pleiepike Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Nå har jeg hørt masse om dette, knekkebrød-diett, og jeg lurte på om det er noen som har erfaring med dette? Forstår jeg det riktig med at jeg kun skal ede knekkebrød med pålegg og ingenting annet utenom frukt og grønt da?
Gjest Anomali Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Uansett hvilken diett man velger er det summen av inntatte kalorier opp mot det man forbrenner som avgjør.
pleiepike Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2013 det er veldig sant... jeg har nå holdt meg stabil de siste 4 åra... gått ned 10 kg nå på egentlig kun å redusere kostholdet men vil ned ytterligere endel te
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Jeg begynte faktisk på den i dag. Den ligger ute på nettet om du googler, faktisk så fant jeg den på Sykehuset i Vestfold sine sider. Sulten ja. Anonym poster: 8aef424b19260c87ca890f343fb508e7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Du skal spise middag. http://www.sykehuset-vestfold.no/aktuelt/tema/sykelig-overvekt-voksen/behandlingstilbud/Sider/knekkebrodkuren.aspx Anonym poster: 8aef424b19260c87ca890f343fb508e7
Kira-delta Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Men du kan jo lett gå ned 10kg på mat som er mye bedre, sunnere og mettende mat enn knekkebrød.. 4
Gjest Faerunpedia Skrevet 28. mai 2013 #7 Skrevet 28. mai 2013 Problemet med slike dietter er at det ikke gir et varig vekktap. Spiser man mindre enn man forbrenner går man ned i vekt, men dersom man ikke legger om spisevanene permanent legger man like fort på seg igjen. Dessuten risikerer du å miste mye muskelmasse og sannsynligvis føle deg slapp og dårlig. Samt at du risikerer å få et spisekick etter dietten når du endelig kan spise noe annet. Sats på trening og en varig kostholdsomlegging.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 28. mai 2013 #8 Skrevet 28. mai 2013 Dumt at sånne dietter får fortsette å leve. Hvis du tenker på det er det ikke noe forskjell på knekkebrøddietten og nutrilettdietten eller shake-dietter. Begge bytter ut normalt kosthold med et kalorifattig erstatningsprodukt, og begges svakhet er at du må gå tilbake til normalt kosthold på et tidspunkt. Du kommer til å gå ned i vekt uten problem. Men når du skal spise som normalt vil du legge på deg igjen, fordi du kommer til å spise samme mengde kalorier som før, eller mer.
Gjest Elastica Skrevet 28. mai 2013 #9 Skrevet 28. mai 2013 Hørtes idiotisk ut. Er enig med de over; det eneste som gjelder på sikt er en livsstilendring man kan leve med. Og det går faktisk fint an å redusere vekten med andre midler enn å spise knekkebrød til hvert måltid.
MilleVanille Skrevet 28. mai 2013 #10 Skrevet 28. mai 2013 Men du kan jo lett gå ned 10kg på mat som er mye bedre, sunnere og mettende mat enn knekkebrød.. Samme tenkte jeg. Mye bedre å leve på rent, magert kjøtt og grønnsaker en stund. Mindre kalorier per 100 gram og metter mye mer. I tillegg slipper du alle karbohydratene fra knekkebrødene, som kan være veldig fordelaktig når man skal ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #11 Skrevet 28. mai 2013 Problemet med slike dietter er at det ikke gir et varig vekktap. Spiser man mindre enn man forbrenner går man ned i vekt, men dersom man ikke legger om spisevanene permanent legger man like fort på seg igjen. Dessuten risikerer du å miste mye muskelmasse og sannsynligvis føle deg slapp og dårlig. Samt at du risikerer å få et spisekick etter dietten når du endelig kan spise noe annet. Sats på trening og en varig kostholdsomlegging. Det forutsetter jo selvsagt at man ikke går tilbake til de samme vanene som før kuren. Anonym poster: 8aef424b19260c87ca890f343fb508e7
Gjest Faerunpedia Skrevet 28. mai 2013 #12 Skrevet 28. mai 2013 Det forutsetter jo selvsagt at man ikke går tilbake til de samme vanene som før kuren. Anonym poster: 8aef424b19260c87ca890f343fb508e7 Det er klart, men det er vanskelig når man ikke har lært hva og hvor mye man kan spise. Det er bedre å spise sunn mat og oppdra seg selv, da vet man etterhvert hva og hvor mye man kan spise.
Gjest *MaggieQ* Skrevet 28. mai 2013 #13 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Det er klart, men det er vanskelig når man ikke har lært hva og hvor mye man kan spise. Det er bedre å spise sunn mat og oppdra seg selv, da vet man etterhvert hva og hvor mye man kan spise. Nettopp. Å ha en slank og sunn kropp handler om livsstil, ikke om kræsjdietter. Lærer en seg med en gang å spise sunne og rene råvarer i moderate mengder så trenger en aldri igjen å tenke på vekta. Endret 28. mai 2013 av *MaggieQ*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå