Gjest Tex Skrevet 8. april 2004 #1 Skrevet 8. april 2004 Min forlover har bedt om liste. Hvor mange har du på din liste, eller hvor mange hadde du i ditt utdrikkingslag? Hva er vanlig, de to tre nærmeste eller alle sammen?
monja Skrevet 8. april 2004 #2 Skrevet 8. april 2004 Det ble aldri tid til noe utdrikkingslag for meg, men på min liste sto mine 12 nærmeste venninner
Lissemor Skrevet 8. april 2004 #3 Skrevet 8. april 2004 Tror det er vanlig å invitere de jentene som er invitert i bryllupet,iallfall dem som er fra brudens side.
jea Skrevet 8. april 2004 #4 Skrevet 8. april 2004 Jeg har gitt liste til min folover og jeg har satt opp 14 stk..det er mine venninder som kommer i bryllup+søster til sambo+kusine til sambo
@shygirl@ Skrevet 8. april 2004 #5 Skrevet 8. april 2004 Hvem skal være med på den listen...? Forloveren min har bedt meg sette opp en liste, men jeg er veldig usikker på hvem som skal stå på den... Venninnene mine er en selvfølge, men hva med familiemedlemmer man har veldig god kontakt med som f.eks kusiner, tanter eller f.eks. mamma? Skal, kan eller bør de være med....? Dette er jo egentlig veldig individuelt, men hva er mest vanlig....?
Golosa Skrevet 8. april 2004 #6 Skrevet 8. april 2004 I de utdrikningslagene jeg har vaert har det vaert litt forskjellig. I noen har vi vaert faa og i andre veldig mange. Det kommer litt an paa personligheten til bruden (eller forloveren..). Da jeg arrangerte inviterte jeg ogsaa endel som ikke var blitt invitert til middagen fordi jeg visste bruden ville sette stor pris paa det. Jeg ville satt opp en liste med akkurat de du onsker skal komme uten aa tenke paa om de er invitert eller ikke osv.
Gjest MrsL Skrevet 8. april 2004 #7 Skrevet 8. april 2004 Jeg satte opp en liste med 11 navn. Det var venner fra Trondheim og venner fra min hjemplass. Og det var min sambos søster og min brors sambo i Oslo. De som kom var min sambos søster og tre av venninnen mine i Trondheim + forloveren. Det ble kjempeartig og det trenger ikke være så mange for at det skal bli minneverdig.
Golosa Skrevet 8. april 2004 #8 Skrevet 8. april 2004 men hva med familiemedlemmer man har veldig god kontakt med som f.eks kusiner, tanter eller f.eks. mamma? Skal, kan eller bør de være med....? Dette er jo egentlig veldig individuelt, men hva er mest vanlig....? Jeg tror ikke det er saa vanlig aa ha med moedre paa utdrikningslag. En venninne av mamma var riktignok med i sin datters utdrikningslag og hadde visst hatt det veldig hyggelig.. Mamma syntes det var litt rart og ga uttrykk for at hun ikke onsket aa vaere med i mitt.. Men hvis man har et mer venninne forhold enn mor-datter forhold, er det sikkert hyggelig aa ha henne med. Naar det gjelder kusiner er det ganske vanlig aa invitere dem. Men det er ikke et must... Jeg ble ikke invitert til min kusine. Vi er paa samme alder og hadde veldig god kontakt da vi var mindre, men vi har sklidd fra hverandre, bor langt unna og jeg kjente ingen av hennes venninner. Det hadde vaert morsomt aa bli invitert, men jeg synes ikke det er rart at jeg ikke ble det.
Gjest Tabby Skrevet 8. april 2004 #9 Skrevet 8. april 2004 Jeg ville satt opp en liste med akkurat de du onsker skal komme uten aa tenke paa om de er invitert eller ikke osv. Dette skal jeg gjøre.
