Gå til innhold

Søke endring om barnebidrag, må det betales 860kr på nytt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hovedomsorg for barnet, og eksen betaler barnebidrag. Vi har bidraget fastsatt via Nav, og betalte 860kr hver for å få det fastsatt. Privat avtale er ikke aktuellt, da det ble forsøkt i begynnelsen, men eksen overholdt aldri avtalen, og betalte når det passet han, og av og til ikke i det hele tatt.

Uansett; Til høsten skal ikke barnet ha Sfo-plass lengre, og ergo får jeg ikke utgifter til barnetilsyn, så jeg må sende inn nytt søknadskjema om barnebidrag, sånn at han ikke betaler for mye. Må jeg betale på nytt de 860kr, eller var det en engangsum da vi fikk det fastsatt?

Jeg ringte Nav tidligere, men dessverre så møtte jeg en ansatt som snakket særdelels dårlig norsk, og hun skjønte ikke hva jeg ville frem til, og det eneste jeg skjønte av henne var at jeg må printe ut et skjema som ligger på Nav sine sider og sende inn.

Anonym poster: 1598ebc73d469b2f861c010e79dc552d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok hver gang er jeg redd.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:)

Kjedelig med 860kr engang til da.......men må man, så må man.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja hver gang. Men begge foreldre må betale for fastsettelsen

Skrevet

Eller så kan dere ta det privat. Begge sparer 860 kr

Bruk bidragskalkulatoren

Skrevet

Hvis konsekvensen er at han skal betale MINDRE, så må han vel kunne klare å gå med på det. Innkreving kan NAVI ta, og det koster ikke noe. Tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Privat avtale er ikke aktuelt, da det er prøvd tidligere, men det fungerte ikke. Nå har vi det igjennom Nav innkrevning, og han betaler sånn nogenlunde når han skal, og hvis ikke så får jeg et lite bidragsforskudd.

Han skal betale mindre ja, siden barnet ikke skal ha Sfo mere. Vil ikke at han skal betale for mye, så skal få sendt avgårde skjemaet så snart som mulig før barnet slutter på Sfo. Her så er det august som er betalingsfri måned på Sfo.

Tror nok ikke han vil protestere på å betale 860kr siden han skal betale endel mindre å måneden fremover.

Noen som vet hva som skjer når barnet blir eldre? Nå er barnet i klassen 6-10 år, og etter hva jeg har lest så blir bidraget endret når barnet fyller 11 år. Er dette noe jeg også må søke om?

Gjest Regine
Skrevet

Bidraget reguleres automatisk etter aldersklasser, så det trenger du ikke tenke på :-)

Gjest Violetta
Skrevet

Dere kan avtale en sum privat som nav krever inn. Da sparer begge den avgiften.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...