jordbær Skrevet 9. april 2004 #21 Del Skrevet 9. april 2004 Hehe... Jaa.. Jeg baker. I dag har jeg bakt en eplekake :D Ellers går det stortsett i 1-2-3-mixer, men jeg har mine dager.. Da blir det søte horn med sukker og kanel og horn med kjøttfyll.. og piroger, boller, pizza.. Morsomt å bake :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crispo Skrevet 9. april 2004 #22 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg baker grovbrød og boller... går så fort lei av det man kjøper :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2004 #23 Del Skrevet 9. april 2004 Eg bakar brød og rundtykker, bollar og pizza! Heimebaka er best! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 9. april 2004 #24 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg baker endel ja, men vi kjøper som regel brød da. Rundstykker derimot baker jeg ofte, og da baker jeg som regel 5-dobbel oppskrift om gangen. Og kaker lager jeg, og boller og kanelsnurrer. Hjemmebakt er snadder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 9. april 2004 #25 Del Skrevet 9. april 2004 Baker brød iallefall, og kaker når lysten tar overhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 9. april 2004 #26 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg baker ganske mye! Hjemmelaget pizzabunn er en selvfølge hos oss. I perioder baker jeg 4 brød i slengen. Ungene synes det er knallgodt med variasjon til ferdigkjøpte brød. Myke horn er også en stor hit i familien, og pizzahorn. Ellers blir det ofte at jeg lager noe av søt gjærdeig; som f.eks. boller, skoleboller, skillingsboller, etc... Det er ingenting som er så godt som fersk gjærbakst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 12. april 2004 #27 Del Skrevet 12. april 2004 I det siste har jeg ikke giddet og bake. Men det hender seg at jeg baker både brød,rundstykker,kanelsnurrer og horn og legger i fryseren. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste Skrevet 13. april 2004 #28 Del Skrevet 13. april 2004 Ja jeg baker grovbrød å loff vær uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 13. april 2004 #29 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg baker mye i perioder, og mindre i andre.. Men synes egentlig det er ganske kjekt! Ihvertfall når man får det til og ikke "dreper" gjæren :oops: Går mest i pizza, boller, lefser til buritos/ taco og horn. Ikke så flink med kaker ennå, men jobber med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 13. april 2004 #30 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg fikser ikke gjærbakst, rett og slett. Elsker hjemmelagd brød, men får det ikke til selv. Skjønner ikke hvordan andre klarer å lage slike lette, fine boller. Hva er trikset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marple Skrevet 13. april 2004 #31 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg baker også, helst gjærbakst som boller, te-brød, fylte horn o.l. Men børd kjøper vi, det hender (ganske ofte egentlig) at jeg baker rundstykker, hvitløksbrød og ciabatta for å ha noe ekstra godt akkurat den dagen. Men kaker derimot er jeg dårlig på. Liker det ikke noe særlig selv så grunnen ligger nok der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 13. april 2004 #32 Del Skrevet 13. april 2004 Ja, jeg baker. Kaker, brød, søt gjærbakst, you name it. Brød kjøper vi like ofte som jeg baker selv, men kaker og boller er alltid hjemmebakt. 1-2-3 kaker har jeg ikke sansen for, men må innrømme at jeg har oppdaget det geniale ved brownies fra pose :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 13. april 2004 #33 Del Skrevet 13. april 2004 Nå står det en gulrotkake i ovnen! For første gang i mitt liv har jeg bakt en kake... Har bare laget boller og kanelsnurrer før, ikke noe mer "kakete" enn det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 13. april 2004 #34 Del Skrevet 13. april 2004 Baker når jeg gidder. Lenge siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 14. april 2004 #35 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg elsker å bake! Bor i kollektiv og har et par kamerater som bor rett i nærheten, så bakverket forsvinner som regel temmelig raskt. Kos det, da. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 14. april 2004 #36 Del Skrevet 14. april 2004 Bakte masse for noen år siden, men det er blitt mindre etter at jeg ble samboen og gift (skulle nesten tro det var omvendt...) Men endel blir det jo allikevel. Ikke noe særlig med kaker for de er detingen som spiser i familien /vennekretsen, men brød og boller og rundstykker - gjerne med ost i (NAM!) Ønsker meg ny kjøkkenmaskin til bursdagen og håper å bli mer inspirert igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 14. april 2004 #37 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg baker alt vi spiser av brød: grovbrød, speltbrød, rugbrød etc... Ellers baker jeg kaker når vi får gjester. Og til helga skal jeg arrangerer 30-årsdag for mannen, med 20 gjester. Og hjemmelagde rundstykker og masse kaker. Hvorfor? Fordi jeg liker det! Liker å holde på, liker å gjøre noe konkret etter tankearbeid på jobben. Og - liker rosen! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. april 2004 #38 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg elsker å bake, og jeg og kjæresten gjør det ofte Han baker og jeg pynter, eller han baker og jeg spiser Bakte mye mer da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine, for der var det alltid plenty med ingredienser og ikke minst oppvaskmaskin. Kommer aldri på å kjøpe gjær eller noe annet til bakst selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #39 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg baker: * Sjokoladekake (stadig vekk) * Marsipankane (på 17. mai) * brød og rundstykker (fra pose... og jeg er STOLT av det!) * hveteboller, rosinboller og kanelsnurrer (fra bunnen av) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 15. april 2004 #40 Del Skrevet 15. april 2004 Jada... jeg baker jeg. Ikke så mye brød og boller, for de blir aldri slik jeg vil at de skal bli. :veldigsur: Men pizzadeiger, og kaker og kanelsnurrer og ditt og datt. kakerlager jeg til spesielle anledninger... men her for en stund siden smelte jeg sammen en sjokolade-skuffekake bare for å ha i fryseren. Og det var stas det altså :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå