waco Skrevet 28. mai 2013 #161 Del Skrevet 28. mai 2013 Waco: kan du ikke bare sende et klagebrev til Ibsen? Adressen er Æreslunden, Vår frelsers kirkegård. Vampen! Feministene tok det til sin bok sytti år etter at ibsen daua! Det er bare ibsen som vet hva ibsen mente med boken. Alt annet er tolkninger! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #162 Del Skrevet 28. mai 2013 Waco: kan du ikke bare sende et klagebrev til Ibsen? Adressen er Æreslunden, Vår frelsers kirkegård gravlund. Anonym poster: 0b93071676ba5a1e8ce8fc72bbba73f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2013 #163 Del Skrevet 28. mai 2013 Anonym poster: 0b93071676ba5a1e8ce8fc72bbba73f1 Ja det er sant det er vår frelsers gravlund. Tenk om ibsen mente at kvinner ikke burde hatt myndighet i det hele tatt? De av dere som leser fortellingen og er samfunnsvante forstår at ibsen snakker om hele samfunnet og ikke bare enkeltindivider. Alle er ofre, ikke bare kvinner. Forresten skrev han om overklassen ,ikke hvem som helst hadde råd til å reise til italia, det var ikke noen ryan air på den tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 28. mai 2013 #164 Del Skrevet 28. mai 2013 Hva har du tenkt å gjøre når du blir bedt om å vise til eksempler i teksten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 28. mai 2013 #165 Del Skrevet 28. mai 2013 Uansett hvor mye usaklige nidrigheter du lirer utav deg endrer det ikke på det faktum at du er tilhenger av kommunister og i historien er det mer bloddryppende, undertrykkende og vemmelig enn dine filosofiske frender nazistene. Så alle som ikke stemmer på DLF er kommunister? Da er det sannelig grusomt mange blodtørstige kommunister her i landet! Egentlig rart det ikke har vært massemord her for lenge siden, i og med at 99,99 prosent av befolkningen ifølge deg er blodtørstige kommunister. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 28. mai 2013 #166 Del Skrevet 28. mai 2013 ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 28. mai 2013 #167 Del Skrevet 28. mai 2013 Nå har jeg hatt eksamen, og jeg fikk en sterk 5'er og læreren sa at jeg refleterte veldig bra og kunne fått en 6'er viss jeg var litt mer engasjert. Så jeg vil bare si tusen takk til dere som faktisk har hjulpet meg, dere har vært til stor hjelp. Og dere som sa at jeg fortjente å stryke o.l .. Jeg kunne fått en 6'er, så suck on that! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. mai 2013 #168 Del Skrevet 28. mai 2013 Nå har jeg hatt eksamen, og jeg fikk en sterk 5'er og læreren sa at jeg refleterte veldig bra og kunne fått en 6'er viss jeg var litt mer engasjert. Så jeg vil bare si tusen takk til dere som faktisk har hjulpet meg, dere har vært til stor hjelp. Og dere som sa at jeg fortjente å stryke o.l .. Jeg kunne fått en 6'er, så suck on that! Utrolig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #169 Del Skrevet 28. mai 2013 Utrolig! Et godt eksemepl på flere av manglene i det norske skolesystemet. Anonym poster: efb63adb71cbb8cd3a8b1c9febfd4f8e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #170 Del Skrevet 28. mai 2013 Nå har jeg hatt eksamen, og jeg fikk en sterk 5'er og læreren sa at jeg refleterte veldig bra og kunne fått en 6'er viss jeg var litt mer engasjert. Så jeg vil bare si tusen takk til dere som faktisk har hjulpet meg, dere har vært til stor hjelp. Og dere som sa at jeg fortjente å stryke o.l .. Jeg kunne fått en 6'er, så suck on that! Flinkis! Anonym poster: 4fd1ea039d130d50831fa2f95bdb7e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #171 Del Skrevet 28. mai 2013 Utrolig! Et godt eksemepl på flere av manglene i det norske skolesystemet. Anonym poster: efb63adb71cbb8cd3a8b1c9febfd4f8e Det betyr jo bare at ts har hatt mer peiling enn hva folk her har trodd, men har vært usikker på