Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siden nyttår gått på kurs igjennom NAV, som vil si at jeg ikke har vært i fast jobb. Jeg skal begynne skole til høsten, men har termin i desember noe som gjør at jeg ikke har rett på permisjonspenger av lånekassen. Vil dette da si at jeg ikke har noe inntekt til å dekke husleie, mat etc. for meg og den kommende nå da?

Anonym poster: 418d51c6e5f461509bcdd9e866641704

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da har du vel krav på engangsstønad på litt over 30 000, også får du 970 kr mnd i barnetrygd.

Men siden du går på NAV kurs, har du vel AAp eller dagpenger?? disse gir deg vel rettigheter til foreldrepenger hvis ikke jeg husker feil.

Anonym poster: ace00f98564285142f0d14c602b67c1f

AnonymBruker
Skrevet

Mottar dagpenger :-)

Anonym poster: 9734997c59dca236b43b040b0b8fcaa4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte NAV nå og fikk beskjed om at jeg ikke hadde noen rettigheter til å få noen som helst støtte i det hele tatt. Jeg kunne få engangsstønad, men etter dette har jeg null inntekt resten av året med andre ord.

Da vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å forsørge meg og den lille. Jeg har husleie, regninger og alt som må betales. Det dobles jo også når den lille kommer..

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Mottar dagpenger :-)

Da får du ikke mer nei. Ikke fr barnet kommer. Ellers veldig teit av deg å bli gravid før du er ferdig med utdanning og fått jobb.

Endret av Gjest
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får du ikke mer nei. Ikke fr barnet kommer. Ellers veldig teit av deg å bli gravid før du er ferdig med utdanning og fått jobb.

Jeg får jo individstønad frem til skolestart i August og begynner på skolen da. Etter dette starter jeg på Skolen og mottar stipend frem til uken før juleferien da jeg går ut i permisjon. Jeg er da i permisjon frem til høsten da jeg begynner på skolen igjen og mottar stipend. Problemet er tiden imellom dette. Altså fra jul til høst.

Skrevet

Hvis du ikke har rett på penger fra NAV arbeid så får du penger fra NAV sosial. Og evt. bostøtte.

Hvis du er alene så får du vel også overgangsstønad. Og evt. bidrag og dobbel barnetrygd.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har rett på penger fra NAV arbeid så får du penger fra NAV sosial. Og evt. bostøtte.

Hvis du er alene så får du vel også overgangsstønad. Og evt. bidrag og dobbel barnetrygd.

Jeg mottar bostøtte allerede. Etter denne har jeg kun 1200 igjen å betale på husleien. Jeg er ikke alene, men bor med min kjæreste som også er det kommende barnetsfar. Han jobber som lærling. Men hun sa jeg ikke hadde rett på noenting? At jeg MÅ være i praksis for å motta noe som helst støtte..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får jo individstønad frem til skolestart i August og begynner på skolen da. Etter dette starter jeg på Skolen og mottar stipend frem til uken før juleferien da jeg går ut i permisjon. Jeg er da i permisjon frem til høsten da jeg begynner på skolen igjen og mottar stipend. Problemet er tiden imellom dette. Altså fra jul til høst.

Du har rett på utdanningstipend under permisjonen. Dog burde du prøve å komme deg på skolen så hurtig som mulig etter fødselen.

Skrevet

Var veldig teit av deg å svare i en slik tone også. Nå er ikke jeg godt kjent her inne, men du sprer rundt deg med uhyggelige kommentarer og umodne utsagn. Du gir et inntrykk av at du er overlegen, frekk og motbydelig mot alle som ikke gjør hva du føler er best. Har du aldri lært at om du ikke har noe godt å si trenger du ikke si noe? Eller var ikke oppdragelsen din helt den beste? Virker ihvertfall ikke sånn..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på utdanningstipend under permisjonen. Dog burde du prøve å komme deg på skolen så hurtig som mulig etter fødselen.

Ifølge lånekassen må man gå skole seks måneder får at man har krav på det under permisjonstiden.

Gjest Gjest
Skrevet

Var veldig teit av deg å svare i en slik tone også. Nå er ikke jeg godt kjent her inne, men du sprer rundt deg med uhyggelige kommentarer og umodne utsagn. Du gir et inntrykk av at du er overlegen, frekk og motbydelig mot alle som ikke gjør hva du føler er best. Har du aldri lært at om du ikke har noe godt å si trenger du ikke si noe? Eller var ikke oppdragelsen din helt den beste? Virker ihvertfall ikke sånn..

Vel, jeg sier i fra når folk selv har gjort livet sitt vanskeligere.

Ifølge lånekassen må man gå skole seks måneder får at man har krav på det under permisjonstiden.

Hmm, rart for jeg vet om ei som fikk barn i oktober i fjor og som fikk det fra første stund. Og hun var ikke innrullert i noen klasse en gang.

Gjest vilma2000
Skrevet

Kjære GJEST, nå har jeg fulgt litt med på deg her inne den siste tiden og forstår det slik at du ikke har barn selv, men er tante, og tror dermed du kan alt om graviditet og babyer. Du sprer så mye faenskap og sårende kommentarer at jeg er mildt sagt overrasket over at du har fått lov til å holde på så lenge. Hvorfor henger du inne på Graviditet og spedbarn når du ikke har barn eller er gravid?????

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Kjære GJEST, nå har jeg fulgt litt med på deg her inne den siste tiden og forstår det slik at du ikke har barn selv, men er tante, og tror dermed du kan alt om graviditet og babyer. Du sprer så mye faenskap og sårende kommentarer at jeg er mildt sagt overrasket over at du har fått lov til å holde på så lenge. Hvorfor henger du inne på Graviditet og spedbarn når du ikke har barn eller er gravid?????

Hvorfor så sur på TS's vegne? Hun klarer da å si fra selv. ;)

Jeg tror ikke jeg kan en skit om graviditet, men jeg kan en del om samfunnet og regler og hvor tøffere det kommer til å bli for de som ikke har ting på plass før de får barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS: da tok den personen du snakket med i NAV feil, fordi dagpenger, sykepenger ol. tells som vanlig inntekt så lenge du har hatt denne inntekten i 6 av de 10 siste mnd, du har jo blitt trekt skatt. Dette VET jeg. Derfor har du krav på foreldrepenger, ikke bare en engangssum på 35.000kr. Hvis den du snakket med hos NAV sa at du har krav på INGENTING da har den personen null peiling, fordi alle har krav på engangssumen når de ikke har tjent nok. Og sosialhjelp i tillegg.

Nå vet jeg ingenting om hva Lånekassen kan bidra med, og om stipend og lån tells som inntekt.

Anonym poster: 9ee816ee767d4e0daa46ebb6b826cc73

Skrevet

1. Utgiftene dobles ikke med en baby. Du kan kjøpe omtrent alt brukt til en billig penge.

2. Det du kan gjøre er å la pappaen ta all permisjonen etter de første ukene. Så kan du forsøke å gjøre en avtale med skolen om at du studerer mest hjemmefra. Hvis det ee mulig kan du også ørøve å ta 40 studiepoeng til høsten slik at du slipper unna med 20 til våren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ha begynt å jobbe denne måneden, da hadde du akkurat rukket å tjene opp til foreldrepenger.

Anonym poster: b5f63e1187ac4456d59354e1e4322824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...