikke fullammes, er ofte mye lettere å gå fra, og mye lettere for andre å passe. Jeg tenker at spedbarn er babyer som ikke får fast føde.

Fordi om babyen fullammes tar den ikke skade av hverken få pumpet morsmelk eller erstatning en kveld.... Å jo jeg har 3 barn første fødte hadde jeg barnevakt til da den var 10 dager en hel natt og om barnet har tatt skade av det? Neppe frisk som en fisk i dag å dette er 10 år siden!.. 2 barnet var vel 3-4 uker og 3 barnet 3-4 uker.... altfor mange er av oppfatningen, jeg har fått barn nå er det slutt på alt det som har med egentid å gjøre. sier ikke at man skal dra på en 14 dagers party tur til Ibiza, men at man for en kveld har godt av å være mann å kone det syns jeg selv om barnet er relativt ferskt (er kansje da man trenger det mest, spesielt hvis det f.eks har kolikk!)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Jeg mener spedbarn er babyer som er opptil 1 år gamle.

Forstår ikke helt hvorfor du spør om det når resten av innlegget handler om barnepass.

Verken jeg eller mannen er mennesker som drikker oss fulle. Satser på måtehold her i gården. Vi drar derfor aldri på fest-fest verken når vi har barnevakt eller ellers. Vi har for øvrig barnevakt svært sjelden. Vi skal i bryllup i sommer, men da er barnet med oss. Når leggetiden for barnet nærmer seg blir jeg med det resten av kvelden. Så fortsetter mannen å være sosial siden det er hans venner vi skal i bryllup til. Hadde det vært "mine folk" vi hadde feiret så hadde det vært han som hadde lagt barnet og jeg som hadde vært sosial. Ser liksom ikke helt problemet her.. :riste:

Endret av Mrs. Random Nick

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...