Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg anser som min beste kompis har følelser for meg og det har han hadd nå i snart 4 år, jeg har vært klar over dette og jeg ser på han som bare en god venn, og dette vet han.

Han har til og med godtatt at jeg har hadd kjærester osv.

Nå skal han flytte sør over og kom med et forslag på at vi kunne finne en plass og bo ilag (med to soverom), men med tanke på hva han føler er dette så lurt?

Vil jo ikke gi han noen forhåpninger!

Anonym poster: 281a9dde832a5fcb9bf71844eae18162

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Dersom du ikke vil noe mer med ham er det en dårlig ide.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge husløse, så ideen var jo at vi skulle bo ilag for å kunne ha en plass og bo.

Leiligheter og hybler er jo svindyre nå om dagen.

Skrevet

Kanskje du burde ta en prat med han og høre om dette er en lur ide, for er jo han som har følelser for deg.

Jeg hadde ikke taklet og bo med noen jeg hadde sterke følelser for også var det ikke gjensidig!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det viktigste er å være åpen med han om hvor dere står. Alt er jo opp til han, siden det er han som har følelser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en dårlig idé.

Anonym poster: d755c71019481d10a2f004ca3ef1b230

Gjest Gjest
Skrevet

Nei. Dårlig ide. Dårlig dårlig ide.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dårlig ide. Dårlig dårlig ide.

Hvorfor så dårlig dårlig ide?

AnonymBruker
Skrevet

Elendig idé hvis han har følelser for deg.

Møter du en du får følelser for så blir det jo kjip stemning. Han har selvsagt "godtatt" at du har hatt kjærester, hva ellers skal han gjøre? Han kan jo ikke nekte deg det. Personlig hadde jeg bare fått dårlig samvittighet om en jeg visste hadde følelser for meg skulle ligge i rommet ved siden av og høre meg knulle en annen, det hadde endt med at jeg ikke hadde dratt med kjærester hjem og da er det ikke et hjem for meg.

Anonym poster: 8be7943e0aac907a5ae411c2fb3aa5e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elendig idé hvis han har følelser for deg.

Møter du en du får følelser for så blir det jo kjip stemning. Han har selvsagt "godtatt" at du har hatt kjærester, hva ellers skal han gjøre? Han kan jo ikke nekte deg det. Personlig hadde jeg bare fått dårlig samvittighet om en jeg visste hadde følelser for meg skulle ligge i rommet ved siden av og høre meg knulle en annen, det hadde endt med at jeg ikke hadde dratt med kjærester hjem og da er det ikke et hjem for meg.

Anonym poster: 8be7943e0aac907a5ae411c2fb3aa5e8

Du sier noe der ja! Men jeg er ikke den som dreger karer med meg hjem for å ha sex, og er nettopp kommet ut av et langt forhold, så tanken på å rote med en annen er helt uaktuelt!

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Du sier noe der ja! Men jeg er ikke den som dreger karer med meg hjem for å ha sex, og er nettopp kommet ut av et langt forhold, så tanken på å rote med en annen er helt uaktuelt!

Men det kan jo skje at du får en ny kjæreste om en stund. Dessuten tviler jeg på at han kun vil bo sammen med deg av praktiske årsaker, og det kan være at følelsene forsterkes av å bo sammen med deg. Han kommer seg sannsynligvis ikke videre så lenge han bor sammen med deg.
AnonymBruker
Skrevet

Men det kan jo skje at du får en ny kjæreste om en stund. Dessuten tviler jeg på at han kun vil bo sammen med deg av praktiske årsaker, og det kan være at følelsene forsterkes av å bo sammen med deg. Han kommer seg sannsynligvis ikke videre så lenge han bor sammen med deg.

Hadde ikke klart å si ja til og bli kjæreste med noen om jeg bodde sammen med han, og tenker bare at vi bor sammen en stund, sånn at man har en plass og bo til man finner seg noe eget til en grei pris.

Må nok snakke med han mere ang dette. Og har ikke bestemt meg, ser jo at de fleste mener dette ikke er lurt.

AnonymBruker
Skrevet

Flytte sammen som en midlertidig løsning?

Jeg har flyttet en 6 ganger nå, tror jeg, siden jeg havnet i 20-årene.

Det er ikke så spennende å pakke ned alle tingene sine og flytte, så pakke dem ut igjen senere.

AnonymBruker
Skrevet

Flytte sammen som en midlertidig løsning?

Jeg har flyttet en 6 ganger nå, tror jeg, siden jeg havnet i 20-årene.

Det er ikke så spennende å pakke ned alle tingene sine og flytte, så pakke dem ut igjen senere.

Det er bedre det enn å sove på sofaen til en venn som jeg har gjort lenge nok nå..

Har ikke hatt egen boplass på over ett år nå!

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre det enn å sove på sofaen til en venn som jeg har gjort lenge nok nå..

Har ikke hatt egen boplass på over ett år nå!

Det er det jo. Det er ingen andre du kunne sett for deg å bo med da?