sine egne tanker om emnet. Akkurat som meg Anonym poster: 4fd1ea039d130d50831fa2f95bdb7e0c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 28. mai 2013 #172 Del Skrevet 28. mai 2013 Betty har du lest fortellingen? Det er som at jeg skal stjele penger fra din bankkonto og etterpå skal jeg DRA fra deg! Men Nora tok jo ikke Torvalds penger overholde? Det var jo farens penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 28. mai 2013 #173 Del Skrevet 28. mai 2013 Nå har jeg hatt eksamen, og jeg fikk en sterk 5'er og læreren sa at jeg refleterte veldig bra og kunne fått en 6'er viss jeg var litt mer engasjert. Så jeg vil bare si tusen takk til dere som faktisk har hjulpet meg, dere har vært til stor hjelp. Og dere som sa at jeg fortjente å stryke o.l .. Jeg kunne fått en 6'er, så suck on that! Gullhår! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2013 #174 Del Skrevet 28. mai 2013 Men Nora tok jo ikke Torvalds penger overholde? Det var jo farens penger? Torvald var imot at nora skulle bruke farens sparepenger. Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å respektere at mannen var imot? Hvorfor gjør hun det når han ikke vil? Tenk om han heller vil dø? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2013 #175 Del Skrevet 28. mai 2013 Nå har jeg hatt eksamen, og jeg fikk en sterk 5'er og læreren sa at jeg refleterte veldig bra og kunne fått en 6'er viss jeg var litt mer engasjert. Så jeg vil bare si tusen takk til dere som faktisk har hjulpet meg, dere har vært til stor hjelp. Og dere som sa at jeg fortjente å stryke o.l .. Jeg kunne fått en 6'er, så suck on that! Grattis, - du vær fornøyd med femmern. Skulle du fått en sekser så kunne du reflektert litt over hvem NORA hadde vært om fortellingen hadde blitt skrevet idag...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 28. mai 2013 #176 Del Skrevet 28. mai 2013 Torvald var imot at nora skulle bruke farens sparepenger. Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å respektere at mannen var imot? Hvorfor gjør hun det når han ikke vil? Tenk om han heller vil dø? Han var ikke imot det.. han visste ikke om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 28. mai 2013 #177 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Grattis, - du vær fornøyd med femmern. Skulle du fått en sekser så kunne du reflektert litt over hvem NORA hadde vært om fortellingen hadde blitt skrevet idag...! .. Nei. Hun sa rett frem at jeg hadde fått en 6'er om jeg hadde engasjert meg litt mer. Punktene jeg skulle skrive om var; Hva skiller sjangeren drama fra andre sjangere? Hva var spesielt med Henrik Ibsen sin skrivemåte? Hva handler Et Dukkehjem om? Hva er budskapet? Sett deg selv i Noras ståsted. Og det gjorde jeg.. Stod ingenting om at jeg skulle forklare hvem Nora hadde vært om fortellingen hadde blitt skrever idag .. Så nei. Endret 28. mai 2013 av Mephobia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. mai 2013 #178 Del Skrevet 28. mai 2013 Han var ikke imot det.. han visste ikke om det. Torvald var imot. Hadde torvald vært for så hadde han tatt pengene og dratt til italia. Torvald vil ikke bruke noras far sine penger på en privat reise! Torvald sin plan var å spare pengene til nora. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 28. mai 2013 #179 Del Skrevet 28. mai 2013 Torvald var imot. Hadde torvald vært for så hadde han tatt pengene og dratt til italia. Torvald vil ikke bruke noras far sine penger på en privat reise! Torvald sin plan var å spare pengene til nora. Javel .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slettetbruker Skrevet 28. mai 2013 #180 Del Skrevet 28. mai 2013 Hva har du tenkt å gjøre når du blir bedt om å vise til eksempler i teksten? Jeg har lest boken så det går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå