Gå til innhold

Erfaringer med Supersaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser at de ofte kommer opp når man søker billige reiser på finn.no. Er der bra, til å stole på? Er de virkelig billigst? Og hender det at reisen blir endret underveis? Vil gjerne høre deres erfainger!

Anonym poster: 69a4e1e131841a9c2a3ad7dfb36c162b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Jeg har bestilt gjennom dem, og opplevde ingen problemer. Det er vel ikke slik at de alltid er billigst, men jeg ser ingen grunn til å benytte seg av dem hvis man er fornøyd med tilbudet. Bare ha en god reise - og avbestillingsforsikring og sjekk at det er muligheter for endringer av billett, så skal du vel være trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser at de ofte kommer opp når man søker billige reiser på finn.no. Er der bra, til å stole på? Er de virkelig billigst? Og hender det at reisen blir endret underveis? Vil gjerne høre deres erfainger!

Anonym poster: 69a4e1e131841a9c2a3ad7dfb36c162b

Har bestilt gjennom dem to ganger. Den første gikk greit, den andre ble det kansellering av flyet, da var det alt annet enn greit å få tak i kundeservice. Min generelle erfaring med de byråene som kommer opp som billigst, er at de som oftest har svinedyre kredittkortgebyr som gjør at det ikke blir billigst likevel. Jeg bruker heller søketjenestene til å finne avgangene jeg vil ha billigst mulig, så bestiller jeg direkte gjennom flyselskapet.

Anonym poster: 972547a8f538f0197cb3835316beb03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dem flere ganger, problemfritt. Bare pass på å ha reiseforsikringen i orden. Har funnet billetter med sas billigere her enn på sas sine egne sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil dere anbefale å bestille gjennom kilroy, seat24, gotogate eller supersaver? Finner samme pris på samme fly hos disse men har ikke prøvd noen av dem tidligere.

Anonym poster: 7880589af854153b2fc8d332f5e7eb2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Kilroy er jo den mest kjente og kanskje tryggeste, men jeg har god erfaring med de andre også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...

Annonse

Vi har bestilt via dem og lignende tjenester flere ganger, og har hatt lite problemer. Det er som du og flere sier, det er oftest billigere å bestille fra for eksempel supersaver enn fra flyselskapet selv. 

Ulempene kommer dersom du må gjøre endringer, for det er dette disse sidene tjener penger på! 

Ved et tilfelle fant jeg ut at det var billigere å bestille fra et flyselskap enn disse sidene, da flyselskapet hadde flere ulike valg for ekstra bagasje (og var billigere på disse valgene!), samt at jeg selvfølgelig slapp unna kredittkortgebyr. 

Skal du reise med små barn vil det ofte lønne seg å bestille direkte fra flyselskapet, selv om kostnaden i utgangspunktet ser høyere ut. Vi måtte for eksempel betale 300 kroner bare for å sende inn et ønske til flyselskapet om å få plass med babyseng til vår minste (noe som selvfølgelig skal være gratis!).

Disse sidene gir deg et referansenummer/bookingnummer som ikke samsvarer med flyselskapet sitt, slik at de har monopol på all kontakt med flyselskapet, og de tar godt betalt for alle eventuelle endringer!

Så konklusjonen min er: Skal du reise ukomplisert og billigst mulig, velg selskaper som supersaver. Trenger du mye bagasje, bestemte plasser, valg av måltider etc, bestill via flyselskapene. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...