kurrant Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men dette er noe som holder meg våken om nettene. Det er en lang historie, men skal prøve å gjøre den kort. Tusen takk på forhånd til dere som leser dette og responderer på det. Setter pris på det. De tre siste årene (inkl. i år) har jeg hatt sommerjobb på en døgnåpen butikk. Jeg fikk fort god kjemi med en kollega som det viste seg at var 10 år eldre enn meg. (jeg er 21 år i år). Jeg hadde kjæreste de to første årene, så jeg tenkte ikke så mye over det, annet enn at jeg gledet meg til jobb fordi det var så moro å være rundt denne personen. Sommeren gikk over og vi flyttet begge tilbake til Bergen, hvor vi ikke hadde særlig med kontakt, før vi møttes igjen i fjor sommer. Da fikk vi enda bedre kjemi, og hadde endel vakter sammen. Vi flørtet mye, (mye øyekontakt osv) og vi lo så og si hele tiden. Jeg merket at jeg tenkte på han nesten hele tiden, i tillegg som forholdet mitt med kjæresten ble dårligere og dårligere, pga mangel på følesler fra begge sider. Så var det den årlige sommeravslutningen med jobben og vi to ble kjempefulle. (Klassisk). Vi endte opp en gjeng på byen hvor han kjøpte drinker til meg, vi danset og tok følge hjem. På veien stoppet viopp, og han fortalte meg at det alltid hadde vært noe ved meg, at han gledet seg til å komme på jobb for å se meg, han ga meg komplimenter og prøvde å kysse meg. I og med at jeg fortsatt hadde kjæreste på den tiden, selv om det var så og si over, prøvde jeg å vri meg unna, og fortalte han at jeg ikke kunne kysse han pga kjæresten. Så ga jeg etter. Vi kysset lenge, og jeg hadde sommerfugler i magen, det var jo dette jeg hadde fantasert om siden jeg møtte han. Han ville ha meg med hjem, men jeg sa nei, fordi jeg jo hadde kjæreste. Han ble litt furten og ville jeg skulle slå opp med kjæresten og bli med han på date, men det endte med at vi gikk hvert til vårt. Dagen etterpå jobbet vi nattevakt sammen, noe som var ganske pinlig i begynnelsen. Det var siste vakt før vi flyttet tilbake til Bergen. Ingen på jobb vet om dette, og vi fikk aldri snakket sammen om det som skjedde. Jeg fortalte hva som hadde skjedd til kjæresten, og gjorde det slutt. I Bergen møttes jeg og kollegaen min to ganger, sammen med felles venner som ikke visste om hva som hadde skjedd, så vi måtte late som ingenting. Nå er sommeren her atter en gang, og vi skal jobbe sammen denne sommeren også. Jeg aner ikke hvordan det blir, om jeg skal late som ingenting eller om jeg skal ta det opp med han. For min del tenker jeg på han hele tiden, på hvordan det blir å treffe han igjen etter hele greia. Jeg er livredd for å utvikle følelser for han, fordi han jo er 10 år eldre enn meg og synes at jeg er så ung, og fordi jeg er redd for å bli avvist. Samtidig så var jeg jo utro mot kjæresten min, med han, noe som ikke kan se så veldig positivt ut i kollegaen min sine øyner.. Er det best å bare drite i hele greia og late som om ingenting har skjedd? Hva i alle dager skal jeg gjøre? Endret 27. mai 2013 av kurrant
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Trenger kollegaene dine å vite det? Og jeg vil ikke si at du var utro, hvertfall ikke i mine øyne. Hvis forholdet allerede var dårlig fra før, så var det ikke kysset som gjorde at det ble slutt. Sier ikke det er lov å kysse andre når du er i et forhold, men det hadde vært verre hvis du hadde lagt med han. Hvis jeg var deg ville jeg sett hvordan stemningen blir mellom dere når dere treffes igjen, også rett og slett vært ærlig med han. Og for å være ærlig, er ikke 10 år såå mye, og hvis du virkelig liker fyren har ikke alder noe å si Anonym poster: 010c5862e8ecca1cac2a968e91bf2f50
kurrant Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2013 Trenger kollegaene dine å vite det? Og jeg vil ikke si at du var utro, hvertfall ikke i mine øyne. Hvis forholdet allerede var dårlig fra før, så var det ikke kysset som gjorde at det ble slutt. Sier ikke det er lov å kysse andre når du er i et forhold, men det hadde vært verre hvis du hadde lagt med han. Hvis jeg var deg ville jeg sett hvordan stemningen blir mellom dere når dere treffes igjen, også rett og slett vært ærlig med han. Og for å være ærlig, er ikke 10 år såå mye, og hvis du virkelig liker fyren har ikke alder noe å si Anonym poster: 010c5862e8ecca1cac2a968e91bf2f50 Takk for respons! Alt blir så mye mer komplisert i mitt hode, godt å bare få skrevet det ned! hehe. Men ja, blir nok til at jeg bare skjekker stemningen, så får jeg ta det derfra.. :-)
Ferny Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Det jeg reagerer på her er at han ble sur fordi du ikke ville kysse han og være utro mot typen din (respektløst overfor både deg og kjæresten din, pluss at det sier noe om hans holdninger til utroskap). I tillegg til at han prøvde å få deg til sengs når du hadde type.... pluss at det var første gangen dere i det hele tatt kysset. Jeg tror jeg ville tatt ting i et litt rolig tempo i hvert fall. Aldersforskjellen hadde jeg ikke brydd meg om. 1
Gjest Nefertiti. Skrevet 28. mai 2013 #5 Skrevet 28. mai 2013 Enig med Ferny. Det er andre ting som skurrer mer enn aldersforskjellen her. 2
Gjest Reza08 Skrevet 28. mai 2013 #6 Skrevet 28. mai 2013 Du trenger ikke fortelle kollegaene dine noe om dette. Bry deg heller ikke om hva andre eventuelt skulle mene, hvis de er i negativ retning. Aldersforskjellen på 10 år er litt, men jeg synes ikke at dette er noe hinder. Forskjellen er ikke ekstremt stor, dere er ikke milevis fra hverandre. Vanlig at man finner noen som er litt eldre/yngre. Hadde ikke reagert på at dere hadde vært sammen. Synes han er litt selvmotsigende, når han først kysser deg og vil ha deg til sengs, for deretter å bli sur på deg fordi du kysset han mens du var sammen med din tidligere partner. Strengt talt er vel han den som var mest pågående, og da synes jeg ikke det er riktig å avvise deg på grunnlag av dette. Hvis du fortsatt er interessert i noe mer enn bare et vennskap, synes jeg ikke du skulle la sjansen passere deg. Livet er fullt av muligheter, og du bør gripe fatt i dagen skal du føle at valgene dine er optimale. Mange har angret i ettertid for at de ikke gikk for muligheten som lå rett foran nesen på dem, ingen vet hvordan utfallet hadde blitt, så da råder jeg deg til å prøve ut. Ikke vær redd for å få følelser for han. Noen sjanser må man ta. Prøv å få han med deg igjen. Engasjer deg for å tiltrekke hans oppmerksomhet. Gå inn med nytt og friskt mot. Hvor godt situasjonen går, bestemmer du selv. Du bestemmer deg. Dette handler om viljestyrke og mental kraft. Vær tydelig på hva du vil. Offensive holdninger er et faktum.
kurrant Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2013 Takk for utdypende respons, jeg setter pris på det! Blir spennende å treffe han igjen. Må si at det er blitt tydeligere for meg nå at det ikke nødvendigvis er jeg som har drite på draget her etter at dere har satt det i et annet perspektiv. Det at det faktisk var han som kysset meg viser jo at det har vært interesse fra den fronten også. Kanskje er han nervøs for å treffe meg igjen også, hvem vet. Men igjen, takk for respons!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå