AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Jeg hadde et "vanlig, norsk" kosthold med karbohydrater helt inntil for et års tid tilbake. Nå kunne jeg aldri tenkt meg å gå tilbake. Jeg er ikke så streng, og spiser karbohydrater hver dag(varierer, alt fra 5-80 gram, for det meste en mellomting), men jeg merker så vanvittig stor forskjell. Jeg skeiet ut med masse kaker og søtsaker på 17.mai og et par dager etterpå, og først i går/i dag føler jeg meg "normal" igjen. Etter de dagene med masse karbohydrater følte jeg meg skikkelig lubben(BMI på 18), pløsete og ekkel. Nesten feit, liksom, selv om jeg selvfølgelig vet at jeg egentlig ikke er det. Nå føler jeg meg lett, superslank, fornøyd og bare bra! Ser STOR forskjell i speilet, magen er flat igjen og resten av kroppen virker strammere. Er det flere som opplever dette? At kroppen blir som "natt og dag"? I tillegg la jeg på meg hele 3 kg på de få dagene. Regner jo med at det er vannet som gjorde det, men 3 kg på min vekt er ganske "mye", og hvert fall på så kort tid. Synes bare det er så utrolig at mye karbo vs lite karbo kan gjøre så utrolig mye med ens kropp, hvert fall min. Anonym poster: b235e54907cf92f7a08118eb9a137918 2
Wiggins Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Hvis du har BMI på 18 er du TYNN, det vet du antakelig godt selv. Du er faktisk under det Verdens helseorganisasjon har definert som undervektig, altså 18,5. Det er selvsagt noen som kan ha BMI under 18,5 uten å være undervektige, men det er svært få. Grunnen til at du la på deg så mye på kort tid av økt inntak av karbohydrater er at du sannsynligvis ikke har fullt glykogenlager til vanlig, siden du ikke spiser så mye karbohydrater. Når de lagres binder karbohydratene vann, så det blir litt vekt, ca. 3 kg på et voksent menneske med fullt glykogenlager. Glykogenlageret er kroppens lager av høyoktan energi. Kroppen forbrenner litt av det til enhver tid, men det brukes hovedsakelig når vi skal gjøre intensiv anstrengelse som er over den aerobe sonen. Med lite glykogenlager vil du ha problemer med intensiv aktivitet. 1
Løvetanten Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Jeg har også lav BMI, men jeg er bygd sånn. Er nok definert som undervektig, men BMI er et løst og upresist mål. Jeg blir helt deigete etter høyt karboinntak, så jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen. Det tar noen dager før jeg er tilbake i min egen kropp igjen. Kan gå opp 3 kilo over natta. Endret 28. mai 2013 av Løvetanten 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Jeg er også sånn. Har en BMI på 18,5-19, altså akkurat normalvektig, men føler meg rett og slett lubben når jeg har spist mye karbohydrater - selv om jeg trener en del. Jeg er heller ikke kjempestreng, men klarer meg veldig fint uten mye karbo. Anonym poster: da3dd405507aa61105cb8c95830d9da8 1
FantasDick Skrevet 28. mai 2013 #5 Skrevet 28. mai 2013 Jeg blir også sånn, og får i tillegg sterke magesmerter. Kjennes også ut som at jeg er så mett at det er pakket mat helt opp i halsen, selv om jeg ikke har spist mye - utrolig ekkelt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå