nord1991 Skrevet 27. mai 2013 #1 Del Skrevet 27. mai 2013 Hei! Hvordan var deres første mens etter graviditeten? Jeg har mensen for andre gang nå etter fødselen, og begge gangen har jeg blødd kjempe mye. Mye mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid. bruker nesten en pakke bind om dagen. Når jeg sitter på do så bare renner og renner det. masse klumper også. Er dette normalt? føler jo at jeg ikke kan gjøre noe ting siden jeg blør så mye. Forje gang da jeg hadde mensen dro jeg på legevakten siden jeg blødde så mye. Mens jeg ventet på å komme inn blødde jeg ut buksen jeg hadde på meg og alt. Men legen mente det bare var vanlig mensen. Hvordan har dere opplevd mensen etter graviditet? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 27. mai 2013 #2 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg har ikke vært igjennom det der, men det du beskriver er unormal blødning. Det finnes midler å ta for det, heter noe ala Cyclon-B (ikke helt det). Om det hjelper eller ikke, kan kanskje menskopp gi deg mer bevegelsesfrihet, siden den kan ta mer blod enn det de fleste bind og tamponger kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla-Jo Skrevet 28. mai 2013 #3 Del Skrevet 28. mai 2013 Oi det hørtes jo unormalt mye ut. Jeg har alltid hatt kraftig mens, i beg så var det en tampong i timen.. Men hos meg så spiller visst endometriosen inn og lager det mer voldsomt.. Jeg fikk tabletter for det og det hjalp mye! Etter graviditet hadde jeg faktisk mye mindre enn til vanlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nord1991 Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar! Hva er endometriose for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. mai 2013 #5 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg blødde også kjempemye første gang etter å ha fått tilbake menstruasjonen. Jeg trodde også det var noe galt, men har skjønt at det er vanlig å blø mye. Det ble deretter gradvis litt mindre for hver gang. Om det du opplever er enda mer enn normalt, er jo vanskelig for oss å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 28. mai 2013 #6 Del Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar! Hva er endometriose for noe? endometriose.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 28. mai 2013 #7 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg blødde også mye de to første gangene (men ikke like mye som du beskriver her riktignok). Er på periode nr tre nå og blør normalt igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #8 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg har fått kreftid mens i tre første mnd etter mensen var tilbake. Jeg kunne ikke gå ut med barnet en gang de første 2-3 dager. Måtte bytte bind hver 1,5-2. time. Selv om jeg pleier "å merke" når det er best å gå på do og bytte bind, klarte jeg ikke merke noe de gangene. Blodde gjennom buksa (hjemme heldigvis, men på støff sofa) to ganger. den frerde mnd var mensen vanlig som før graviditet. Håper den blir som videre. Anonym poster: 9dc44c18be0f3e8f5a1538a95c0ca5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 28. mai 2013 #9 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg har hatt mensen fire ganger etter fødselen og jeg blør mye kraftigere enn før. I tillegg varer menstruasjonen i nesten to uker. Er stort sett bare utflod med blod i siste uka, men utrolig irriterende fordi. Jeg merker også at det renner når jeg sitter på do. Før hadde jeg mensen i tre-fire dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #10 Del Skrevet 28. mai 2013 Har alltid hatt kraftig mens, heldigvis litt mindre nå etter fødsel, sett bort fra de første gangene. Vil tipse om å bruke bind og tampong sammen. Blødde raskt gjennom tampongen, eller bindet alene på de verste dagene. Men sammen fungerte de. Må bytte ofte men slapp å bekymre meg for å sette spor :/ Anonym poster: af6e4798c52cff1b406d7d7ba44cf54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå