Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Jeg har en mann, som titt og ofte kommer for seint hjem fra jobb. Han gir sjelden eller aldri beskjed om det. Jeg sitter klar med mat, men den blir jo ødelagt. Jeg har sagt til han flere ganger at jeg vil gjerne ha beskjed. Og at det har litt med respekt for min tid også. Men det hjelper ikke og nå begynner jeg å bli lei hele mannen. Noen råd?
Gjest Snoken- Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Skaff deg mikrobølgeovn så han kan varme opp maten igjen, da slepper du å kaste maten Endret 27. mai 2013 av Snoken- 2
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Men synes jeg bare skal la dette være? Jeg mener det handler om lite respekt.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Gi blanke i å lage middag til ham, bare til deg selv. 6
Gjest Faerunpedia Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Enig med gjest. Han kan jo komme hjem når han vil, men ikke lag mat til ham. Og finn på noe annet enn å vente på ham.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Det handler om svært lite respekt. Han er jo sannsynligvis overbevist om at du har laget mat til ham, likevel tar han seg ikke det lille bryet å bare si i fra. Anonym poster: 7652155428f979f2ef83e591f57c7874
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 Mitt første råd er å si i fra til han om hvordan du føler det angående dette. Det nytter lite å kun snakke med oss. Han kan ikke vite hvordan du har det uten at du sier det til ham. Om dere ikke har en mikrobølgeovn, så må dere investere i det. Eventuelt bare la ham varme opp maten i gryter. Du legger det uansett inn i kjøleskapet i en boks når du er ferdig med å spise. Siden han så ofte kommer senere hjem enn deg bør du finne på noe som du synes er gøy i mellomtiden. Eventuelt husarbeid som uansett må bli gjort. Ikke tvinn tommeltotter i alle fall. Angående det med "misbruk av din tid" så hadde du vel uansett lagd middag til deg selv? Det tar ikke så mye lengre tid å lage mat til to i forhold til en. Har han sagt at han forventer det av deg? Uansett kan dere kanskje møtes på halvveien slik at du kun lager mat til deg selv halvparten av ukedagene. Kanskje han kan lage mat i helgene?
forum88 Skrevet 27. mai 2013 #8 Skrevet 27. mai 2013 Når du faktisk har gitt beskjed og han tydeligvis ikke bryr seg, synes jeg du skal oppføre deg likt tilbake. Ta deg en tur ut å spis med noen venner, uten å gi beskjed til han. La han komme hjem til tomt hus og ingen mat på bordet. Lag mat, men kun til deg selv. Det virker litt som han tar deg litt for gitt, og det er ikke rettferdig.. Synes oppførselen hans er dårlig.. 1
Gjest anonym.. Skrevet 27. mai 2013 #9 Skrevet 27. mai 2013 vent med å lage mat til han kommer hjem? lag mat til deg selv, sett restene i kjøleskapet når du er ferdig? la han varme opp maten selv når han kommer hjem? maten blir ikke ødlagt om man setter den i kjøleskapet etter den har blitt kald !
forum88 Skrevet 27. mai 2013 #10 Skrevet 27. mai 2013 vent med å lage mat til han kommer hjem? lag mat til deg selv, sett restene i kjøleskapet når du er ferdig? la han varme opp maten selv når han kommer hjem? maten blir ikke ødlagt om man setter den i kjøleskapet etter den har blitt kald ! Hvorfor skal hun bry seg om maten blir ødelagt? Det er jo han selv som velger å ikke gi beskjed om at han blir forsinket. Det kan skje ja, men ikke så ofte. Det tyder på at han bare rett og slett ikke bryr seg.. Han er en voksen mann, så når han velger å ikke ta hensyn til henne kan han lage sin egen mat...
Miss moneypenny Skrevet 27. mai 2013 #11 Skrevet 27. mai 2013 Støtter forslaget om å droppe å lage mat til han, eller la han spise ødelagt mat. Kan han ikke kommunisere så får han lære seg det! 2
Steinar40 Skrevet 27. mai 2013 #12 Skrevet 27. mai 2013 Jeg har en mann, som titt og ofte kommer for seint hjem fra jobb. Han gir sjelden eller aldri beskjed om det. Jeg sitter klar med mat, men den blir jo ødelagt. Jeg har sagt til han flere ganger at jeg vil gjerne ha beskjed. Og at det har litt med respekt for min tid også. Men det hjelper ikke og nå begynner jeg å bli lei hele mannen. Noen råd? Hvis jeg var deg så hadde jeg spist når maten er ferdig, og deretter latt resten stå til han kom hjem. Det forutsetter jo da selvfølgelig at han spiser opp maten når han kommer hjem. Noe jeg hadde gjort
Meridian Skrevet 27. mai 2013 #13 Skrevet 27. mai 2013 Den som ikke kommer når maten er ferdig, får kald mat. Og må spise maten kald, eller varme den selv. Hadde aldri giddet å varme opp maten til noen som kommer for sent, det får da være grenser! 1
LukaFrost Skrevet 27. mai 2013 #14 Skrevet 27. mai 2013 Det er jo koselig å spise middag sammen, men i dette tilfellet hadde jeg droppa å lege mat til han og bare lagd til meg selv. Selv har jeg en mann som har vriabel arbeidstid. Jeg lager mat når jeg er sulten. Han får varme opp maten selv eller ta seg knekkebrød/brødskive. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå