Gå til innhold

Kombimaskin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal kjøpe oss vaskemaskin, og har ingen mulighet til å ha både vaskemaskin og tørketrommel. Vi har derfor sett på AEG L16850A3 vask/tørk og Hotpoint Ariston vask/tørk WDG 8640B.

Noen som har erfaringer med en av disse? Evt har noen andre de kan anbefale?

Anonym poster: 54868325d0f75a5447cbc4bf4c2fe72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge ser helt ok ut. Den fra AEG har sentrifugehastighet på 1600 omdreininger, men mindre vaske- og tørkekapasitet. Etter det jeg har blitt fortalt av diverse ansatte på elforretninger så er det lite feil med Hotpoint Ariston, men vi valgte selv å gå for Electrolux pga gode serviceavtaler.

Vi har denne nå. Har ikke hatt den i mer enn et halvt år, men foreløpig er jeg veldig fornøyd. Og jeg elsker oppfriskingsfunksjonen på den.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor rask er electrolux inspire på vanlig 40/60 graders vask?

Takk for synspunkter forresten!

Skrevet

Ikke veldig rask, men man kan stille tiden. Den påstår at den vil bruke opp mot tre timer, men jeg stiller den ned til to. Og så har den en eller annen autosensor så den bruker ikke fulle to timer. Kanskje en og en halv, eller noe. Jeg har helt ærlig ikke fulgt så nøye med. ;)

Tørkingen går også på sensor, så det avhenger helt av hvor mye og hvor vått tøy det er.

Skrevet

Jeg har hatt Ariston Hotpoint nå i 1,5år og er veldig fornøyd :)

Det du må huske på, er at det iallfall på den er høyere vaskekapasitet enn tørkekapasitet, så du vil ikke få 100% tørt tøy hvis du setter på vask og tørk i ett uten å ta ut noe innimellom. Men hadde du hatt vask og tørk hver for seg måtte du jo tatt ut fra vaskemaskin for å legge inn i tørketrommel uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Ariston Hotpoint nå i 1,5år og er veldig fornøyd :)

Det du må huske på, er at det iallfall på den er høyere vaskekapasitet enn tørkekapasitet, så du vil ikke få 100% tørt tøy hvis du setter på vask og tørk i ett uten å ta ut noe innimellom. Men hadde du hatt vask og tørk hver for seg måtte du jo tatt ut fra vaskemaskin for å legge inn i tørketrommel uansett.

Ja, det så jeg, men sånn er det vel på de fleste kombimaskiner? Vi pleier uansett ikke å tørke alt vi putter i maskinen, så det gjør ingenting :) er den stillegående? Vi har nemlig åpen kjøkkenløsning, og skal ha den på kjøkkenet. Og bruker den lang tid?

Skrevet

Stillegående, vel, vi hører jo den sentrifugerer, men ikke noe mer enn normalt, tror jeg? Er så lenge siden jeg har hatt en annen at jeg ikke kan svare på det egentlig.

Det er jo forskjellige programmer. Den bruker nok litt lang tid, 90grader med forvask bruker ved rundt 3timer, og 60grader uten forvask mellom 2,5-3timer. Så den bruker lang tid, men den har jo også stor vaskekapasitet. 9kg vaskekapasitet og 7kg tørk, om jeg ikke husker helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...