Gjest utålmodig Skrevet 8. april 2004 #1 Del Skrevet 8. april 2004 Hvor tidlig kan man merke at man er gravid? Ikke le, men jeg føler meg litt uggen og uvel, og er helt sikker på at jeg er (i ferd med å bli) gravid. Men går det egentlig an? Ifølge mine beregninger er zygoten på vei ned i livmoren, så teknisk sett er jeg ikke engang gravid ennå. Kan man merke noe som helst før zygoten fester seg i livmoren og blir et embryo? Tenker på hormonproduksjon og sånt (det er vel det som gjør meg kvalm, i så fall). Eller er det bare ønsket om å være kvalm som gjør meg kvalm? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 8. april 2004 #2 Del Skrevet 8. april 2004 Hvis du er så ferskt gravid, så er det nok bare ønsket om å være kvalm som gjør deg kvalm. Psyken kan gjøre mye rart med oss, vet du! Du produserer ikke de hormonene som du blir kvalm av enda. Krysser i alle tilfeller fingrene for deg, at det er en spire på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utålmodig Skrevet 9. april 2004 #3 Del Skrevet 9. april 2004 Halsbetennelse i dag, så der har du forklaringen... Men det passer jo fint, da forsvinner noen av dagene fram til jeg kan teste i en lett febril døs. Første gangen jeg er fornøyd med en halsbetennelse Men tusen takk for forståelsesfullt svar, Hulderjenta! Jeg håper fortsatt, skal krysse fingrene mens jeg drikker varm melk og leser krim i senga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2004 #4 Del Skrevet 9. april 2004 Er i akkurat samme siutasjon som deg, utålmodig. Må vente i minst ni dager til for å teste! Og som deg har jeg blitt syk...Skikkelig forkjøla. Min samboer som studerer medisin sa litt på tull at det sikkert var kroppen min som hadde begynt å skru ned immunforsvaret litt allerede (det skjer visst når man er gravid for at fosteret som består av halvparten fremmede celler fra far ikke skal støtes ut av kroppen). Han sa det på tull, men vi kan jo håpe! Lykke til med ventingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (litt) utålmodig Skrevet 9. april 2004 #5 Del Skrevet 9. april 2004 Hei igjen, ja, vi får satse på det der med immunforsvaret Jeg er en god del mindre utålmodig nå, heldigvis! Er som nevnt sikker på at jeg er (i ferd med å bli) gravid, det er jo litt komisk. Hvis det viser seg at det ikke stemmer, kommer jeg nok til å le litt av meg selv. Og hvis det stemmer... begynnerflaks!! Lykke til du også, gjest, det blir spennende å se over neste helg en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå