Gjest Ciegus Skrevet 28. mai 2013 #22 Skrevet 28. mai 2013 Kontanter da? Vil som sagt gi noe personlig, siden de knapt kommer til å få noen "fysiske" gaver. De er jo unge og uetablerte, så sånn sett er det mye de ikke har. Jeg er ganske sikker på at han hadde synes det var merkelig om jeg ga penger i gave uten å komme i bryllupet.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2013 #23 Skrevet 28. mai 2013 Vil som sagt gi noe personlig, siden de knapt kommer til å få noen "fysiske" gaver. De er jo unge og uetablerte, så sånn sett er det mye de ikke har. Jeg er ganske sikker på at han hadde synes det var merkelig om jeg ga penger i gave uten å komme i bryllupet. Da kjøper du denne. 2
Gjest Ciegus Skrevet 28. mai 2013 #24 Skrevet 28. mai 2013 Da kjøper du denne. Sånn fikk jeg lyst på selv!
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2013 #25 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Sånn fikk jeg lyst på selv! Du, jeg har kjøpt to. En til meg selv og en for å gi i bryllupsgave. Det er forberedelse til høstens matprosjekt i gjesteheimen; nemlig langsom koking. Endret 28. mai 2013 av Gjest
Stinelin Skrevet 28. mai 2013 #26 Skrevet 28. mai 2013 Jeg planlegger å kjøpe et kirsebærtre eller lignende til et vennepar av meg. Da har de noe som varer i mange år, som ikke er så typisk "ting" som kakespade, kakefat osv. Tenker et tre som blomstrer fint og er nyttig når det får bær/frukt. Hva koster forresten et rørospledd? Godt over 1000kr for ett av skikkelig størrelse.
Petalouda Skrevet 28. mai 2013 #27 Skrevet 28. mai 2013 Rørospledd er en god ide. Vi bruker bunadskniv i min familie, den er da virkelig ikke bare til pynt, hvor får man det fra ? Dessuten har jeg huset fullt av NOF-kniver. Duger i massevis, så samekniv har jeg ikke behov for.
Stinelin Skrevet 28. mai 2013 #28 Skrevet 28. mai 2013 Jeg hadde heller gått for en vanlig norsk kniv i stedet for samekniv, om man ikke har tilknytning til samekulturen. Skjønner ikke noe av at samekniv skal være like vanlig som kjøkkenkniv i norske hjem. 1
CathFoto Skrevet 28. mai 2013 #29 Skrevet 28. mai 2013 Rørospledd er en god ide. Vi bruker bunadskniv i min familie, den er da virkelig ikke bare til pynt, hvor får man det fra ? Dessuten har jeg huset fullt av NOF-kniver. Duger i massevis, så samekniv har jeg ikke behov for. Jeg elsker Rørospledd, hadde blitt kjempeglad for å få flere, men de koster 1300-1400,-
Jolene Skrevet 28. mai 2013 #30 Skrevet 28. mai 2013 (endret) I hæren hvor de har øvelser i skogen brukes det bl.a samekniv, ja. He-he. Anonym poster: da03f4f8118c7d95e8f7ef18b07f7e93 Ehem, da er den privat og ikke utdelt fra forsvaret. Hilsen ei som har tjenestegjort i hæren med bajonett som er standard for forsvaret, men hadde da samekniv også som var min privat. Endret 28. mai 2013 av Gitte.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #31 Skrevet 28. mai 2013 Ehem, da er den privat og ikke utdelt fra forsvaret. Hilsen ei som har tjenestegjort i hæren med bajonett som er standard for forsvaret, men hadde da samekniv også som var min privat. Jeg kjenner en som jobber som befal. Alle i hans stilling har fått utdelt samekniv av Forsvaret. Ikke kjøpt. En tidligere kjæreste var i førstegangstjenesten i en leir på andre siden av landet enn min befal-venn, der hadde hvert kompani en samekniv på deling. Er vel forskjellig fra sted til sted? Vet at bajonett tilhører geværet, noe som alle har. Anonym poster: da03f4f8118c7d95e8f7ef18b07f7e93
Tallulah Skrevet 28. mai 2013 #32 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Kan du ikke spørre brudeparet hva de selv ønsker seg? Jeg synes det blir veldig dumt om vi får en fin gave som gavegiveren har lagt mye energi og tanke bak, men som er noe vi absolutt ikke kommer til å bruke. Noe som blir stående i et skap. Jeg forstår veldig godt tanken om at man vil gi noe ekstra, noe som er personlig, og har selv tenkt slik. Men nå når jeg selv er brud ønsker jeg helst at folk holder seg til ønskelisten eller gir oss penger om de skal gi gave, for det som vi har satt opp der er ting vi kommer til å få bruk for og vil bli oppriktig glade for. Kjenner et brudepar som fikk et flott, stort og sikkert dyrt fat, men som de ikke trengte, og som det ikke var byttelapp på og derfor var vanskelig å få byttet noe sted. Det er jo dumt at noen har brukt mange penger på noe som ikke kommer til å bli brukt. Ikke at jeg sier TS kommer til å gjøre det, men det har vært min tanke når jeg har lest i denne tråden, så jeg måtte bare si det Så før en begynner å lete på egenhånd ville jeg sjekket ønsker, letter for alle! Endret 28. mai 2013 av Tallulah 2
Petalouda Skrevet 29. mai 2013 #33 Skrevet 29. mai 2013 Jeg kjenner en som jobber som befal. Alle i hans stilling har fått utdelt samekniv av Forsvaret. Ikke kjøpt. En tidligere kjæreste var i førstegangstjenesten i en leir på andre siden av landet enn min befal-venn, der hadde hvert kompani en samekniv på deling. Er vel forskjellig fra sted til sted? Vet at bajonett tilhører geværet, noe som alle har. Anonym poster: da03f4f8118c7d95e8f7ef18b07f7e93 I NordNorge er samekniv vanlig i Forsvaret ja, men ikke i resten av landet. Hilsen ei som snart er offiserfrue.
Petalouda Skrevet 29. mai 2013 #34 Skrevet 29. mai 2013 Kan du ikke spørre brudeparet hva de selv ønsker seg? Jeg synes det blir veldig dumt om vi får en fin gave som gavegiveren har lagt mye energi og tanke bak, men som er noe vi absolutt ikke kommer til å bruke. Noe som blir stående i et skap. Jeg forstår veldig godt tanken om at man vil gi noe ekstra, noe som er personlig, og har selv tenkt slik. Men nå når jeg selv er brud ønsker jeg helst at folk holder seg til ønskelisten eller gir oss penger om de skal gi gave, for det som vi har satt opp der er ting vi kommer til å få bruk for og vil bli oppriktig glade for. Kjenner et brudepar som fikk et flott, stort og sikkert dyrt fat, men som de ikke trengte, og som det ikke var byttelapp på og derfor var vanskelig å få byttet noe sted. Det er jo dumt at noen har brukt mange penger på noe som ikke kommer til å bli brukt. Ikke at jeg sier TS kommer til å gjøre det, men det har vært min tanke når jeg har lest i denne tråden, så jeg måtte bare si det Så før en begynner å lete på egenhånd ville jeg sjekket ønsker, letter for alle! He he eksen og jeg fikk nydelige små espressokopper, sånne svindyre til femten hundre kroner stykket. En hel vennegjeng gikk sammen og spleiset så vi fikk seks stykker. Ingen av oss drikker kaffe gitt, men koppene var visst "så søøøøte". og "aaaaalle" ville jo ha sånne. Vi fikk heldigvis byttet dem (etter mye om og men) men det kan lønne seg å spørre brudeparet hva de ønsker seg ja. 2
Gjest Ciegus Skrevet 29. mai 2013 #35 Skrevet 29. mai 2013 Kan du ikke spørre brudeparet hva de selv ønsker seg? De har ikke tenkt over hva de ønsker seg, siden det knapt er noen nordmenn involvert i bryllupet. Tror ikke de har tenkt over at folk som ikke kommer likevel ønsker å gi. Dette er som sagt ikke et norsk bryllup, på noen som helst måte.
Jolene Skrevet 29. mai 2013 #36 Skrevet 29. mai 2013 Jeg kjenner en som jobber som befal. Alle i hans stilling har fått utdelt samekniv av Forsvaret. Ikke kjøpt. En tidligere kjæreste var i førstegangstjenesten i en leir på andre siden av landet enn min befal-venn, der hadde hvert kompani en samekniv på deling. Er vel forskjellig fra sted til sted? Vet at bajonett tilhører geværet, noe som alle har. Anonym poster: da03f4f8118c7d95e8f7ef18b07f7e93 Brigade Nord har i hvertfall ikke samekniv som standard ustyr. Ja, bajonetten tilhører selvsagt våpnet, men kan da fint brukes som kniv lell.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2013 #37 Skrevet 30. mai 2013 I NordNorge er samekniv vanlig i Forsvaret ja, men ikke i resten av landet. Hilsen ei som snart er offiserfrue. Det er det lite status i pr i dag, med mindre du er kjerringa til obersten på Ørland flybase.
Petalouda Skrevet 30. mai 2013 #38 Skrevet 30. mai 2013 Det er det lite status i pr i dag, med mindre du er kjerringa til obersten på Ørland flybase. Det er ikke så langt unna faktisk 1
super-ida Skrevet 30. mai 2013 #39 Skrevet 30. mai 2013 Skal de bo i Norge? Isåfall...kjærestevotter, eller strikk de hvert sitt vottepar 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå