AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Vi regner med at vi kommer til å gjøre det, vi vil gjerne gifte oss i utlandet. Så jeg lurer litt på om noen har erfaringer å dele? Og hvilken kirke? Vi har ikke valgt sted ennå.... Satser på bryllup i 2014 Anonym poster: d08376c3d60e9fcd6106b8e0c5ff7aca
Isd Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Vi giftet oss på sjømannskirken på Lanzarote for kort tid siden. Er det noe spesielt du lurer på ang. sjømannskirker?
pusla Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Vi skal gifte oss i sjømannskirken i København om knappe tre uker Synes det har gått veldig greit sånn i forkant iallefall, ikke noe problem å kommunisere med dem og det er jo samme opplegg som i en norsk kirke. De har også gode nettsider med endel tips og informasjon, jeg har også fått raske og gode svar på spørsmål på e-post.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Vi giftet oss på sjømannskirken på Lanzarote for kort tid siden. Er det noe spesielt du lurer på ang. sjømannskirker? Hehe, jeg lurer på alt! Neida, men særlig hvordan opplevelsen var... Hvis du kunne fortelle litt? vi vurderer også lanzarote, hvordan synes du det var der? Hadde dere noe selskap etterpå der nede? Vi lurer på å få med oss nærmeste familie og feire med dem der. Hvor lang tid i forveien bestilte dere tid i kirken? Puh, ble mye det. Anonym poster: d08376c3d60e9fcd6106b8e0c5ff7aca
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Vi skal gifte oss i sjømannskirken i København om knappe tre uker Synes det har gått veldig greit sånn i forkant iallefall, ikke noe problem å kommunisere med dem og det er jo samme opplegg som i en norsk kirke. De har også gode nettsider med endel tips og informasjon, jeg har også fått raske og gode svar på spørsmål på e-post. Så fint å høre at det har gått så bra i forkant veldig greit om de svarer sånn nogenlunde raskt på e-post høres jo veldig bra ut da Anonym poster: d08376c3d60e9fcd6106b8e0c5ff7aca
pusla Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Har godt inntrykk av de i København iallefall Kan si mer om noen uker
Isd Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 Hehe, jeg lurer på alt! Neida, men særlig hvordan opplevelsen var... Hvis du kunne fortelle litt? vi vurderer også lanzarote, hvordan synes du det var der? Hadde dere noe selskap etterpå der nede? Vi lurer på å få med oss nærmeste familie og feire med dem der. Hvor lang tid i forveien bestilte dere tid i kirken? Puh, ble mye det. Anonym poster: d08376c3d60e9fcd6106b8e0c5ff7aca Vi var veldig fornøyde! Pastor Knut, som viet oss, og kona hans er kjempetrivelige Tok fly nedover sånn at vi rakk å ha møte med presten et par dager før vielsen. Da viste han oss hvordan ting kom til å foregå på selve dagen og gikk gjennom når vi skulle reise oss osv. Så satt vi litt inne på kontoret hans og fortalte om oss, hvordan vi møttes, hvor vi bor osv. Det vi pratet om den dagen brukte han i talen sin under vielsen, så vi fikk en veldig personlig og fin tale Sjømannskirken ligger veldig fint til med en utrolig flott utsikt utover hvite hustak, palmer og havet. Tok noen bilder på taket der før vi dro videre med fotografen. Jeg sendte mail til pastor Knut ca. 8 måneder i forveien, men så lenge det ikke er midt i høysesongen (eller en spesiell dato) dere ønsker, så er det ikke sikkert dere må være fullt så tidlig ute. Foreldrene våre var med nedover, så vi reserverte bare bord på en restaurant og tok bryllupsmiddagen der. Veldig enkelt og greit, men samtidig en veldig fin måte å gjøre det på. Fikk utrolig god service bare fordi det var bryllupsmiddagen vår Etterpå dro vi bare videre og endte opp på et sted med live-musikk hvor vi fikk tatt bryllupsvalsen og litt å drikke på. Svigerfar sa at det var det beste bryllupet han hadde vært i, nettopp fordi det ble så avslappet og intimt, og det følte vi selv også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå