Gjest Vevila Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Fikk påvist lav blodprosent i uke 32, og skal nå ikke til legen før 3 uker før termin. Er dette forsent å få vite om prosenten er gått ned?
Gjest C4r1n3 Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Hva var blodprosenten på da? Nå er ikke jeg sikker på hvordan det er i forbindelse med graviditet, men når jeg har hatt lav blodprosent (som skjer fort og ofte med meg pga to sykdommer som ikke fungerer så bra sammen) så har jeg fått nivået sjekket minst en gang i uken, har den gått under 9,0 så har jeg fått blodoverføringer (2-4 poser). Sa ikke legen noe om at det burde holdes øye med? Blodprosenten kan gå litt opp igjen dersom du spiser godt og riktig, jeg tror fisk er bra og muligens jernholdig mat - det har ihvertfall hjulpet meg litt med å holde blodprosenten oppe i dårlige perioder.
Gjest Vevila Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Den var heldigvis ikke lavere enn 10, 1 tror jeg det var, men jernlagrene var veldig gode bare noen måneder tidligere, og jeg blir bare slappere og slappere tross at jeg tar jerntilskudd hver dag. Han sa ikke noe annet enn at jeg måtte ta tilskudd nei, så er litt usikker på om jeg bare er hysterisk
Gjest navnelapp Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Ta jerntilskot saman med c-vitaminrike ting som juice eller paprika, det gjer at opptaket vert betre.
Gjest Vevila Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Jeg tar det alltid sammen med juice, og leverpostei hver morgen Samtidig som jeg unngår melkeprodukter de første timene etterpå. Så føler jeg gjør alt etter boka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå