Monsterkid Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Så har det seg sånn at vi fant en hvitløk bak i kjøleskapet som vi tror har ligget der en liten stund. Når vi tok den ut for å se på den så vi at det hadde kommet en grønn, lang stilklignende ting som hadde vokst ut av den. Kan den stilken brukes til noe, eller er det bare å kaste hele hvitløken?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Jeg elsker stilkene både på hvitløk og på løk. Jeg kommer fra et annet land hvor vi me vilje gror slike stilker til å ha i salater, omeletter, supper, på brødskiva med ost eller god skinke osv. Det er kjempegod og klar smak på de. Jeg har 4 løk som vokser slike stilker i fleng, kutter av og har i all matlaging, jeg liker det så godt. Misunner deg som har hvitløk med stilk, det har jeg ikke sett på lenge. Anonym poster: cb93bd95fd17fc86924d30bfa7caf287 1
Zzyzx Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Bruk den som du ville brukt gressløk eller det grønne på vårløk. Den er mye mildere enn hvitløken, og passer godt i omelett og salat, f.eks. 1
Monsterkid Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2013 Takk, takk! Først tenkte jeg at det gikk an å plante den. Så kom det mer hvitløk! Men det gjør det da altså ikke?
Zzyzx Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Jovisst kan du plante den. Kjør på! Jeg ville benyttet den muligheten til å bare bruke det grønne som kommer opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå