AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Som tittelen sier, jeg lurer rett og slett på hvordan dere har tenkt å komme dere fra A til B på dagen. Vi synes det blir for dyrt å leie veteranbil e.l., og bruker heller de pengene på gjestene. Vi har vurdert å bruke vår egen bil (som ikke er noe spesielt fin eller staselig, men den er jo del av familien på en måte ). Da må vi enten spørre en av gjestene om å kjøre (mot betaling, selvfølgelig!), eller så må vi leie en sjåfør. I begge tilfeller er vel dette mest aktuelt for turen hjemmefra til vielseslokalet og så fra vielse til selskapslokalet. Blir sikkert kjempedyrt å leie sjåfør frem til vi skal hjem på natta, og vi vil ikke be noen av gjestene med å styre med sånt da. Så hvordan komme seg hjem? Ett alternativ er jo selvfølgelig en vanlig taxi, men etter de tre siste taxiturene jeg har hatt så frister det ikke så veldig (sjåfør 1 satt og skrek i urdu i telefonen hele turen, sjåfør 2 kjørte ekstremt agressivt, og sjåfør 3 stinka røyk og spredde rasismesvada av verste sort) Jeg synes liksom ikke det høres ut som en koselig avslutning på dagen Hva gjør dere? Anonym poster: c7ec6ada15e7c2a23719fd08937efa0e
CathFoto Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Vet ikke om du bor i Oslo, men jeg foretrekker Oslotaxi over alle andre taxiselskap i byen. Vet ikke om det er fordi de har holdt på mye lengre enn de andre, men opplever aldri at de tar lengre ruter enn nødvendig, prisene er greie og det er alltid hyggelige sjåfører. Jeg vurderte å ta trikken til kirken helt til jeg kom på at andre kom til å glane. Tror vi bare bruker vanlig bil til, og taxi etter festen.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Ja, det glemte jeg jo å si. Bor i Oslo. Anonym poster: c7ec6ada15e7c2a23719fd08937efa0e
Ella1981 Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Stefaren min stiller opp og kjører oss. Men ikke mot betaling nei. Han stiller opp for oss. Til og fra fotografering fikser vi noe annet, slik at han ikke opptrer som en taxisjåfør
Petalouda Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Da jeg giftet meg første gang ringte brudgommen etter taxi klokken halv fire om morgenen. Vi skulle egentlig reist fra lokalene leeenge før, men han fikk det for seg at han skulle være med på opprydningen, og så ville han på død og liv takke vaktmesteren som kom og låste da vi dro, så jeg ble sittende og vente på det en god stund. Det var i overkant uspennende å sitte på en benk utenfor loikalet i brudestas og vente på taxien den natten, så jeg anbefaler veeeldig å ha avklart både tidspunkt og skyss i god tid før den store dagen. Vi reiser rett fra mottagelsen og på bryllupsreise, litt som på amerikansk film, så vi blir hentet i fin båt så fort vi har danset brudevals. Det var faktisk mitt hovedkriterie for å skulle gifte meg igjen - jeg hadde ikke orket en ny bryllupsnattfadese. Hva med å be en god nabo, en fra jobben eller en annen tilsvarende person om å hente dere ... ?
CathFoto Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Da jeg giftet meg første gang ringte brudgommen etter taxi klokken halv fire om morgenen. Vi skulle egentlig reist fra lokalene leeenge før, men han fikk det for seg at han skulle være med på opprydningen, og så ville han på død og liv takke vaktmesteren som kom og låste da vi dro, så jeg ble sittende og vente på det en god stund. Det var i overkant uspennende å sitte på en benk utenfor loikalet i brudestas og vente på taxien den natten, så jeg anbefaler veeeldig å ha avklart både tidspunkt og skyss i god tid før den store dagen. Vi reiser rett fra mottagelsen og på bryllupsreise, litt som på amerikansk film, så vi blir hentet i fin båt så fort vi har danset brudevals. Det var faktisk mitt hovedkriterie for å skulle gifte meg igjen - jeg hadde ikke orket en ny bryllupsnattfadese. Hva med å be en god nabo, en fra jobben eller en annen tilsvarende person om å hente dere ... ? Kan være dumt å avtale tid på forhånd også da, hva om man vil bli lengre eller dra hjem før?
Gjest lisha Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 Vi skulle bruke sambo sin egenbygde bil! Men nå var det noe som røk på den når han var ute på prøvekjøring, og delen måtte sendes til de som hadde lagd den akutelle delen.. Så spørs om sambo rekker å få delen tilbake, og få bilen til å fungere igjen før dagen er her... Men om den ikke blir ferdig, så har storebroren min en utrolig lekker bil som vi får låne! Er toseter, så da blir det at bror kommer og henter oss og kjører oss til kirken (fotograferingen skal være på samme stedet som kirken, så det er veldig greit), og så kjører sambo fra kirken mens jeg sitter på På natten når vi skal hjem, så er transport ordnet av forloverne våres, som ikke vil si hvor vi skal etter festen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå