Gå til innhold

Tispa tisset inne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er øyeblikk 6 år, og tisser ALDRI inne. Men idag hadde vi vært på tur til standen og hun hadde kost seg i vannet, og tisset flere ganger enn vanlig på turen. Så kom vi hjem og etter et par timer luktet jeg urin og fant en stoor dam. Gikk ut med henne og hun tisset igjen,og drakk masse vann da hun kom inn. Det rare var at hun ikke gav beskjed om at hun måtte ut, noe hun alltid pleier å gjøre!

Kan dette være tegn på UVI? Bør jeg sjekke henne hos dyrlege snarest?

Mulig jeg er litt "overprotective", men er redd for gullet mitt.

Anonym poster: 6d6bfe65ecbdafbdc14e298c5a88443c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som ikke er som normalen bør vel sjekkes. Du kjenner hunden din best og hvis du synes det er verdt å få det sjekket så skader det sikkert ikke. Better safe than sorry, bare at det koster noen hundrelapper selvfølgelig ;)

Gjest C4r1n3
Skrevet

Min tispe har hatt UVI 2 ganger og begynnende UVI 1 gang og var lik - drakk mer enn normalt, tisset mye mer enn normalt på turer, skvettet litt innendørs og den ene gangen kom det litt blod ut med urinen også (men det såg jeg kun fordi det var snø ute da). Kontakt dyrlege og ta med urinprøve, så får de analysert den raskt.

Gjest Rosetorne
Skrevet

Kan være diabetes, noe med nyrene eller uvi eller mange andre tilstander. Burde utredes hos veterinær, ja.

Skrevet

Kan være mye, både av uskyldig og mer alvorlig grad, så det er best å sjekke det ut. Forhåpentligvis bare en liten uvi eller noe slikt da, krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig galt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...