Gå til innhold

Restauranter i Oslo som serverer gluten- OG laktosefri mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, overskriften sier seg selv. Hadde hjulpet meg i hvert fall. Har søkt litt på nettet og funnet innlegg som dette, men de inneholder som regel navn på restauranter som er lagt ned osv :/

Anonym poster: 98b7f88f6768bb931dd602287427cac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egon er veldig flinke på det:)

Skrevet

Jeg ville bestilt noe som ikke naturlig inneholder det og samtidig gitt beskjed for å unngå krysskontaminering.

Det er for meg svært rart å forstå at de med f.eks. glutenintoleranse bestiller glutenfri pasta i stedet for å bare bestille noe som i utgangspunktet ikke ikkeholder gluten.

Jeg vil tippe de fleste biffrestauranter serverer kjøtt, salat og gjerne kryddersmør/bearnaise. Bearnaise kan inneholde små mengder laktose om de ikke bruker klarnet smør, eller gud forby, jukser seg til med fløte i.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke så mye erfaring i hvor de serverer laktosefri mat i Oslo, men glutenfritt har jeg endel kunnskap om! Egon og Big Horn serverer mye god mat, og de vet også hva de snakker om. De fleste indiske steder har også mye som er glutenfritt. Og hvis du er på jakt etter et bakeri, så er BakeFri helt fantastisk - der er alt glutenfritt, og mye er også laktosefritt :)

Hold deg langt unna Fridays, for meg var det en stor skuffelse.

Skrevet

Olivia og Brunello har glutenfri pasta og pizza. Indisk er et godt tips, bare husk å spørre før du velger saus.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen! Hilsen TS

Anonym poster: 98b7f88f6768bb931dd602287427cac9

AnonymBruker
Skrevet

De har iallefall noe glutenfritt på Olivia og Villa Paradiso...italienske restauranter. Vet ikke hvordan det er med lakotsen der..

Anonym poster: 24168139981643db9577ab8bbd2123d0

Skrevet

Mange av de asiatiske resturantene har helt glutenfri/laktosefrie retter:) Prøv thai eller vietnamesisk? F.eks Ricebowl, YaYas:)

Skrevet

jacob aal har godt glutenfritt brød som de rister, som er godt til for eks laks, kjøtt, reker

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dårlige erfaringer med Fridays.

Anonymous poster hash: 98b7f...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...