Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag skulle jeg egentlig hatt en muntlig privatisteksamen i kommunikasjon og kultur 1. Jeg har forberedt meg godt til denne eksamenen, men de siste dagene har jeg slitt med sykdom (influensa), og klarte dessverre ikke å møte opp til eksamen. Jeg vet at jeg kan få tatt opp faget gratis til høsten hvis jeg leverer en legeerklæring, men spørsmålet mitt er: Tror dere det er mulig å snakke med eksamenskontoret, og heller få dem til å sette meg opp på en skriftlig eksamen før sommeren, for eksempel i kultur og kommunikasjon 3 (som bare er skriftlig)?

Jeg har fått en betinget plass på drømmeuniversitetet i Storbritannia, og mangler kun denne karakteren for å komme inn... Så det er mildt sagt utrolig bittert dersom jeg må vente et helt år bare for å ta én eksamen. Det er akkurat samme hva slags fag den eventuelle skriftlige eksamenen skulle vært i, det eneste kravet er at det må være et valgfag.

Sitter her og er sykt bekymret og lei meg, så jeg setter stor pris på råd og tips. Føler meg hjelpesløs!

Anonym poster: e91a88b0926255c22cb0745e047d382c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan garantere deg at du ikke får gå opp i et annet fag enn det du har meldt deg opp til. Imidlertidig vil jeg tro at eksamenskontoret kan sette deg opp til en ny muntlig eksamen dersom det er flere kull som skal opp på andre datoer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan garantere deg at du ikke får gå opp i et annet fag enn det du har meldt deg opp til. Imidlertidig vil jeg tro at eksamenskontoret kan sette deg opp til en ny muntlig eksamen dersom det er flere kull som skal opp på andre datoer.

Ikke en gang hvis jeg møter opp gråtende på Eksamenskontoret med en legeerklæring? :( Eller får rådgiver på den gamle videregående skolen min til å snakke med dem? Eller reiser til Eksamenskontoret i nabofylket for å høre om jeg kan ta den der? Ja, disse forslagene høres helt tåpelige ut, men det er ekstremt viktig for meg å få tatt den eksamenen, slik at jeg får vitnemål...

AnonymBruker
Skrevet

Når eksamen er så viktig, burde du ha møtt opp uansett om du har "influensa" (skriver det i hermetegn fordi det ikke går influensa nå). En ståkarakter klarer man selv om man er litt syk.

Din eneste mulighet er at eksamenen du skulle hatt også arrangeres en annen dag, og at du får en ny sjanse da. Det er helt utelukket at du plutselig får bytte fag i eksamenstiden. Dessverre.

Anonym poster: 5c857d5d610011be3c4a71283cbd9187

AnonymBruker
Skrevet

Når eksamen er så viktig, burde du ha møtt opp uansett om du har "influensa" (skriver det i hermetegn fordi det ikke går influensa nå). En ståkarakter klarer man selv om man er litt syk.

Din eneste mulighet er at eksamenen du skulle hatt også arrangeres en annen dag, og at du får en ny sjanse da. Det er helt utelukket at du plutselig får bytte fag i eksamenstiden. Dessverre.

Anonym poster: 5c857d5d610011be3c4a71283cbd9187

Har du egentlig hatt influensa? Du vet at mange ligger rett ut med feber og ikke kommer seg ut av senga når de har det?

Og jo, man kan få influensa nå.

Skjerp deg.

Anonym poster: fb13dcfc01c5f97ac261c0ed653dc481

Skrevet

Muntlig eksamen er det skolen som styrer med, så der kan du faktisk få en sjanse. Jeg fikk det da jeg nesten var ferdig med videregående. Svimte av på en muntlig eksamen og fikk derfor stryk. Da ordnet rådgiveren en eksamen en uke senere.

Skriftlig eksamen tror jeg du kan glemme med mindre det bryter ut atomkrig :P

AnonymBruker
Skrevet

Muntlig eksamen er det skolen som styrer med, så der kan du faktisk få en sjanse. Jeg fikk det da jeg nesten var ferdig med videregående. Svimte av på en muntlig eksamen og fikk derfor stryk. Da ordnet rådgiveren en eksamen en uke senere.

Skriftlig eksamen tror jeg du kan glemme med mindre det bryter ut atomkrig :P

Takk for svar! Jeg går jo egentlig ikke på skole lenger, men muntlige privatisteksamener holdes på den gamle skolen min (og jeg kjenner rådgiver der) - betyr det at hun/andre skoleansatte har makt til å sette meg opp på en ny muntlig eksamen?

Forresten, til du som nevner at influensa ikke går nå, at jeg burde kunne fått ståkarakter selv om jeg var "litt syk": Jeg var - og er fortsatt sengeliggende. Og jeg nevnte ikke dette, men det er ikke bare sånn at jeg måtte stå, jeg trengte minst 5 på eksamen. Jeg hadde som sagt lest mye, men når man er i såpass dårlig form så hjelper dessverre ingen verdens lesing.

Skrevet

Takk for svar! Jeg går jo egentlig ikke på skole lenger, men muntlige privatisteksamener holdes på den gamle skolen min (og jeg kjenner rådgiver der) - betyr det at hun/andre skoleansatte har makt til å sette meg opp på en ny muntlig eksamen?

Det er ikke skolene som setter opp eksamensdatoer- det er det eksamenskontoret som gjør. Du må skaffe deg en legeerklæring, og ta kontakt med de så fort som mulig.

Skrevet

Det er ikke skolene som setter opp eksamensdatoer- det er det eksamenskontoret som gjør. Du må skaffe deg en legeerklæring, og ta kontakt med de så fort som mulig.

Skolen kan ordne det med eksamenskontoret, i alle fall. Alle bekjente på skolen kan være til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...