For deg selv evt?

AnonymBruker
Skrevet

Praktisk og billigere er det jo og du vet hvem du har med å gjøre, men derimot tror jeg nok heller jeg ville satset på å finne noe eget til en rimlig penge.

Jeg bodde selv med ei venninne som hadde følelser for meg, jeg gjorde det også klart fra dag en (før vi i det hele tatt flyttet sammen) at det aldri kom til å bli noe.

Etterhvert overbeviste hun meg om at alt var bra og hun var over meg osv, og jeg tenkte det da var "trygt" å bo sammen.

Dessverre viste det seg å være en dårlig ide. Jeg hadde jo kjæreste før jeg flyttet sammen med venninna mi, så trodde jo virkelig alt var greit. Men det kom stadig frem at dette overhodet ikke var ok. Det var helt grufullt å ha kjæresten på besøk, gikk vi inn på rommet mitt var ikke humøret til venninna mi å ta feil av, eller om vi satt sammen i stua kunne det også fort bli anstrengt, selv om vi tok hensyn og ikke klådde på hverandre.

Det blir ikke nødvendigvis slik om du flytter sammen med vennen din, men faren er nok ganske stor. Ikke bare fordi det skjedde med meg, men fordi i de aller fleste tilfeller venner har flyttet sammen, hvor en har hatt følelser for den andre, enten ende med uvennskap eller ubehaglig stemning.

Anonym poster: 3c2f07f392ffa0d6e49bdd6066ef26b1

AnonymBruker
Skrevet

Det er det jo. Det er ingen andre du kunne sett for deg å bo med da?

For deg selv evt?

Kan flytte med en vennine, men da må jeg vente i 2 mnd, og da må jeg bo i Bergen.

Og for meg selv har jeg ikke råd til siden jeg ikke har jobb...:-(

AnonymBruker
Skrevet

Praktisk og billigere er det jo og du vet hvem du har med å gjøre, men derimot tror jeg nok heller jeg ville satset på å finne noe eget til en rimlig penge.

Jeg bodde selv med ei venninne som hadde følelser for meg, jeg gjorde det også klart fra dag en (før vi i det hele tatt flyttet sammen) at det aldri kom til å bli noe.

Etterhvert overbeviste hun meg om at alt var bra og hun var over meg osv, og jeg tenkte det da var "trygt" å bo sammen.

Dessverre viste det seg å være en dårlig ide. Jeg hadde jo kjæreste før jeg flyttet sammen med venninna mi, så trodde jo virkelig alt var greit. Men det kom stadig frem at dette overhodet ikke var ok. Det var helt grufullt å ha kjæresten på besøk, gikk vi inn på rommet mitt var ikke humøret til venninna mi å ta feil av, eller om vi satt sammen i stua kunne det også fort bli anstrengt, selv om vi tok hensyn og ikke klådde på hverandre.

Det blir ikke nødvendigvis slik om du flytter sammen med vennen din, men faren er nok ganske stor. Ikke bare fordi det skjedde med meg, men fordi i de aller fleste tilfeller venner har flyttet sammen, hvor en har hatt følelser for den andre, enten ende med uvennskap eller ubehaglig stemning.

Takk for at du deler din erfaring :)

Men han har jo klart å være god venn med meg i snart 5 år, har ikke det noe og si?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du deler din erfaring :)

Men han har jo klart å være god venn med meg i snart 5 år, har ikke det noe og si?

Det kan absolutt ha litt å si, alle er forskjellige :)

Selv har jeg og venninna mi vært venner i 7-8 år, og selv om hun inkluderer kjæresten min, er det tydelig at det ennå ikke er helt greit å ta henne med på besøk.

Er vi alene er hun verdens beste venn, mens om jeg har med kjæresten så blir hun veldig reservert og nærmest litt små amper.

Men nå er kanskje venninna mi et særtilfelle, så du må ikke la deg skremme av det, er du heldig er kompisen din oppriktig når han sier det går bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan absolutt ha litt å si, alle er forskjellige :)

Selv har jeg og venninna mi vært venner i 7-8 år, og selv om hun inkluderer kjæresten min, er det tydelig at det ennå ikke er helt greit å ta henne med på besøk.

Er vi alene er hun verdens beste venn, mens om jeg har med kjæresten så blir hun veldig reservert og nærmest litt små amper.

Men nå er kanskje venninna mi et særtilfelle, så du må ikke la deg skremme av det, er du heldig er kompisen din oppriktig når han sier det går bra :)

Han og bestevenninen min er de som jeg kjenner best og de kjenner meg best :)

Og pratet nettopp med han og sa at vi måtte snakke om disse fløtte planene neste gang vi møtes,

og når vi snakket litt om leiligheter osv sa han at det hadde jo vært greit og bodd lamme meg så han hadde hadd noen og prate med om dagene, for han trives ikke så godt lamme kompisen han bor lamme nå, så virker jo som at han har et avslappet forhold til det og flytte lammme meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...