Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan føler dere det er når dere er gravide med andre venner på andre steder i livet uten barn??

Jeg føler jeg ikke har samme vennskap til de lenger, vi er på forskjellige steder i livet, jeg har hus, jobb, og snart barn.

Blir heller skjedent bedt på ting med de, så føler de holder meg utenfor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være vondt å gjennomgå endringer i livet. Hadde det likedan, jeg måtte få noen nye venner, og klarte å beholde noen av de gamle, men det ble aldri som før.

Hvordan kan du bygge opp ditt nye liv?

Hvem kan være nettverket ditt nå?

Hvordan kan den endrede relasjonen til dine gamle venner vedlikeholdes selv om det er endret?

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg er jo ikke lei meg for at jeg er gravid??? Nei... De som må godta meg.

Skrevet

Må vel bare innse hvordan ting er, at rekasjoner til folk forandrer seg, for meg er det babyen og min egen familie jeg skaper som er viktigst...,men irriterer meg jo litt...

Skrevet

Jeg er jo ikke lei meg for at jeg er gravid??? Nei... De som må godta meg.

Jeg var heller ikke lei meg fordi jeg var gravid, men fordi at mange av vennene mine jeg hadde fra før levde et liv som ikke alltid passet med mitt lengere. Og noen lot være å ta kontakt fordi de antok at jeg ikke kunne være med pga av at jeg var gravid. Det var litt vondt å bli utenfor.

Så da måtte jeg ta grep, og utvide nettverket mitt.

:-)

Skrevet

Hvordan løste du det dilemmat du kom i ? Jeg har blitt medlem av en gravid gruppe, håper de kan bli gode venner på sikt..

Skrevet

Ja, helsestasjonen hadde vel kurs, pluss at jeg tok kontakt med bekjente som var gravide, eller hadde barn, og etterhvert ble man nærmere og nærmere venner. :-)

Og når barnet kom, ja da savnet jeg ikke de gamle vennene mine lenger. De levde liv som ikke interesserte meg lenger, så det var ingen tap.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, helsestasjonen hadde vel kurs, pluss at jeg tok kontakt med bekjente som var gravide, eller hadde barn, og etterhvert ble man nærmere og nærmere venner. :-)

Og når barnet kom, ja da savnet jeg ikke de gamle vennene mine lenger. De levde liv som ikke interesserte meg lenger, så det var ingen tap.

Problemet her hvertfall er at ingen bekjente er gravide eller har barn. De bor i andre byer i såfall... Jeg håper det blir lettere å "finne" nærboende med barn i samme alder når baby begynner i barnehage.

Anonym poster: dfe65f9e94aef565954124cc67aa7f00

Skrevet

Problemet her hvertfall er at ingen bekjente er gravide eller har barn. De bor i andre byer i såfall... Jeg håper det blir lettere å "finne" nærboende med barn i samme alder når baby begynner i barnehage.

Det går seg nok til, plutselig ser du gravide overalt, og det er lett å komme i snakk når man har noe felles :-)

Lykke til

Skrevet

Jeg kan personlig ikke snakke med en person jeg ser er gravid ;), men bir jo kjent via gravid treft, håper jeg ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan personlig ikke snakke med en person jeg ser er gravid ;), men bir jo kjent via gravid treft, håper jeg ;)

Hehe, sjæl ass...

Skrevet

Er det noen fra Aust agder her???

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...