Gå til innhold

Mor er norsk, far er iraker - lyse barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mamma har en kollega(norsk kvinne, veldig lys og blond i håret) som har fått to barn med en iraker(som er ganske mørk). Begge barna er visst helt lyse og blonde. Jeg synes jo dette er merkelig, da det vanligste "utfallet" da blir at man blir seende ut som en "mellomting", eller hva jeg skal si. Hvis den ene parten er lys, og den andre mørk, blir man jo gjerne som oftest mulatt(dersom den ene parten er afrikansk da).

Jeg har hørt om andre tilfeller hvor mor er helt lys, mens far er afrikansk(helt mørk/sort i huden), og det ene barnet er blitt helt lyst, mens det andre barnet er veldig mørkt. Sikkert dumt spørsmål av meg, men kan det være andre fedre med i bildet, eller kan det bare skje pga. gener og slikt?

Anonym poster: f08a4a8df89208d3331b72ee329464eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke slik at man må ende opp som mulatt med en mørk og en lys forelder, gener kan kombineres på mange måter.

Anonym poster: e791479a7eff9edb3c17acaa195407e5

• Liker 4
Skrevet

Jo barna kan få lyse trekk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En iraker er ikke akkurat så veldig mørk, da. Jeg er fra Marokko, og barna mine er like lyse som norske, bare mer etniske trekk.

Anonym poster: fc5a8a5981b549e818e2d47d65c530a6

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Kjenner også til ei som fikk barn med en pakistaner, og barna hennes er veldig lyse i huden og har helt blondt hår.

Moren er kjempelys i huden og håret, mens faren er veldig mørk

AnonymBruker
Skrevet

Min mamma har en kollega(norsk kvinne, veldig lys og blond i håret) som har fått to barn med en iraker(som er ganske mørk). Begge barna er visst helt lyse og blonde. Jeg synes jo dette er merkelig, da det vanligste "utfallet" da blir at man blir seende ut som en "mellomting", eller hva jeg skal si. Hvis den ene parten er lys, og den andre mørk, blir man jo gjerne som oftest mulatt(dersom den ene parten er afrikansk da).

Jeg har hørt om andre tilfeller hvor mor er helt lys, mens far er afrikansk(helt mørk/sort i huden), og det ene barnet er blitt helt lyst, mens det andre barnet er veldig mørkt. Sikkert dumt spørsmål av meg, men kan det være andre fedre med i bildet, eller kan det bare skje pga. gener og slikt?

Anonym poster: f08a4a8df89208d3331b72ee329464eb

Jeg er fra Tyrkia og mannen min er norsk og vi har en sønn sammen , og han er helt lys med blå øyne og blondt hår. Ser helt ut som pappaen sin, bare pappaen er mørkere i håret. Han har ikke fått noen trekk fra meg. Så det skjer det assa, og er helt vanlig :):)

Anonym poster: e602a3054fec689feabeaf90aab24b0f

AnonymBruker
Skrevet

En jeg vet om har en afrikansk far og norsk mor. Og har fått lys hud, rødt hår og afrikansk utseende :)

Anonym poster: a3037cc2a8564ef486d457c55b10433c

Skrevet

Vendela Kirsebom er halvt tyrkisk, men hun er heller ikke mørk. Så joda, det går nok an.

Skrevet (endret)

Vet også om ei som har barn med en araber, både dattera og sønnen er lys med blondt/rødlig hår. 

Endret av Perle
AnonymBruker
Skrevet

En kompis av meg har norsk mor og gresk far. Han er veldig mørk, men lillebroren er helt lys og blond og blir til og med veldig lett solbrent. Så ja, fult mulig!!

Anonym poster: da6dd95696468de2fa838fe74bac047a

AnonymBruker
Skrevet

Kusinen min er halvt tyrker. Hun er så blond og blåøyd som man kan bli uten å være albino tror jeg :fnise:

Anonym poster: aca6800506f3474d4cf50225c4feda0a

Skrevet (endret)

Man finner mennesker i de områdene av verden som både har blondt hår og lyse øyne. Sannsynligvis har de europeisk blod i årene fra langt tilbake, og det er dette som gjør utslag, selv om de selv er mørke. Så en interessant dokumentar om unger i Mongolia som hadde lyst hår. Det viste seg at de stammet fra kvinner fra dagens Russland som hadde fått barn med lokale mongolere. De "lyse genene" kom fortsatt til syne, over 1000 år etter, og det hadde vært veldig lite miksing med andre folkegrupper etter det.

http://pastmists.wordpress.com/2010/06/21/central-asia/

Endret av Samaysa
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei fra Makedonia som er mørk som mange Sør-Europeere, som f.eks Italienere. Mannen er også mørk som henne. Mens datteren har blondt hår, lys hud og blå øyne. Så det har hun arvet etter en av besteforeldrene mener jeg, husker ikke helt. En voksen italiener som jeg kjenner har rødt hår og blå øyne, mens han foreldre er mørke.

Det er fult mulig å være lys selv om mørke farger oftest dominerer, ingen regel uten unntak!

Anonym poster: 6c690f2a55a11791ba7b5a5fb9f8989e

Skrevet

Jeg har en liten kar på 5 mnd som har meg, norsk og lys i huden, grønne øyne og mørkblondt hår, som mor, og asiatisk far med svart hår, brune øyne og ganske mørk i huden. Karen vår har foreløpig blå-grønne øyne, kan hende de blir brune etterhvert, men må ikke.

Han er lys i huden, og det håret som kommer nå (han hadde mørkere hår når han ble født), er faktisk ganske lyst. :)

Vi flirer av det stadig, hvor lite asiatisk han ser ut. Han kunne vært en helnorsk unge hvis man ikke visste annet. Og nei, det er ingen annen far inne i bildet. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vet om en norsk kvinne og en tyrkisk mann som fikk et lysblondt barn med nydelige krøller og blå øyne. Fullt mulig. Det kan også gå andre veien, med brune øyne, gyllen hud, mørkt hår.

Anonym poster: b6cdccc69f970544f8a037e721b7ea7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...