AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Enkelte dager har jeg bare lyst til og forsvinne, føler meg tom innvendig og totalt alene i hele verden. Gått ett år uten jobb, søker som en helt, er på intervju, men ingen jobb.. Flyttet fra Nord til sør pga av kjærligheten, nå har jeg mistet den også, kjærlighetsorgen er nok den jeg sliter mest med! Og jeg har ingen plass og bo, bor for tiden hos min vennine som har et lite rom med en dobbelt seng i.. Jeg klarer bare ikke å se nå lys i tunnelen! Vil ringe min mor og snakke med henne om alt, men hun har nettopp fått kreft, så vil ikke legge mine problemer på henne, hun har nok og tenke på, og hun forgudet kjæresten min :-( Anonym poster: 5f9b6cefe16c6f766f8b4b0d109657ab
Tibbie Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Uff, virker som om du har en ganske tung periode nå Men husk at det er de tunge periodene som gjør deg til en sterk person, og som får deg til å se i verdiene i livet når ting blir bedre. Kjærlighetssorg er noe av det tyngste av det vanligste man kan gå gjennom. Man føler seg plutselig alene og avvist, og de følelsene gjør mye med generell trivsel. Du må bare gi deg selv tid. En gang kommer du jo over det Og den jobbgreia - så lenge du prøver, så gjør du det rette. Men om det er så veldig vanskelig på jobbmarkedet disse dager, hva med å studere litt? Da får du brukt tiden fornuftig, i tillegg til at du får støtte av Lånekassen slik at du har et sted å bo. Dessuten er det kanskje enklere å få jobb etterpå når med sterkere CV og erfaring? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Uff, virker som om du har en ganske tung periode nå Men husk at det er de tunge periodene som gjør deg til en sterk person, og som får deg til å se i verdiene i livet når ting blir bedre. Kjærlighetssorg er noe av det tyngste av det vanligste man kan gå gjennom. Man føler seg plutselig alene og avvist, og de følelsene gjør mye med generell trivsel. Du må bare gi deg selv tid. En gang kommer du jo over det Og den jobbgreia - så lenge du prøver, så gjør du det rette. Men om det er så veldig vanskelig på jobbmarkedet disse dager, hva med å studere litt? Da får du brukt tiden fornuftig, i tillegg til at du får støtte av Lånekassen slik at du har et sted å bo. Dessuten er det kanskje enklere å få jobb etterpå når med sterkere CV og erfaring? Jeg har jo tenkt på skole eller jobbe i praksis, men nå er jeg usikker på hvordan by jeg skal bosette meg i, der jeg søkte på jobb var det lite og hente, plassen var ikke så stor. Og jeg vet at en dag er alt det tunge over, det er bare vanskelig nå når det står på som verst, har heldigvis gode venner som ofte tar kontakt, bare synd de bor så langt borte, men møter de så ofte som jeg kan Anonym poster: 5f9b6cefe16c6f766f8b4b0d109657ab
Tibbie Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Jeg har jo tenkt på skole eller jobbe i praksis, men nå er jeg usikker på hvordan by jeg skal bosette meg i, der jeg søkte på jobb var det lite og hente, plassen var ikke så stor. Og jeg vet at en dag er alt det tunge over, det er bare vanskelig nå når det står på som verst, har heldigvis gode venner som ofte tar kontakt, bare synd de bor så langt borte, men møter de så ofte som jeg kan Anonym poster: 5f9b6cefe16c6f766f8b4b0d109657ab Ah, I see. Hva vil du jobbe med/studere, da? Kanskje det er en by som er spesielt bra for det yrket? Så bra! Det er ikke alle som er deppa som har venner, så der har du i hvert fall èn ting å se positivt på
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Ah, I see. Hva vil du jobbe med/studere, da? Kanskje det er en by som er spesielt bra for det yrket? Så bra! Det er ikke alle som er deppa som har venner, så der har du i hvert fall èn ting å se positivt på Har lyst å jobbe med dyr, mat eller kontor Må nok ta meg en prat me Nav og se om det finnes noe muligheter ang skole. Jeg blir å bosette meg i Bergen eller Lillestrøm, der jeg har mest venner. Venner er viktig å ha Anonym poster: 5f9b6cefe16c6f766f8b4b0d109657ab
Tibbie Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Har lyst å jobbe med dyr, mat eller kontor Må nok ta meg en prat me Nav og se om det finnes noe muligheter ang skole. Jeg blir å bosette meg i Bergen eller Lillestrøm, der jeg har mest venner. Venner er viktig å ha Anonym poster: 5f9b6cefe16c6f766f8b4b0d109657ab Så fint! Har du studiekompetanse? Du kan i så fall ta et kurs som varer ett semester/ett år i markedsføring/business ol. Du får sikkert en ganske ok kontorjobb etter det! Eller så kan du ta et studiesemester i utlandet. Det er selvfølgelig 100% støttet av Lånekassen. Ville sikkert hjulpet litt å komme seg bort. Kanskje du har en venn som vil gjøre dette sammen med deg? Hehe, sorry, propper på deg en masse idèer som bare popper opp i hodet mitt Uansett hva du gjør, virker det ikke som om det kan bli værre. Det er jo nå du er husløs, jobbløs og singel. Hva enn du gjør kommer du til å føle bedring, så lenge du gjør noe litt drastisk.
Gjest Animula Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Og det høres ut som en god ide å prøve å flytte til der du har venner, da blir det nok lettere å komme deg opp igjen. Lykke til! Innlegget er redigert som ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 27. mai 2013 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #8 Skrevet 27. mai 2013 Et studiesemester i utlandet høres veldig spennende ut Har nok ikke studiekompetanse. Så må nok bynne med det. Jeg får bynne å søke jobb i Bergen og Lillestrøm, å se hvor man ender opp til slutt Anonym poster: 5f9b6cefe16c6f766f8b4b0d109657ab
Tibbie Skrevet 27. mai 2013 #9 Skrevet 27. mai 2013 Et studiesemester i utlandet høres veldig spennende ut Har nok ikke studiekompetanse. Så må nok bynne med det. Jeg får bynne å søke jobb i Bergen og Lillestrøm, å se hvor man ender opp til slutt Anonym poster: 5f9b6cefe16c6f766f8b4b0d109657ab Åh, ja. Man får ikke gjort så mye uten studiekompetanse. Prøv å jobb med å få tatt den på si ved jobbing. Eller ta den fulltid for å blir fort ferdig Lykke til!
Frk.Marihøne Skrevet 27. mai 2013 #10 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Og det høres ut som en god ide å prøve å flytte til der du har venner, da blir det nok lettere å komme deg opp igjen. Lykke til! Takk for fine ord Innlegget er redigert som et ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 27. mai 2013 av Yvonne
Anglofil Skrevet 27. mai 2013 #11 Skrevet 27. mai 2013 Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til disse. Yvonne (mod) 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #12 Skrevet 27. mai 2013 Åh, ja. Man får ikke gjort så mye uten studiekompetanse. Prøv å jobb med å få tatt den på si ved jobbing. Eller ta den fulltid for å blir fort ferdig Lykke til! Får prøve å fokusere på det positive frem over, selv om det er vanskelig når man savner den man delte livet med hele tiden. Men det var godt å skrive om det og få litt svar fra folk man ikke kjenner Anonym poster: 5f9b6cefe16c6f766f8b4b0d109657ab 1
Gjest Animula Skrevet 27. mai 2013 #13 Skrevet 27. mai 2013 Det er ikke alltid så lett, men prøv å fokusere både konkret på hva du vil når det gjelder jobb og bosted og hva du kan gjøre for å komme dit og samtidig på ting som gjør deg glad her og nå. Det kan være små ting, små gleder og for eksempel noe hyggelig du og venninnen din som du bor hos gjør sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #14 Skrevet 27. mai 2013 Det er ikke alltid så lett, men prøv å fokusere både konkret på hva du vil når det gjelder jobb og bosted og hva du kan gjøre for å komme dit og samtidig på ting som gjør deg glad her og nå. Det kan være små ting, små gleder og for eksempel noe hyggelig du og venninnen din som du bor hos gjør sammen. Prøver på det, men er også så usikker på hva jeg vil og hvor jeg vil i livet, så tar en dag om gangen, må jo skifte adresse, så må jo snart finne ut hvor jeg vil bosette meg. Men venninen min er flink til og holde humøret mitt oppe Anonym poster: 5f9b6cefe16c6f766f8b4b0d109657ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå