pusleline Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Erfaringer med bæreseler etc...? Jeg har behov for noe å bære min 2mnd gamle baby i, gjerne noe så allsidig som mulig og som kan brukes så lenge som mulig. Jeg har prøvd en manduca, som virket god, og en babybjørn som ikke fungerte så godt for ryggen min. Det er jo en fordel om det er lett å få baby inn i utstyret...
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Har Ergobaby og liker den veldig godt.
Gjest pysepusen Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Vi brukte Ergobaby sist, den var veldig god Denne gangen har vi også investert i en Beco Butterfly II som jeg gleder meg til å prøve!
kaprifolen Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Babybjørn er ikke noe! Skadelig for barnets hofter og bekken, vondt for deg. Hvis jeg skal anbefale en, må det bli Manduca! Elsker min!!! Ergobaby er stort sett helt lik, men Manducaen kan krysse stroppene på ryggen ved magebæring, det passet min kropp helt supert! Ergobaby kan fås med vinterfor, og nyfødtinnlegget ser bedre ut, men kan ikke krysse selene bak. Jeg skal ha sjal, bæretopp eller ringslynge til neste nyfødt, så nyfødtinnlegget var ikke avgjørende for meg... Ergonomisk riktig posisjon er at babyen skal ha beina ut, støtte ut til knehasene, og helst knærne over rompa i høyde. Nyfødte kan gjerne sitte i froskestilling, jeg TROR de kan de i ergobaby. 1
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Nyfødte kan gjerne sitte i froskestilling, jeg TROR de kan de i ergobaby. Ja, de kan det med spedbarnsinnlegg. Må bare forsterke din advarsel om Babybjørn, ligg unna!
pusleline Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2013 Tusen taKk for tips Da gjelder det bare å undersøke litt priser, ev sjekke brukt. Har prøvd en Manduca, synes både den og ergobaby sin ser fine ut - og brukbare i lang tid.
pusleline Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2013 Forresten, hvilke av Manduca og Ergobaby er enklest å ta på seg?
Teriyaki Skrevet 27. mai 2013 #9 Skrevet 27. mai 2013 Beco Butterfly II er veldig lett å ta på da du kan plassere barnet i selen før du kler selen på, noe du ikke kan med de andre.
Kvist Skrevet 27. mai 2013 #10 Skrevet 27. mai 2013 Jeg er superfornøyd med min Beco Butterfly. Har den alltid med meg og putter lillegutt oppi den om vi skal noe. Og i helga satt storesøster på snart fire i den på pappas rygg en god stund også, enkelt og greit å omjustere fra at jeg skulle bære lillebror på magen, til at han skulle bære storesøster på ryggen.
Stinelin Skrevet 27. mai 2013 #11 Skrevet 27. mai 2013 Vi liker godt Ergobaby, men er avhengig av å legge babyen på seng, gulv, bakke el. for å få den på. Nå er vi vant til det, så det går helt fint. Mulig jeg er rar, venninna mi får den på stående uten hjelp. Men jeg vet at armene mine er lite samarbeidsvillige.
kaprifolen Skrevet 27. mai 2013 #12 Skrevet 27. mai 2013 Jeg har øvd, og får plassert snuppa både på mage, hofte og rygg uten hjelp, stående.. Med manduaen, altså. Så fine mønstre man kan få på beco butterfly!!!
*Joyce* Skrevet 27. mai 2013 #13 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Alle de (ergonomisk korrekte) formsydde bæreselene - Manduca, Ergo, Beco, Boba osv - er ganske likt utformet, med noen (små) designforskjeller. Hva man foretrekker koker vel ned til et spørsmål om smak og behag, og hva man slumpet til å kjøpe. Hva størrelse angår, så går vel Manduca og Boba for å være hakket større enn Ergo og Beco og kan dermed ofte brukes litt lenger, men samtidig er det en del som mener at de er litt for store for de minste babyene, dvs at de er best egnet fra 4-6 mnd. Selv foretrekker jeg meitai, jeg synes det er enklere enn formsydde, og jeg liker fleksibiliteten de lange stroppene gir. Men det er igjen snakk om smak og behag, mannen min foretrekker formsydd, så til ham har vi en Ergo og en Manduca. Ergoen har han brukt frem til 10 mnd eller deromkring, og nå bruker han helst Manducaen. Hvis du bor i osloområdet anbefaler jeg deg å ta en tur innom Bæreglede, de har god peiling og fører mye forskjellig av både formsydde, meitaier og sjal. Ellers er det vel ikke så mange bærebutikker her til lands lenger, men Barnas Hus og Babyshop fører Ergo. Endret 27. mai 2013 av *Joyce* 1
MockingJay Skrevet 27. mai 2013 #14 Skrevet 27. mai 2013 Må bare si at vi fant ergo sele på ringo, så man kan lete der også
Orchideae Skrevet 27. mai 2013 #15 Skrevet 27. mai 2013 Ergobaby Tar den på meg og har baby oppi på et minutt. Meitai var styrete syns vi..
Smørblomst82 Skrevet 27. mai 2013 #16 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Kan man bruke mei tai til nyfødte? Min er 1 mnd. Hvordan knyte og hvordan skal se sitte? Gjerne bilder hvis noen har helt ny på bæring.. Endret 27. mai 2013 av Smørblomst82
*Joyce* Skrevet 27. mai 2013 #17 Skrevet 27. mai 2013 Kan man bruke mei tai til nyfødte? Min er 1 mnd. Hvordan knyte og hvordan skal se sitte? Gjerne bilder hvis noen har helt ny på bæring.. Det kan du absolutt! Tettinntil har fine bæreinstruksjoner, her er en der babyen sitter i froskestilling (dvs har beina inni panelet på meitaien), og her er en der babyen har bena ut av meitaien. De fleste små babyer foretrekker froskestilling, men ikke alle, og det varierer hvor lenge de vil sitte sånn. 2
Eplenepe Skrevet 28. mai 2013 #18 Skrevet 28. mai 2013 Jeg har ergo, veldig fornøyd med den. Jeg har ikke brukt den til så liten baby så jeg vet ikke hvordan den er da - tok den i bruk først når suppa var 4 mnd. Man må prøve seg litt fram hvor mye man skal stramme stroppene - og hvor langt opp/ ned man skal feste midjebeltet. Hender også jeg har treåringen på ryggen, er også veldig fint. Jeg hadde en arvet ( gammel) babybjorn til førstemann - den var ubrukelig. men de nye babybjorn selene som har kommet nå ser da ganske ok ut? Der er feltet mellom bena mye bredere enn det var før. Det er hundretusen ganger enklere å ta en kjapp tur på kjøpesenteret feks å ha babyen i bæresele enn å måtte drasse med seg vogna ut og inn av bil.
Vera Vinge Skrevet 28. mai 2013 #19 Skrevet 28. mai 2013 Jeg har vært veldig fornøyd med Manduca. Vi hadde elastisk bæresjal den første tiden (noe vi var veldig for fornøyd med da, for øvrig), og kjøpte Manduca da baby var fire mnd. Helt i starten brukte vi den på magen, med stroppene i kryss bak på ryggen, men etter en kort stund brukte vi den aller mest på ryggen. Jeg syns det har vært utrolig bra å kunne bære på rygg. Spesielt da gutten rundt fem mnd var mye misfornøyd, antakeligvis fordi han da en periode sov dårlig både natt og dag i tillegg til at han helst ville sitte framfor å ligge på gulvet (noe som selvsagt ikke var mulig). Så det var mye hyling da, men i selen var han fornøyd. Så jeg kunne gjøre husarbeid m.m, med ham pludrende eller sovende på ryggen. Det ble ikke mange timer hver dag, altså, men deilig å kunne ha ham der litt nå og da. Nå er han straks 1,5, og vi bruker den fortsatt til korte turer på butikken eller hvis jeg skal gå til en venninne i nærheten. Her vi bor er det bratte bakker, så deilig å slippe vogn. Vi bor også rett ved et lite fjell/ås, så fint å kunne gå tur opp dit med ham, siden man ikke kan ha med vogn på stiene der. Den kan visst brukes til fire års alder, om man skulle ønske det. Jeg leste mye om ulike seler da vi kjøpte, men jeg har nå glemt det jeg lærte om de andre. Men har aldri tenkt at jeg skulle hatt en annen sele. Jeg syns også det går veldig greit å få den på på ryggen alene. Tar ham bare oppi foran, og snur ham rundt på rygg med selen, mens jeg bøyer meg framover.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #20 Skrevet 28. mai 2013 Jeg var innom Bæreglede i Oslo og fikk anbefalt Angelpack da jeg vil bære fra nyfødt uten styret med elastisk sjal. Har ikke fått prøvd enda da ikke har kommet enda men gleder meg! Anonym poster: a017cf775c94f44342bf49415e26247e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå