Gå til innhold

Rettigheter når gullsmeden roter bort smykker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I slutten av april leverte jeg inn en ring til gullsmeden for å endre størrelse og å få en verdivurdering på den. Vet fra før at den er verdt rundt 5.000-7.000 kroner, mulig også enda litt mer.

Dette skulle ta "ca to uker", men siden det har vært en del helligdager så har jeg latt de få litt ekstra tid på seg. Nå syns jeg det var nok - det har tross alt gått fire uker, så jeg ringte dem.

Han jeg snakket med kunne finne papirene på at jeg hadde levert inn en ring, men ikke "noe mer info" - så han skulle ta en telefon til gullsmeden som har fått ringen levert hos seg, og så ringe meg tilbake.

Har ventet ganske lenge nå, og han ringer ikke tilbake, så jeg har en sterk følelse av at gullsmeden har klart å rote bort ringen min.

Er det noen der ute som vet hva slags rettigheter jeg har, slik at jeg har noe å slå i bordet med når jeg tar turen opp til gullsmeden etter jobb?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anomali
Skrevet

Du fikk vel en kvittering da du leverte ringen?

Da viser du bare den :)

Skrevet

Du fikk vel en kvittering da du leverte ringen?

Da viser du bare den :)

Jada, har kvittering. Men kvitteringen sier jo bare at jeg har betalt en viss sum i forskudd for å endre størrelse og verdivurdering. Har en annen lapp der også, men den sier kun at jeg har levert inn en ring og dato dette ble gjort... :/

Hva hvis den faktisk er borte - vil jeg da kunne få erstatning for tapet? Og det er jo umulig for meg å bevise hva ringen er verdt - den ble jo tydeligvis borte før jeg fikk noen verdivurdering på den...

Gjest Anomali
Skrevet

Hvorfor ta sorgene på forskudd? Jeg er sikker på at de har ringen din, dette er jo jobben deres og de roter da ikke bare vekk ting. Det blir det dårlig butikk av på sikt.

Han du snakket med på telefonen hadde antageligvis ikke oversikt, mulig du traff på en deltidsansatt e.l. Generelt er det ofte slik at når kunder ringer midt i en travel jobbdag så er det vanskelig å finne akkurat det de lurer på, men jeg er sikker på at dette ordner seg.

• Liker 2
Skrevet

Du har rett!

*puste med magen*

Får dra opp dit etter jobb og håpe at ringen har blitt lokalisert til da.

• Liker 1
Gjest Anomali
Skrevet

Du har rett!

*puste med magen*

Får dra opp dit etter jobb og håpe at ringen har blitt lokalisert til da.

Det skulle jeg tro. Jeg skjønner at du begynner å stresse, men jeg er helt sikker på at de ikke har rotet vekk ringen din. Du får oppdatere litt senere :)

Skrevet

Leverte inn min ring for justering av størrelse nylig. De sa det ville ta opptil to uker. Etter tre uker stakk jeg innom å fikk beskjed om at det kunne ta mye lengre tid, men hvis jeg kom tilbake når det var gått fire uker kunne de sjekke hvor den var.. (Altså GADD de ikke sjekke når jeg var der). Etter mye om og men fikk jeg ringen etter ca 6 uker. Handler ikke der igjen pga dårlig service når jeg var å spurte etter ringen min....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Super behandling på David Andersen. Ligger lett unna Bjørklund.

Sikker på at ringen din kommer til rette igjen :)

Anonym poster: ad87712e543f6c16cd8049a548b825b2

AnonymBruker
Skrevet

fikk du tilbake ringen din?

Anonym poster: 5d7753809433e70db275891459e51854

Skrevet

Ja!! :biggrin:

Det viste seg at gullsmeden hadde blitt ferdig med ringen for et par uker siden, men han hadde sendt den til feil butikk i kjeden. Så det hjalp å ringe dem og be dem finne ut hvor den hadde blitt av - for butikken som hadde fått ringen, gadd tydeligvis ikke å finne ut hvem ringen tilhørte, og derfor ble jeg heller aldri kontaktet.

Jeg er veldig fornøyd med å få tilbake ringen min, men jeg er skuffet over de dårlige rutinene denne kjeden har. Neste gang jeg trenger en gullsmed til å fikse smykkene mine, så kommer jeg nok til å dra et annet sted.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...