AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Hei, Jeg vurderer å legge inn bud på en leilighet. Det er en selveierleilighet med egen inngang.. Jeg har en kat fra før og når vi har kjøpt oss en leilighet skal vi skaffe oss to katter til. Derfor er det viktig for oss at vi får lov å gjøre nettopp det. I vedtektene står det ingenting om dyrehold. Megler sier vi må søke om tillatelse for å ha dyr, og at sameiet ikke kan nekte oss det uten at de har en saklig grunn, dvs at det er til sjenanse for andre. Han mener de ikke kan nekte oss å ha katter pga at noen andre har allergi el. lignende. At vi må søke sameiet om lov mener megler står i sameieloven. Det er egen inngang til leiligheten. Er det noen som har erfaring med dette,? Er redd for å få problemer om noen av naboerne klager. Kattene skal få gå ut. Anonym poster: 73f4a0c371537b4e246a86b848cd511d
Frk Midnattsol Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Jeg mener at hvis det foreligger regler/vedtekter i sameiet, så må disse legges ved salgsprospektet, eller i det minste må det opplyses i prospektet at det foreligger vedtekter som kjøper må gjøre seg kjent med før de legger inn bud. Hvis det f, eks er et borettslag, så står det i prospektet at "kjøper må sette seg inn i borettslagets vedtekter", og det samme skal gjelde for sameie. Hvis det er et styre i dette sameiet, så skal vedtektene være vedtatt der, og de skal være mulige å hente ut. Hvis ikke, så er det sameieloven som gjelder, og der kan jeg ikke se at det står noe om dyrehold.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå