Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2004 #1 Skrevet 8. april 2004 Jeg har alltid hatt veldig regelmessig mens, kan omtrent stille klokka etter den. Jeg bruker p-piller og vet jo derfor alltid når mensen er ventet. I flere år nå har jeg alltid fått en liten blødning på dagen ei uke før vanlig mens. Ved forrige periode fikk jeg også dette, men den vanlige mensen uteble. Og i denne perioden har jeg ikke fått denne "forblødningen" og heller ikke ordinær menstruasjon... Hva kan årsaken til dette være? Er det noen som har opplevd at mensen har uteblitt helt plutselig? K
Gjest Ethereal Skrevet 8. april 2004 #3 Skrevet 8. april 2004 Hvis du har gått på p-piller i mange år, kan visstnok det være årsaken. I hvertfall fikk jeg det svaret. Hos meg har det vært slik de siste månedene at mensen har kommet og gått, og jeg er ikke gravid. Hvis den ikke dukker opp neste måned, bør du teste om du er gravid.
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2004 #4 Skrevet 8. april 2004 Graviditet er så godt som utelukket, har ikke vært så veldig aktiv på "sengefronten" i det siste...Og da ville jeg vel sikkert ha hatt andre symptomer også... Lurer bare på om det er vanlig at pillen kan gjøre at mensen forsvinner, eller om det er normalt at en ellers regelmessig menstruasjon plutselig kan bli uregelmessig for en periode. Som sagt, har aldri opplevd dette før. K
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2004 #5 Skrevet 8. april 2004 Jeg har gått på pillen i snart 6 år, har bytta merke et par ganger, sist gang for et halvt år siden. Er det lurt å slutte på pillen hvis mensen blir så uregelmessig, eller er har det ingen betydning? K
Gjest Ethereal Skrevet 8. april 2004 #6 Skrevet 8. april 2004 Som sagt, jeg spurte en lege, og hun sa det var en vanlig bivirkning over tid. Det hadde noe å gjøre med at slimhimmen i livmoren blir tynn etter lang tids p-pillebruk. Og hun sa at det var ingen grunn til bekymring. Jeg har brukt p-piller i x antall år, og alltid, bortsett fra i den senere tid, kunne stillet klokka etter når jeg fikk mensen. Den blødningen du får ved p-pillebruk er uansett fake, og ingen ekte menstruasjonsblødning.
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2004 #7 Skrevet 8. april 2004 Takk for svar, Ethereal! Jeg får kanskje bare begynne å vende meg til uregelmessig mens da... K
Soul Skrevet 8. april 2004 #8 Skrevet 8. april 2004 Jeg har nå de siste månedene opplevet cirka det samme som Ethereal skriver om, dvs. mensen er så og si borte/kommer ikke hver måned. Jeg har også fått høre at det er pga. p-piller, men jeg har ikke hørt noen om at det er skadelig. Syns det er deilig å slippe mensen jeg... Men det fører jo til at jeg oftere lurer på om jeg gravid enn før da
Gjest Ethereal Skrevet 8. april 2004 #9 Skrevet 8. april 2004 jeg liker det ikke, jeg heller, men må vel leve med det foreløpig
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2004 #10 Skrevet 8. april 2004 Det er forsåvidt helt greit at mensen uteblir! Men jeg begynte bare å lure på hvorfor og om det er noe jeg bør sjekke opp...
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2004 #11 Skrevet 13. april 2004 Hadde ikke fått mensen på lørdag heller, så da kjøpte og tok jeg en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Den var heldigvis negativ. Og på søndag kom mensen...Så da har det vel bare vært en tilfeldig uregelmessighet, sikkert. K
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå