Gå til innhold

Hvem av disse syklene bør jeg velge til følgende bruk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal hovedsakelig sykle til jobb, til stranda og litt på tur i skogen (ikke stier)

det som er viktig for meg er at sykkelen ruller lett, er billig og har bremser som er slitesterke da jeg ofte opplever at bremsene er det som føst blir sliti ut.

http://www.giant-bicycles.com/en-in/bikes/model/revel.4/10854/53076/#overview

dette er en iant rvel 4 terengsykkel til kr 1599

http://www.gmax.no/produkt/415808(BC_4)/aretti-spectrum-700-dame/

dette er en Aretti spectrum hybridsykkel til 1599

http://www.gmax.no/produkt/415806(BC_4)/aretti-spectrum-26-dame/

dette er en Aretti spectrum mtb sykkel til 499

Hvem tenker du kan passe for mitt bruk? :)

Anonym poster: 621a49c347262d19b8f48bed02e09bd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde lett valgt Giant. Dette er fordi jeg har en high end Giant selv og er meget fornøyd med den.

Det er omtrent alltid bremsene som blir slitt først, så det kan du desverre ikke gjøre noe med.

Men som det er med alt, til mer du betaler til mer får du. Og i dette tilfelle så er nok Giant veien og gå.

Mvh Joachim

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter ikke hvem sykkel!

Anonym poster: 1dbdd68a48264ced88878cbd16f698ef

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det har du helt rett i! Det gikk litt fort i svingen her...Takk for påminnelse :)

Skrevet

Hvem tenker du kan passe for mitt bruk? :)

Ingen av disse syklene passer til ditt bruk. Du sier at sykkelen skal være slitesterke, samtidig skal sykkelen være billig. Når jeg ser hva du legger i "billig" så er dette to gjensidig utelukkende faktorer.

- Giant-sykkelen: Komponentene til denne sykkelen er billige saker som overhodet ikke er slitesterke. Denne kommer til å bli slitt fort selv med forholdsvis lett bruk.

- Aretti spectrum hybrid: Her står det ikke engang liste over komponentene. Jeg gidder ikke å finne nettsida til produsenten, jeg kan si deg uten videre at denne har billige og dårlige komponenter som ikke tåler mye.

- Aretti spectrum mtb: Samme her, billig dritt.

Du får det du betaler for, det gjelder sykler også. Hva hadde du forventa hvis du plutselig fant en ny bil til kr. 100 000? Noe i klasse med en Mercedez, eller noe mer i retning av en Lada fra 80-tallet?

Med mindre du finner en fjorårsmodell på salg så har jeg ennå ikke funnet en sykkel som egner seg til hverdagsbruk til under 5000 i norske butikker. Jeg kjøpte ny brukssykkel i våres, så jeg har fersk kunnskap om hva som fins.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe sykkel på butikker som er mer spesialiserte på det. Her er noen eksempler på sykler som egner seg til den bruken du skisserer:

http://www.oslosportslager.no/produkt/everest-explorer-2012-hybridsykkel-m-dempegaffel-28543.aspx

http://antonsport.no/s/p.aspx?pid=10471&cid=1151&vid=63346&pcid=577

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke kjøpe deg noe sykke før du lærer deg at det heter HVILKEN sykkel og ikke hvem. Hva er det med dere østlendinger for tiden???

Anonym poster: d7ef9dba1382078447c6cc1e62f1bbdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lett valgt Giant. Dette er fordi jeg har en high end Giant selv og er meget fornøyd med den.

Det er omtrent alltid bremsene som blir slitt først, så det kan du desverre ikke gjøre noe med.

Men som det er med alt, til mer du betaler til mer får du. Og i dette tilfelle så er nok Giant veien og gå.

Mvh Joachim

Ok, så du tenker at en terreng sykkel er bedre for meg en en hybrid? Jeg har nemelig hørt at hybrider er bedre til bruk på asfalt og til turbruk da de ruller lettere enn terrengsykler og MTB sykler, samt at en på de sistnevnte betaler for støtdemping = ekstra komfort som en ikke nødvendigvis trenger når en sykler til jobb vs terreng.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan visste du over her at jeg er fra østladet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har altid kjøpt billig - sykler og har vært fornøyd emd det, de har holdt i mange år til tross for prisen, husk at jeg er mosjonist og ikke aktiv konkurranserytter :)

Skrevet

Jeg sykler aktivt landevei så der går det greit fort. Men du kan godt ha en terrengsykkel, det er dekkene som avgjør rullemotstanden. Hjullagrene er også viktig, men på en sykkel til 1500kr kan du ikke forvente så mye. Jeg setter giant høyest på grunn av at de lager kvalitetssykler i alle prisklasser.

Hvis du dobler beløpet ditt så vil du såklart få en mye bedre sykkel til ditt bruk, anse det som en investering.

Mvh Joachim

Skrevet (endret)

Jeg har altid kjøpt billig - sykler og har vært fornøyd emd det, de har holdt i mange år til tross for prisen, husk at jeg er mosjonist og ikke aktiv konkurranserytter :)

De syklene jeg har linket til er på ingen måte konkurransesykler, de er brukssykler. Hvis du har kjøpt sykler som de du oppgir her og opplever at de holder i mange år kan du ikke bruke dem særlig ofte eller hardt. Jeg sykler til og fra jobb hver dag hele året, og kjøper brukssykler til ca. 5000 kr, og jeg opplever at de holder i 2-3 år. Da kan det hende at jeg skifter hele drivverket på dem i løpet av denne tida.

Jeg kan love deg at hvis du hadde kjøpt en av de jeg linket til så ville du merket stor forskjell fra dem du har linket til. Ikke minst har de jeg har linket til skivebremser, det er enormt mye bedre enn klossebremser. EDIT: Ser at den første har klossebremser, jeg syntes den var billig. Poenget er, ikke kjøp sykkel med klossebremser (med mindre du kjøper en racer, det fins foreløpig ikke racere med skivebremser), skivebremser er myyye bedre.

Endret av Wiggins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...