Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner nå å forberede meg på å bli mamma igjen, og håper ting går enklere enn sist. Eldstemann hadde kolikk, og etter mye prøving endte vi opp med flasker fra Dr.Browns. Syntes de ga minst luft i magen, og småen likte dem også best.

Men, de er noe dritt å vaske, med smådeler, hull og rør! Nå håper jeg vi kan ende opp med noe som gjør vasken enklere, men som den lille også liker.

Hva bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til storesøster brukte vi Mam-flaskene. Brukte den med en sånn ventil/luft-sak nederst først, og gikk over til vanlige etterhvert.

Lillesøster er ikke fullt så enkel å ha med å gjøre. Mam brekker hun seg av, men vi tror vi har fått klaff med Nuk-flasker. Hun liker ikke MME, og vi har enda ikke prøvd med pumpet morsmelk i de flaskene, men hun suger villig helt til MME'en kommer rennende. Da spytter hun ut og blir illsint.

Skrevet

Her er MAM sin favoritten, den som visstnok har en antikolikk-effekt, og som kan skrues fra hverandre i bunnen.

Tuttene kan brukes på de gamle aventflaskene også, hvis du har det liggende...:)

Nå har ikke snuppa mi slitt så veldig med magen, men i den perioden hun gjordedet, merket jeg ikke noen forskjell på dr brown og mam, annet enn at hun likte mam-tutten best..:)

Skrevet

Vi har brukt de gamle Avent-flaskene. Vi har prøvd MAM-smokker også, ettersom de gamle til Avent ble tilnærmet umulige å oppdrive, men disse var ikke noen suksess.

Skrevet

Er det disse flaskene? Er de enkle å håndvaske, uten smådeler man må ha spesialbørste på osv.?

Skrevet

Vi har brukt de nye Avent-flaskene og småen har tatt dem fra første forsøk. Jeg har ikke så mye jeg skulle sagt egentlig. De er lett å vaske og god å holde...

Skrevet

Vi har brukt de nye Avent-flaskene og småen har tatt dem fra første forsøk. Jeg har ikke så mye jeg skulle sagt egentlig. De er lett å vaske og god å holde...

Vi har en slik en også, men det er ett minus med den typen. De passer ikke i Avent sin sterilisator.

Skrevet

Er det disse flaskene? Er de enkle å håndvaske, uten smådeler man må ha spesialbørste på osv.?

Ja, det er de. :jepp: Den eneste ekstradelen er en gummiring-sak som ligger i bunnen på flasken, og så selve bunnen som du skrur av da, men det gjør det jo bare enklere å vaske egentlig.

Skrevet

Vi har en slik en også, men det er ett minus med den typen. De passer ikke i Avent sin sterilisator.

Joda, jeg har Avent sterilisator. Men kanskje den er en ny variant den og?

Skrevet

Joda, jeg har Avent sterilisator. Men kanskje den er en ny variant den og?

Mulig... Jeg har den som ble laget til de gamle flaskene, og der får jeg ikke plass til 6 av de nye.

Skrevet

Enig. Har en av de gamle og den tar jo nesten halve alene. Bruker den litt nå som alt går i oppvaskmaskinen og ikke steriliseres lenger, men før var den "krise-vi-har-ikke-flere-rene-flaska".

Så vi bruker kun de gamle avent og er fornøyde med de.

Skrevet

Mulig... Jeg har den som ble laget til de gamle flaskene, og der får jeg ikke plass til 6 av de nye.

Nei, jeg får bare plass til 4.

Skrevet

De gamle fra Avent, med nyfødtsmokker som jeg etterhvert har stukket større hull i. Med alderstilpassede smokker så lekker de av en eller annen grunn fra den luftemekanismen under skruringen. Avent sine gamle flasker har så tydelige merking av ml at de er lette å se på et halvmørkt soverom om natta.

På dagen er favoritten Mam, de uten lufting i bunnen. Har dem i flere farger også :) Og de selges på vanlig matbutikk.

Småen kunne antagelig ikke brydd seg mindre om flaskene, bare han får tak i innholdet er han fornøyd.

Skrevet

Jeg bruker de nye avent flaskene og har avent micro sterilisator. Flaskene passer i den:)

Skrevet

Mam flasker uten eksra ventil osv. Enkle og vaske. Begge barna har brukt disse. Bruker avent sin sterilisator, får oppi 6 flasker og en liten avent :)

Skrevet

Her brukte vi Dr. Bowns, MAM og Avent om en annen, men favoritten var MAM. :) Han svelgte ikke så mye luft siden tuten ikke var tynn og rund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...