AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 I høst/vinter merket vi at a/c-anlegget ikke fungerte som det skulle. Blåste ikke kald luft. Vi fikk det sjekket og fikk beskjed om at det var tomt for gass. Vi fylte ikke på før nå nylig ettersom vi ikke har hatt bruk for det i vinter. Nå når det har vært så varmt, merker vi at det ikke fungerer nå heller. Merker ingen forskjell om vi slå av eller på a/c-anlegget. Jeg er fullt klar over at ingen her kan si hva som er galt, men jeg lurer på om noen har erfaringer med dette? Tenker mulige årsaker og pris. Jeg tenker lekkasje et sted, men jeg har svært lite peiling på bil... Har bestilt tid, men det er lang ventetid og jeg er bekymret for prisen. Anonym poster: b6207840a998c65a8aee3766855423ac
C-girl Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Det kan være lekkasje på ac-anlegget, eller så kan det være at ac-kompressoren er gåen dersom bilen er noen år. Det forekommer, og kan være dyrt å fikse da kompressoren er en relativt dyr del. Lekkasje kan de finne ved at de fyller et sporstoff på ac-anlegget, og du kjører da med dette noen dager/uker. Etter dette kommer du så tilbake på verkstedet, og de sjekker da med uv-lys for å se om det er lekkasje på rør og koblinger.
Neket Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Da jeg hadde min på sjekk fant de lekkasje umiddelbart og lurte på om de skulle bytte røret som lakk. Jeg sa nei. Da fylte de bare på gass, og det blåser kaldt enda, et år senere.
Bjørn88 Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Er enten lekkasje eller gåen kompressor, om det er det første så koster det kanskje et par tusenlapper i gass og arbeid for å fikse lekkasjen, om det er kompressoren så er det en jobb til kanskje 20-25 lapper, kompressoren er svindyr
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå