Gå til innhold

Tankefeltterapi (dere som sliter med angst, depresjoner osv)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir nærmest ren reklame. Men jeg blir nødt til å gjøre noe for å spre denne fantastiske terapien. Jeg har slitt med angst og lignende i et par år, gått til psykologer og lest de fleste bøker. Det hjalp litt av og til, men jeg ble liksom ikke helt kvitt det. Men så kom jeg over en bok om tankefeltterapi på bruktbutikken der jeg bodde. Hm, tenkte jeg. Så kjøpte jeg den, gikk hjem og prøvde. Det var enkle instruksjoner, jeg skulle bare tenke på det jeg syntes var ubehagelig og skrive ned hvor sterkt ubehaget føltes på en skala fra 1 til 10. Jeg skrev 8 og fulgte instruksjonene videre, banket lett med fingertuppene på de forskjellige punktene som anvist og da jeg var ferdig følte jeg meg betydelig bedre og lettere. Jeg prøvde å tenke på det ubehagelige igjen, men den vonde følelsen kom ikke etter. Jeg var ikke redd lenger!

Link til boka jeg kjøpte: her

Du trenger ikke tro på det for at det skal funke, drit i om det er alternativt eller hva det er, det virker og det er det som teller! Og det tar bare minutter! Jeg er helt frelst, jeg. Trodde aldri jeg skulle få det som dette.

Her er litt info:

"I tankefeltterapi bruker man stimulering av såkalte «aku-punkter» med å banke på disse med fingrene («akupressur»), samtidig som den det gjelder holder mentalt fokus på det aktuelle følelsesmessige problemet. De følelsesmessige traumene antas å være blokkeringer i tankefeltbanene. Teknikken innbefatter at pasienten etter hvert skal kunne utføre behandlingen på seg selv."

Lykke til med det du sliter med og drit i å være skeptisk, bare prøv i det minste og se selv!

Anonym poster: 6336c2754d08c9c7e2c1153c07c38e26

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også prøvd det og går i fast behandling med det. Det er jo på vei inn til å bli en del av allmennmedisinen. Jeg syns imidlertid det er kjempevanskelig å gjøre det selv, trenger en behandler. Det kule er jo at man kan sitte der og tenke "dette er noe forbanna tull, det kommer aldri til å funke", og så gjør det det likevel.

Anonym poster: da4f1ab72603c4f3cdede09963e3a0c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle burde gi det et forsøk.

Anonym poster: 6336c2754d08c9c7e2c1153c07c38e26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...