Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer riene sånn plutselig uten forvarsel eller kommer de gradvis? Kjenner jeg blir livredd av å tenke på at de kan komme når som hels nå!

Anonym poster: 1a2c446df2e6a0b211e6e451543dcfa7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller sjelden de plutselig slår deg i kne slik som på film.

For de aller, aller fleste så kommer de gradvis. Gjerne som menssmerter sog gradvis øker i styrke.

Anonym poster: 091a5ad9789990c0516eff88eff53dd2

AnonymBruker
Skrevet

Mine kom veldig gradvis, hadde økende rier i to døgn før jeg var i aktiv fødsel

Anonym poster: 750e22a579a37650c0a0f34ec9e05c91

AnonymBruker
Skrevet

Pub.. Nå ble jeg litt lettet faktisk..

Anonym poster: 61778d22320590bd1c08b69dc9f365da

Skrevet

Mine kom også gradvis :)

Skrevet

Dette er individuelt. Fra jeg fikk antydning til smerter nederst i ryggen ( de første riene, som jeg trodde kun var ryggsmerter) tok det ca 5 timer til fødselen var over.

Skrevet

Her gikk det gradvis. Startet med lette rier som jeg først trodde var vanlige kynnere som jeg hadde hatt en del av i svangerskapet. Så kom det menssmerter samtidig med "kynnerene". Først da skjønte jeg at det var rier :)

Skrevet

Det er ikke alltid så lett å skjelne hva som er hva i starten, men det starter som regel med murringer, menssmerter, som blir sterkere og mer regelmessig etterhvert. Pausene mellom kan være lange i starten, så blir det kortere jo lengre du kommer.

Når du har gjort unna første fase, som er den enkleste, har du gjort unna 70% av fødselen rent tidsmessig fordi den er lengst. Det er viktig å tenke på.

Lykke til, fokuser på pusten din, prøv å være avslappet og tenk at du skal jobbe med kroppen og ikke mot den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...