AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Del Skrevet 28. mai 2013 Vasker alltid klær på 30 grader (utenom undertøy, sengeklær,håndklær etc), fordi jeg har hørt at det er bra for miljøet, i tillegg til at det sliter mindre på klærne. Har aldri hatt noen vaskeuhell før nå. Toppen krympet så mye at den er altfor kort, og sitter for trangt over brystet. På vaskelappen står det at den kan vaskes på 40 grader, og det falt meg ikke inn at det kunne være feil å da vaske den på 30 grader. Hadde ingen kvittering og kunne jo ikke bevise at jeg bare vasket den på 30 grader, men tenkte at jeg ikke hadde noe å tape på å gå innom butikken og si hva som hadde skjedd. Traff først en hyggelig ekspeditør som fant fram den siste de hadde igjen av toppen, og målte den mot min. Den var en størrelse mindre, men var allikevel kortere. Hun sa at hun ikke kunne gjøre noe, men sjefen var ventet straks, så jhun skulle ta det opp med henne. Siden Oasis er (var) favorittbutikken min, gikk jeg rundt og kikket litt, og da jeg skulle betale for en ny topp kom sjefen. Hun var derimot ikke like hyggelig og serviceinnstilt. Hun dro fram vaskelappen, og jeg sa at jeg hadde vasket på 30 grader fordi jeg alltid gjorde det, og aldri hadde hatt noe problemer med det. Da bare så hun stygt på meg, og sa i en sur og spydig tone at hun ikke kunne ta ansvar når jeg ikke fulgte vaskeanvisningen. Jeg svarte at jeg ikke visste at det var feil å vaske på færre grader enn hva det sto på lappen, og at jeg trodde det kun var maks antall grader. Men jeg beklaget (hvorfor søren gjorde jeg det: jeg hadde jo ikke gjort noe galt - annet enn å tydeligvis få fram bitchen i henne), og sa at jeg uansett ikke hadde tapt noe på å ta den med, for den var jo ubrukelgi for meg uansett. Hun fortsatte å gjenta at jeg jo måtte følge vaskeanvisningen, hun var sur og ristet på hodet som om jeg var en idiot. Jeg skulle til å gå uten å ta den med meg (jeg kan jo ikke bruke den!), men hun pakket den ned i posen min og sa at jeg kunne gi den til en venn, eller prøve å vaske den på ny og dra litt i den (akkurat som om det står på vaskeanvisningen). Tok den med hjem, vasket den og dro i den så mye at den raknet. Den hadde jo krympet minst 8cm, så tenkte at jeg liksågodt kunne prøve alt jeg kunne... Argh. Så spørsmålet mitt er egentlig: er det jeg som gjør veldig feil når jeg vasker en topp på 30 grader når det står 40 på lappen? Er dette min feil? Må man alltid vaske på nøyaktig antall grader som står på lappen? Og jeg veit jo at jeg naturligvis ikke kan bevise at jeg har vasket den på 30 grader. Hun kan jo tro at jeg kokte den i hjel. Oasisbutikken har i hvert fall mistet en kunde nå! Anonym poster: c49104c8813843ad0507d7134a10238a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 28. mai 2013 #2 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg har aldri hørt noe om at man MÅ vaske på minimum grader av det som står på vaskelappen. Heller det motsatte, som du sier, at man skal vaske på maks grader av vaskelappen. Du har nok bare møtt på en idiot av en butikksjef. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #3 Del Skrevet 28. mai 2013 Var dette på Oasis i Stavanger? Anonym poster: 82cf2bb49a871f44afa2b0812eaca456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #4 Del Skrevet 28. mai 2013 Var dette på Oasis i Stavanger? Anonym poster: 82cf2bb49a871f44afa2b0812eaca456 Det var Oasis i Stavanger, ja. Har flere også dårlige erfaringer med henne, altså? Verst for dem, for de har mistet en fast kunde. Jeg har brukt 6-7000 der de siste månedene, da jeg har hatt behov for å oppdatere garderoben min. Anonym poster: c49104c8813843ad0507d7134a10238a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå