Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å ta bussen til byen med babyen på 3 mnd, men kom til å tenke på sikkerheten og det praktiske rundt.

Må jeg ha med vogna og la henne ligge i den, eller kan jeg ha henne i bæresjal? Såvidt jeg husker fra sist jeg tok rutebuss, er det ikke seler i setene. Og jeg har uansett ikke bilsete...

Hva ville dere andre gjort? Det er ikke lange turen, men pga været ønsker jeg ikke å gå...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har med seg vognen. Jeg har imidlertid også sett mødre med barn i bæresjal, og jeg har overhodet ikke tenkt at det er uansvarlig. Ditt barn, i tillegg beskyttet av mor, er ikke særlig mer utsatt for skade enn en haug med andre som også sitter der uten setebelte. Men det er mulig en del småbarnsmødre er hakket kjappere på dårlig mor-avtrekkeren enn vi småbarnsfedre er, altså :)

Du har nemlig rett i at det ikke er seler i setene på de fleste rutebusser som går innenfor byer, mens de fleste som går lange ruter (som by-til-by og flybusser) har det.

Anonym poster: 9c9f867d770e19ce03d7160f9313af3a

Skrevet

Sjal fungerer helt greit det. Foretrakk det framfor å ta med vogn (hender rett som det er at man må vente på neste buss fordi det ikke er plass til flere vogner), og synes rent sikkerhetsmessig at det virker tryggere å ha babyen på magen mens jeg sitter enn i vogna. Er det to-punktsseler så kan du ta denne på deg i tillegg.

Skrevet

Takk for svar! Da satser jeg på bæresele uten vogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...