Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn for noen måneder siden og er i permisjon fra studier. Jeg og barnets far var ikke sammen da jeg fødte, så jeg er aleneforsørger nå. Det tok en liten stund for han å bearbeide at han skulle bli far, men vi har et godt forhold til hverandre nå. Han er i fullt arbeid og vi bor i samme område.

Han sa til meg at han gjerne ville ha pappaperm. Han skal jo være tilstede i livet hennes og er en ordentlig fyr så jeg vil gjerne at han kan få det hvis han vil, men hvordan fungerer dette? har lest meg litt opp på nav og lånekassen sine sider men blir ikke helt klok på det. Jeg vet egentlig ikke om det går an når man er aleneforsørger?

Hvordan er vilkårene dersom mor er aleneforsørger, far har rett på foreldrepenger fra nav og mor har rett på foreldrestipend fra lånekassen?

Trenger litt hjelp her! håper noen har et eller annet fornuftig å komme med. :-)

Anonym poster: 383cbcacc9307f54aba622b79ad7c180

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har rett på foreldrepenger, så har far rett på fedrekvote om du vil gi ham den. Automatikken er at ukene tilfaller deg, men dere kan søke om at han får dem.

Anonym poster: 54b52d5365d2010f8266ef6e1383e3f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...