Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vet ingenting er sikkert før jeg evt tar en test eller oppsøker lege men jeg er litt urolig i sjela her så jeg må nesten spørre :)

Jeg starter først med når forrige mens var, den starten den 8 mai og varte som vanlig i 5 dager. Veldig seksuelt aktiv er jeg ikke for tiden siden mannen jobber så han kun er hjemme 1-2 dager i 14 dagen akkurat nå så eneste gangen jeg har hatt sex siden forrige mens var natt til 18 mai, noe som etter mine beregninger er altfor tdlig til eggløsning.

Men nå har det seg sånn at når jeg var på konsert lørdag og skulle ta shuttle buss tilbake til oslo å stakk det så voldsomt i høyre side på magen,og det varte vel i en 20 minutters tid før det ga seg, og fra den dagen har jeg hatt mensmurringer som har vært ganske "rolige" frem til idag , idag har jeg virkelig merka det og det er akkurat som jeg skal få uka mi, men den skal jo ikke etter my days appen på tlf min komme før 5 juni ( har ca 28 dagers syklus), og dessuten stikker det sånn smått i venstre side idag,.

Kan dette være en liten en på vei, eller er jeg rett og slett blitt gal i hodet? :/ :fnise:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan være gravid. Ta en test.

Anonym poster: 4ad591ea3b123d0f72fa86c365f22870

• Liker 1
Skrevet

Ja, du kan være gravid. Ta en test.

Men er ikke det veldig tidlig å gjøre det nå? er jo over en uke til uka skal komme... :/

AnonymBruker
Skrevet

Da får du vente noen dager.

AnonymBruker
Skrevet

18. mai er dag 10 i syklusen, som du sier er på 28 dager, så det er greit innenfor fruktbar periode. Sædcellene kan overleve i 4-5 dager (har hørt alt fra 3 til 7 fra ulike kilder) mens de "venter" på eggløsning, mens egget bare lever i ca. et døgn etter det slipper, så man pleier å regne at man er fruktbar fra en knapp uke før eggløsning, til en dag etter. Smør deg med tålmodighet og vent til du kan teste - og prøv å ikke tenke alt for mye på det, for da er det fort gjort å innbille seg symptomer.

Anonym poster: a5f1e9ab7cf5ed221d6dab182615fc33

AnonymBruker
Skrevet

Wow! Opplever akkurat det samme. Hadde første mensdag 7. mai, og samleie 17/18. Min syklus er på 27 dager, så 17/18 var like rundt eggløsning. Tok en angrepille ca 36 timer senere, men har hatt mye vondt i magen etter dette. (Føler meg oppblåst, og vondt nederst ved egglederne, mest venstre)

Har for 4 mnd siden hatt graviditet utenfor livmoren, og da fikk jeg smerter nederst på venstre side av magen og små blødninger da jeg var 4+2 uker på vei. Ante ikke at jeg var gravid, så det kom som et sjokk etter å ha gått til legen fordi jeg trodde jeg hadde UVI.

Det kan jo hende det bare er smerter i forhold til eggløsning. Selv om det skal være veldig seint med eggløsning nå. Hvis ikke kan mange av symptomene for graviditet utenfor livmoren også minne om mensensmerter, men det er ikke vanlig å merke noe til dette før i uke 6-10.

Ta en test hvis mensen ikke kommer, og er den positiv ville jeg sjekket om det befruktede egget ligger der det skal hos en lege.

Anonym poster: 4f1942a4d3920da7a4cf24717b673578

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...