Gå til innhold

Er jeg paranoid, eller har jeg grunn til å være bekymret?

Anbefalte innlegg

Gjest Paranoid24
Skrevet

Jeg har vært sammen med min kjære i 3 år. Det siste året har vi hatt det ganske tøft, både økonomisk og litt problemer med å stole på hverandre. Fant ut at han hadde røykt ganske mye hasj uten å fortelle det til meg, noe som vi fant ut av etterhvert. Det endte derimot i en forferdelig krangel, han sa han følte seg overvåket bl.a. Jeg var jo så dum at jeg logget meg inn på hans Facebook og der fant jeg jo bevis for mine mistanker. Han vet det - og min tillit til han er svekket. For han fortsatte å lyve om det.

Så for noen dager siden så jeg tilfeldigvis at han hadde et ubesvart anrop fra en jente jeg ikke hadde hørt om før, spurte hvem hun var, fikk til svar at hun var en stygg gammel nettflørt fra 5 år tilbake. Hun bor i en by et stykke unna, og de har visst aldri møtt hverandre. Hun hadde ringt for å be han på fest (?), greit nok. Vi lo litt av det.

I dag skulle jeg låne tlf hans for å ringe en venninne av meg, og etter jeg hadde snakket med hennes gikk jeg inn på anropslisten hans for å sende min venninnes nye nr til meg selv (jeg hadde ikke strøm på min telefon). Der ser jeg at hun jenta har ringt utrolig mye den siste tiden, noen ganger har han svart, andre ganger ikke. Flere forskjellige datoer, både før og etter at jeg så det ubesvarte anropet. Når vi snakket om henne sa han at hun var stygg og fæl, og at han hatet henne og ville helst ikke snakke om henne.

Hva skal jeg gjøre? Er så stressa i hele kroppen. Har en sykt dårlig følelse. Hvis han hater hennes og hun er så forferdelig, hvorfor snakker de sammen så ofte da? I tillegg har han den siste uka blitt sinnsykt påpasselig med telefonen sin. Har den med seg på do og overalt. I stad når jeg prata med venninna mi, fant han til og med fram nr til henne for meg. Mistenker at han ikke vil jeg skal se anropslista....

Er jeg gal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du er ikke gal. Du har jo tatt ham i løgn gang på gang.

• Liker 2
Gjest Paranoid24
Skrevet

Og nei, jeg kan ikke ta det opp med han akkurat nå. Etter det med Facebook sier han at han sliter litt med å stole på meg, noe som er forståelig. Han sverger på tro og ære at han snakker sant nå om hasjbruken sin, men jeg vet han lyver meg rett opp i ansiktet om det.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Og nei, jeg kan ikke ta det opp med han akkurat nå. Etter det med Facebook sier han at han sliter litt med å stole på meg, noe som er forståelig. Han sverger på tro og ære at han snakker sant nå om hasjbruken sin, men jeg vet han lyver meg rett opp i ansiktet om det.

TS

Selvfølgelig sier han det..

Beklager å si det, men dette forholdet ryker nok nå. Konfronter han med en gang. Lykke til videre!

Anonym poster: 94422355d90f6d812e67acc8fa2a9141

• Liker 1
Gjest Paranoid24
Skrevet

Problemet er jo at jeg har lovet han å ikke snoke noe mer. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆ. Kan ikke fortelle han at jeg har vært inne å snoket på telefonen hans da :(

TS

Skrevet

Hva

Problemet er jo at jeg har lovet han å ikke snoke noe mer. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆ. Kan ikke fortelle han at jeg har vært inne å snoket på telefonen hans da :(

TS

Beklager, men klarer ikke å se at du har noe å tape akkurat...

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke uvanlig. Jeg personlig klarer ikke snoke på kjærestens mobil eller pc, jeg vil liksom ikke vite hvem han snakker med og hva de snakker om. Jeg aner jo ingenting, og er jo litt redd for at kanskje noe skjer bak ryggen, men... jeg stoler på han.

Uansett. Jeg skjønner skyldfølelsen din. Ta deg en liten snakk med han, men ikke innrømm at du har sniket og snoket. Da viser du han bare at du ikke er til å stole på. Jeg skjønner at du er nysgjerrig, alle er det. Og du er sikkert til å stole på, det er bare det at du ikke stoler helt på han. Jeg ville bygget opp tillitsbåndet og glemt hva som skjer. Hvis du, uten at du mener det, ser at de fortsetter å prate hadde jeg blitt litt bekymra, da ville jeg snakka med han.

Gjest Paranoid24
Skrevet

Ja.. jeg blir sint, jeg blir det. Jeg tenker at om han tror at han kan stole på meg så slapper han mere av - og da driter han seg ut. Jeg håper det, og at jeg da kan finne det ut på en "tilfeldig" måte. Men hvor mye skal jeg finne meg i, liksom. Veksler mellom sinne og sorg her. Han har uansett løyet til meg om hun jenta, da de jo har snakket sammen flere ganger på telefon. Jeg er så kvalm og nervøs! :(

Gjest Gjest
Skrevet

TS

SE HER LITT FOLKENS; ER DET SLIK VERDEN HAR BLITT??

Han har røyket hasj bak ryggen din. Og nå har HAN problem med å stole på DEG, fordi du oppdaget det ved å kikke på hans fb????

Er det virkelig mulig, og godtar dere virkelig at det er slik?

Denne typen hadde jeg gitt på båten rimelig kjapt.

Har ikke for vane å snoke selv, men får jeg mistanke til noe, ville jeg ikke nølt med å bruke de kanalene jeg kunne for å få visshet. Og det var ikke MEG som hadde gjort noe galt da, om det viste seg at mine mistanker var riktige!

Du kan være 100% sikker på at denne typen har noe på gang med en annen. Løgner, er det han er. Og han prøver å få deg til å tro at det er du som har gjort noe galt. Kvitt deg med han, sier bare jeg!

Skrevet

Han har røyket hasj bak ryggen din. Og nå har HAN problem med å stole på DEG, fordi du oppdaget det ved å kikke på hans fb????

Har ikke for vane å snoke selv, men får jeg mistanke til noe, ville jeg ikke nølt med å bruke de kanalene jeg kunne for å få visshet. Og det var ikke MEG som hadde gjort noe galt da, om det viste seg at mine mistanker var riktige!

Du kan være 100% sikker på at denne typen har noe på gang med en annen. Løgner, er det han er. Og han prøver å få deg til å tro at det er du som har gjort noe galt. Kvitt deg med han, sier bare jeg!

Kan bare si meg enig. Rusmisbruk er dumpegrunn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Regulert rusbruk da? Ikke MISbruk altså.

Anonym poster: bfb44bbf178da2d32c777ff2fa7a4c7d

Skrevet

Regulert rusbruk da? Ikke MISbruk altså.

Når folk konsekvent gjør noe som er ulovlig så er det en klar dumpegrunn i seg.

Folk som ikke klarer å holde seg på matta er nemlig ikke til å stole på generelt sett.

• Liker 2
Gjest Elseby13
Skrevet

"Når vi snakket om henne sa han at hun var stygg og fæl, og at han hatet henne og ville helst ikke snakke om henne"

En voksen mann omtaler andre mennesker som stygge og fæle og i tillegg hater dem..? Er det mulig? Og så er han rusbruker også. For en flott fyr du har der.

Skrevet

TS

Men du snoket jo ikke? Du fikk låne telefonen, og skulle etterpå sende et telefonnr til deg selv og måtte inn på anropsloggen. Det anser i alle fall ikke jeg som snoking, såppass må være greit i et forhold. Skjønner ikke at du finner deg i det, og med hans oppførsel syns jeg absolutt ikke at du er paranoid.

• Liker 3
Skrevet

Er du bekymret er det som regel grunn til det. Jeg var også nervøs for at min samboer var utro, men han kjefta på meg over at jeg tenkte tanken. Så fikk jeg beviset slengt i trynet... Jeg er sikkert kynisk nå, men hvis du føler deg slik i forholdet og han ikke prøver å bedre det ved å kutte henne ut eller andre ting er vel ikke forholdet så godt å være i.

• Liker 2
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Daenerys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Enig !

• Liker 1
Skrevet

Nei, du er ikke gal. Huff så vondt.. Sikkert tidenes tetteste forslag men. Hva med å redd og slett si at du ikke liker det? at det bekymrer deg? og at hvis han bryr seg så lite om henne kan han vel kutte henne for deg. Jeg kutter mange for min samboer, fordi han ikke føler seg vel med dem. Sikkert mange som syns det er helt feil men jeg mener at i et forhold skal man kunne ofre så lenge det ikke går for langt. Jeg har også erfart at hvis mannen blir sur når man spør eller "beskylder" eller hva man skal kalle det. Da treffer man ofte et sårt punkt.. Håper det beste for deg!

Gjest Chloè
Skrevet

Ah,den klassiske "hun er stygg,hater dama", bare det er et ganske sikkert tegn på at det er noe her. For det er nok stikk motsatt.

Han driter seg ut, du finner ut av det, du får skylden, du har dårlig samvittighet å må overbevise han om at han kan stole på deg. Hvor er logikken? Hvorfor faller du for det? Typisk drittsekk oppførsel.

Skrevet

Dump mannen og kom deg videre!

Vondt mens det pågår, men det går over.

Du trenger ikke forklare i detalj hvorfor. Du kan si at det ikke fungerer for deg lenger. Det holder lenge.

Mannen lyver og fortsetter med det.

Bruker hasj (Stort rødt blinkende lys!!)

Har en venninne som han baksnakker men har hyppig kontakt med.

Han er ikke verdt tiden din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...