Gjest Embla s Skrevet 8. april 2004 #1 Skrevet 8. april 2004 Foreldrene mine er ute og reiser, og jeg mater katten og tar inn post og aviser. Vanligvis har jeg brukt å legge posten i esker innenfor garasjen (postkassene henger på garasjen), men så oppdaget jeg en dag at naboen (som også har postkasse her) har begynt å forsyne seg med morgenavisene (og alt det andre) for så å brette det sammen og legge det i den esken jeg legger posten i når de er ferdig med det. Jeg må si jeg syns dette er litt underlig?! Jeg unner dem forsåvidt å lese aviser, og tror ikke avisene tar skade av at de tar de inn til seg og leser de først, men det er noe med holdningen, at de forsyner seg i andres postkasser uten at det er noe avtale på forhånd.. Hva ville dere gjort? Ville dere konfrontert dem, eller bare latt som ingen ting? (er jeg smålig som reagerer på dette i det hele tatt?)
Rapitap Skrevet 8. april 2004 #2 Skrevet 8. april 2004 Synes ikke dette er "lov". Ja, jeg ville sagt noe... Mitt er mitt og ditt er ditt. Kjøpt og betalt!
Gjest Embla s Skrevet 8. april 2004 #3 Skrevet 8. april 2004 Synes ikke dette er "lov". Ja, jeg ville sagt noe... Mitt er mitt og ditt er ditt. Kjøpt og betalt! Jeg syns bare det faktum at de går i mine foreldres postkasse er litt ubehagelig jeg... Men hva ville du gjort/sagt da, Anafugia?
Miamor1 Skrevet 8. april 2004 #4 Skrevet 8. april 2004 De kunne nå iallefall ha spurt! Er litt frekt å bare ta seg til rette på det viset!
Gjest 1111 Skrevet 8. april 2004 #5 Skrevet 8. april 2004 :o Skjønner ikke helt hvordan denne naboen får seg til å gjøre det jeg. hadde det skjedd med meg, hadde jeg reagert også. han kunne jo i det minste spurt, det er min mening.
Gjest care Skrevet 8. april 2004 #6 Skrevet 8. april 2004 Æsj, for en kjedelig situasjon. Vet ærlig talt ikke hvordan man skal forholde seg til denne situasjonen. Jeg tenker litt sånn at man kan gi signaler til dem om at du vet at avisen blir lest. Hva med å skrive noe humoristisk lapp, som gir dem en liten skyldfølelse... vet ikke :klø: virker det smålig? :klø:
Soul Skrevet 8. april 2004 #7 Skrevet 8. april 2004 Hvis de ikke har avtalt dette med verken deg eller foreldrene dine syns jeg det de gjør er ganske frekt. Postkassa m/innhold er privat mener jeg... Dårlig folkeskikk å rote i andres post/aviser! Dessverre er jeg ikke særlig god på å si ifra om sånne ting selv, så vet ikke helt hvordan du burde gjøre det. Kanskje du kan å si ifra på en direkte, men pen måte at posten er privat og at du føler ansvar overfor dine foreldre sine det er du som skal passe på imens de er bortreist? Eller har du en mulighet til å få snakket med moren og faren din og hørt hva de syns? Eller som care foreslår, sett opp en liten lapp, du kan jo skrive privat eller ikke rør eller noe sånt og sette på postkassa eller pappesken i garasjen. Håper det ordner seg!
Fakse Skrevet 8. april 2004 #8 Skrevet 8. april 2004 Sett lås på postkassen og legg avisene et sted de ikke kommer til. Du har vel nøkkel til dine foreldres hus og kan legge posten inne?
Gjest care Skrevet 8. april 2004 #9 Skrevet 8. april 2004 Kanksje bare rett og slett legge en a4 lapp oppe på avisen der det står privat. :klø:
tenker Skrevet 8. april 2004 #10 Skrevet 8. april 2004 Mange frekke folk... Jeg tror kanskje jeg rett og slett ville vært så feig at jeg ville lagt posten et sted naboen ikke kom til, i gangen inne i huset el. Fjernet eskene i garasjen. Det kan jo hende at han da roter i postkassa og legger posten tilbake igjen der istedet for i eskene i garasjen, men det krever kanskje litt høyere terskel å gjøre det. Hvis jeg skulle sagt i fra tror jeg at jeg ville spilt uskyldig og spurt om han hadde en avtale med foreldrene mine (dine! ) om å kikke etter en spesiell forsendelse de venter på i posten. Om nødvendig også sagt at jeg godt kunne ta på meg det "ansvaret", slik at han slapp. Er også ganske feig når det gjelder slike ting... :oops:
Gjest Embla s Skrevet 8. april 2004 #11 Skrevet 8. april 2004 Mange gode forslag! Det jeg konkret har gjort er å fjerne alle aivs- og post esker fra garasjen. Så legger jeg alt inn til foreldrene mine, eller tar det med meg hjem. Regner med at de muligens forstår sammenhengen, men har altså ikke nevnt det for de. Tror ikke jeg har nerver til det heller. Uansett godt å høre at det ikke bare er jeg som er smålig.
Gjest Seleena Skrevet 8. april 2004 #12 Skrevet 8. april 2004 TAR de avisa frå postkassa eller den eska du legg posten i ? Underleg situasjon! Eg trur eg ville lagt alle avisene innforbi døra om om eg var deg. Vertfall om dei forsyner seg frå eska. Om dei tek i frå postkassa så er det nok litt meir vanskeleg :klø: Kanskje banke på døra og sei forsiktig at du har lagt merke til at dei tek avisene og spørre om å få den de har nå, tilbake? Som eit hint...
Gjest Embla s Skrevet 8. april 2004 #13 Skrevet 8. april 2004 TAR de avisa frå postkassa eller den eska du legg posten i ? Underleg situasjon! Eg trur eg ville lagt alle avisene innforbi døra om om eg var deg. Vertfall om dei forsyner seg frå eska. Om dei tek i frå postkassa så er det nok litt meir vanskeleg :klø: Kanskje banke på døra og sei forsiktig at du har lagt merke til at dei tek avisene og spørre om å få den de har nå, tilbake? Som eit hint... Sist lørdag var det ikke noe post eller avis i postkassen. Heller ikke søndag var det noen avis. Begynte å lure på om avismannen har begynt å rote. På mandag formiddag var det heller ingen ting, men mandag ettermiddag var alt sammen lagt pent sammen i post- og avis eskene i garasjen. (både lørdag, søndag og mandags avis- og post). Da satte jeg eskene inn til foreldrene mine og begynte å ta med meg posten. Har ikke savnet noe siden, men har litt problemer med å se blid ut når jeg treffer på naboen. Så det er altså snakk om å hente foreldrene mine sin post ut av deres kasse, lese også legge det pent i eskene der jeg bruker å legge det. Kanskje de tror de gjør meg en tjeneste og bare prøver å være snille? (og jeg har sjekket med foreldrene mine, de har ingen avtale).
Gjest agurk Skrevet 8. april 2004 #14 Skrevet 8. april 2004 :o Du får si til de vis dere møtes at du synes det er litt rart, for det virker som om noen leser avisene til foreldrene dine mens de er borte. Og så kan du jo legge til: dere kunne ikke være så snill å holde ett øye med postkassen å se hvem det kan være? Eller noe i den duren.
Gjest Xavia Skrevet 9. april 2004 #15 Skrevet 9. april 2004 Dette synes jeg var makan til frekke naboer! Kan det tenkes at de har en "avtale" med foreldrene dine om at de kan lese avisene? Hmmm...det stemmer vel ikke det heller nei, for da kunne jo de ha tatt vare på all posten i stedet for at du må gjøre det. Rare folk!
Rapitap Skrevet 9. april 2004 #16 Skrevet 9. april 2004 :o Du får si til de vis dere møtes at du synes det er litt rart, for det virker som om noen leser avisene til foreldrene dine mens de er borte. Og så kan du jo legge til: dere kunne ikke være så snill å holde ett øye med postkassen å se hvem det kan være? Eller noe i den duren. Godt! Jeg ville også sagt noe i denne duren! =)
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2004 #17 Skrevet 9. april 2004 Godt! Jeg ville også sagt noe i denne duren! =) absolutt et bra forslag som jeg kunne sagt uten for store problemer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå