Gå til innhold

Tatt fra tråden ''Sparka ut typen i kveld..... Hvem gjorde feil?''

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig vanlig at gutten/mannen i et forhold ber om DNA prøver? Jeg er nå gravid med min samboer. Jeg vet jo selvfølgelig at det er hans barn og tar med glede en DNA test for å bevise dette. Men så klart ødelegger det litt tilitt det også, om han ber om en DNA prøve for å se om han eller noen andre er barnet .Det vil jo faktisk på en måte si at han ikke stoler helt på om jeg er utro eller ikke..

Anonym poster: 1edb1889f20f9532dfd2a2e3251fcaeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hadde dette vært en enorm krenkelse hvis jeg var gravid og kommende barnefar/ektemann etc krevde DNA-test uten grunnlag. Hadde det derimot tidligere vært utroskap og mistillit i bildet, kunne jeg forstått det, men da hadde jeg aldri blitt gravid med ham før vi kunne stolt på hverandre igjen.

• Liker 3
Skrevet

For meg hadde dette vært en enorm krenkelse hvis jeg var gravid og kommende barnefar/ektemann etc krevde DNA-test uten grunnlag. Hadde det derimot tidligere vært utroskap og mistillit i bildet, kunne jeg forstått det, men da hadde jeg aldri blitt gravid med ham før vi kunne stolt på hverandre igjen.

Enig.

Nå har ikke jeg lest den tråden som nevnes, men å be om en DNA-test i en slik sammenheng... Vel.. Det er jo ikke akkurat noe man gjør, med mindre det er en konkret grunn til det. Hvis ikke må man jo ha litt problemer med seg selv, tenker nå jeg?

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg er fullt enig med de første svarene. Som sagt hadde jeg med glede latt han ta en DNA test for å bevise at det er hans unge, men igjen tror jeg at jeg hadde hatt vanskelig med å stole på han i ettertid. Om han virkelig trodde jeg skulle lure han og hadde lugget med noen andre..

Anonym poster: 4bf0677e69d97b8ed773db8ce037c9a9

Skrevet

Når det er sagt, har jeg lest at det er mange fedre der ute som egentlig ikke er far til barna sine likevel(selv om de tror det). Husker ikke hvor jeg leste det, men det er visst et faktum at det er en del av det rundt omkring. Vi vet jo at maaange er utro. Selv kunne jeg aldri ha vært utro, og er 100% pålitelig, så jeg hadde blitt ekstremt fornærmet.

Skrevet (endret)

Ts her. Jeg er fullt enig med de første svarene. Som sagt hadde jeg med glede latt han ta en DNA test for å bevise at det er hans unge, men igjen tror jeg at jeg hadde hatt vanskelig med å stole på han i ettertid. Om han virkelig trodde jeg skulle lure han og hadde lugget med noen andre..

Har han faktisk bedt deg om en DNA-test, eller "tar du bare utgangspunkt" i den andre tråden?

Endret av MilleVanille
AnonymBruker
Skrevet

Har han faktisk bedt deg om en DNA-test, eller "tar du bare utgangspunkt" i den andre tråden?

Min samboer har ikke bedt om noen DNA-test. Jeg startet tråden med tanke på den andre tråden, men tok min samboer som eksempel. Hvordan jeg ville reagert.

Skrevet

Når det er sagt, har jeg lest at det er mange fedre der ute som egentlig ikke er far til barna sine likevel(selv om de tror det). Husker ikke hvor jeg leste det, men det er visst et faktum at det er en del av det rundt omkring. Vi vet jo at maaange er utro. Selv kunne jeg aldri ha vært utro, og er 100% pålitelig, så jeg hadde blitt ekstremt fornærmet.

Og dette overrasker meg!! Hva slags kvinne kan være utro, få barn med elskeren og føre hele familielivet som en løgn??? Det er helt utrolig stygt gjort! Barnet og mannen er uskyldige part for et kynisk spill! Jeg har vanskeligheter for å tro at en oppegående kvinne er i stand til å leve på en så stor løgn resten av livet.. Og så mot sitt barn! Tenk også på om den biologiske faren er far uten å vite det!!

Har ikke ord som beskriver hvor lite jeg synes om dette :glare:

• Liker 2
Skrevet

Kan forøvrig også si at hvis samboer/mann spør om DNA-test, så ville jeg blitt ydmyket, såret og virkelig skjønt at jeg har fått barn med feil person- blir man gravid i et seriøst forhold så skal man kunne stole på hverandre! Viser det seg at han er usikker, så ville det vært litt sent å ta det opp først etter en graviditet i bildet.

• Liker 1
Skrevet

Dette er det absolutt verste ikke-kriminelle noen kan gjøre mot noen andre.

Men jeg skjønner så absolutt at det blir en slags mistillitserklæring.

Hvis jeg trengte bekreftelse, så ville jeg nok tatt en slik test i all hemmelighet etter barnet ble født.

Skrevet

Og dette overrasker meg!! Hva slags kvinne kan være utro, få barn med elskeren og føre hele familielivet som en løgn??? Det er helt utrolig stygt gjort! Barnet og mannen er uskyldige part for et kynisk spill! Jeg har vanskeligheter for å tro at en oppegående kvinne er i stand til å leve på en så stor løgn resten av livet.. Og så mot sitt barn! Tenk også på om den biologiske faren er far uten å vite det!!

Har ikke ord som beskriver hvor lite jeg synes om dette :glare:

Ja, det er helt grusomt!! Om kvinnen skulle fortelle mannen hun er sammen med og egentlig "elsker"(hmm) om hva hun hadde gjort, ville hun jo mest sannsynlig(og forhåpentligvis) ha mistet mannen. Så tenker hun; det man ikke vet, har man ikke vondt av... Vet ikke hvor vanlig det er altså(selvfølgelig er det jo ikke vanlig), men det finnes visst en del tilfeller.

Skrevet

Kan forøvrig også si at hvis samboer/mann spør om DNA-test, så ville jeg blitt ydmyket, såret og virkelig skjønt at jeg har fått barn med feil person- blir man gravid i et seriøst forhold så skal man kunne stole på hverandre! Viser det seg at han er usikker, så ville det vært litt sent å ta det opp først etter en graviditet i bildet.

Selv om det kun er eksterne faktorer som får han til å ønske en test?

Når man leser ting som dette f. eks: http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=2252238

• Liker 1
Gjest oreokaka
Skrevet

Hadde jeg også blitt gravid med samboer, og han spurte om jeg DNA-test, hadde ikke jeg heller hatt noe problem å ta en tror jeg. Men, jeg hadde nok blitt svært såret, lei meg osv. Det ville nok gitt en knekk på forholdet hvis det, ja.

Skrevet

Selv om det kun er eksterne faktorer som får han til å ønske en test?

Når man leser ting som dette f. eks: http://www.thestuden...d.php?t=2252238

Men det du linker til er jo helt sykt, hvis dette er en utvikling som er i ferd med å bryte ut så blir jeg direkte skremt! Man må kunne stole på sin partner(ikke minst være trofast...), og selv med eksterne faktorer så er ikke en DNA-test noe jeg ønsker skal bli en vanlig rutine i fremtiden. Hvorfor skal hvert eneste kvinne som blir gravid, mistenkeliggjort? Om graviditeten oppstår under mistenkelige forhold, derimot..

Disse kvinnene som gjør slikt skulle vært straffet med strenge fengselsstraffer, uten tvil. Spesielt når de fyrer under mistilliten mellom andre usikre menn og kvinner i parforhold. Og leker med andres liv på en så respektløs måte som de gjør.

Skrevet

Dette er det absolutt verste ikke-kriminelle noen kan gjøre mot noen andre.

Men jeg skjønner så absolutt at det blir en slags mistillitserklæring.

Hvis jeg trengte bekreftelse, så ville jeg nok tatt en slik test i all hemmelighet etter barnet ble født.

Hvis kvinnen gjør deg usikker, eller barna har trekk du ikke føler du kjenner helt- da er nok en slik test på sin plass. Men normale og trofaste kvinner ville nok blitt krenket i en eller annen grad om den de elsker setter spørsmålstegn ved hennes trofasthet.

At utroskap virker å gi inntrykk av at det blir vanligere og vanligere, gjør vel også sitt til at man ikke vet hva som går under "normale kvinner(/menn) lengre..

Helt enig, og all oppførsel under denne kategorien skulle blitt juss. Vet ikke om det er det, men dette er så mye mer ødeleggende enn økonomisk svindel i samfunnet spør du meg.

Skrevet

Ja, det er helt grusomt!! Om kvinnen skulle fortelle mannen hun er sammen med og egentlig "elsker"(hmm) om hva hun hadde gjort, ville hun jo mest sannsynlig(og forhåpentligvis) ha mistet mannen. Så tenker hun; det man ikke vet, har man ikke vondt av... Vet ikke hvor vanlig det er altså(selvfølgelig er det jo ikke vanlig), men det finnes visst en del tilfeller.

Råtten oppførsel, og av de verste typene egoisme som finnes. Og det at barn er i bildet gjør det hele tusen gang verre :(

Nei.. jeg blir sint. Skulle bare ønske at det hjalp å bli sint!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at en del av mennene som påpeker at de vil kreve en DNA-test av sine fremtidige barn, åpenbart har et underliggende issue med tillit.

Anonym poster: 85149263903e197e573ba20eb38de4f4

Skrevet

Hvorfor lagde du egentlig en ny tråd for å diskutere akkurat det samme som i tråden du henviser til men med utgangspunkt i samboeren din?

Skrevet (endret)

Jeg tenker at en del av mennene som påpeker at de vil kreve en DNA-test av sine fremtidige barn, åpenbart har et underliggende issue med tillit.

Anonym poster: 85149263903e197e573ba20eb38de4f4

Mulig det er det som er årsaken, men ikke nødvendigvis. Jeg har installert brannalarm i leiligheten selv om jeg i utgangspunktet har tillit til at elektrikeren har gjort en såpass god jobb at huset ikke brenner ned.

Både brann i elektrisk anlegg og utroskap med barn som resultat forekommer hver dag

Endret av studerende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...