Lissemor Skrevet 8. april 2004 #10 Skrevet 8. april 2004 Må bare fortelle...da min søster hadde utdrikningslag,som forøvrig bor i en annen landsdel,reiste jeg overraskende ti henne:) Jeg tok selv kontakt med en av hennes venninner;hadde klart å lure navnet hennes ut av min søster uten at hun fikk mistanke.Min søster måtte pakke opp gaver hele veien inn i stuen,først små,så større og større og større,og i den største gaven,hvor det hadde vært et bokskap,der sto jeg!!Gjett om hun hadde trillrunde øyne!! Og gjett om det ble mange gledestårer! Vi hadde ikke sett hverandre på over ett år da :-)
Lullu Skrevet 9. april 2004 #11 Skrevet 9. april 2004 Jeg har satt opp liste, og har vel endt opp med ca. 25 stk. Mange som vil ha færre enn dette, men en vanlig venninnekveld kan vi alltids få til. Det å samle så mange jenter, er ikke alltid så lett. Har satt opp alle venninner, både de nære og de jeg ikke ser så ofte. Altså: Både de som er bedt i bryllupet og de som ikke er bedt. Har også satt opp absolutt alle andre unge jenter som skal i bryllupet. Kusiner, kjærester av fettere, ste-søstre.... Vil at alle skal møtes før bryllupet for å bli litt bedre kjent, og da er jo dette en ypperlig annledning. Min sambo gjør det samme.
¤Tiili¤ Skrevet 10. april 2004 #12 Skrevet 10. april 2004 PÅ listen står det 11, håper alle blir med!
Kalas Skrevet 10. april 2004 #13 Skrevet 10. april 2004 På min liste står ca 20 stk. Venninner og slektninger på min egen alder som jeg har god kontakt med.
Tusenfryd Skrevet 10. april 2004 #14 Skrevet 10. april 2004 Jeg hadde vel på listen en 15-20 venner og venninner... nei, det må ha vært fler, for vi var ca 15... Jeg hadde da også ønsket en fest for vennene mine, ikke bare venninner. Orket ikke rosa stæsj med aromaterapi og sånn. Brutter var forlover så det lå vel heldigvis aldri i kortene heller... Hadde en kjempefest - på alle nivå; morsomt, spennende, overraskende, moro for brud og venner, aktiviteter, konkurranser, mat , drikke, fantastisk gjeng!
Holly Hobbie Skrevet 10. april 2004 #15 Skrevet 10. april 2004 Jeg vil ha de fire nærmeste venninnene. I og med at det sannsynligvis blir hjemme hos meg i Skottland, er det ikke så lett å få plass tl flere i leiligheten. Det kan hende det blir noen andre fra Skottland også, men de har kjent meg så kort at det kan bli litt rart for dem. Pluss at hvis nesten alle er norske, blir det lettere å ikke ha noen engelskspråklige der.
Wayah Skrevet 11. april 2004 #17 Skrevet 11. april 2004 Stakkar forloveren min stresser hun... Hun vil ha liste fra meg, men på min sedvanlige sedate måte har jeg ikke fullført den ennå Egentlig like greit det, for nå har jeg fått vite at to av heltens kusiner visstnok har STORE håp om å bli invitert Jeg visste ikke at de tenkte på det en gang, men så klart er de velkomne. Ei av mine kusiner mente på at vi så klart måtte invitere to av mine voksne kusiner(den ene er mor til forloveren min), samt ei av tantene mine, og kanskje også mamma. Mamma rulla med øynene og sa at hun ikke følte hun hørte hjemme i utdrikningslaget og godt kunne slippe det, og det må hun jo få lov til. Forloveren min fikk ennå mer panikk ved tanken på at moren hennes skulle være med, så tror ikke det skjer heller Har altså ingen aning om hvor mange det blir jeg. Koselig blir det nok uansett, der det finnes hjerterom finnes det husrom
Snorkie Skrevet 11. april 2004 #18 Skrevet 11. april 2004 Har prøvd å holde antallet nede, så på min liste står det 14, alle bedt i bryllupet. Tror kanskje jentene på jobben har forventninger til å bli bedt, men da blir det fort vanskelig å skille, og litt mange med alle... Jeg har faktisk ikke tenkt så mye på utdrikningslaget, men igår fortalte sambo meg at forloveren min har ringt og avklart dato, så nå blir det litt mer nervepirrende
Gjest Tex Skrevet 11. april 2004 #19 Skrevet 11. april 2004 Nå har jeg vært og levert lliste, med nitten navn på uten meg og min forlover. så er det bare å lene seg tilbake og vente og se.....
Arwen Skrevet 11. april 2004 #20 Skrevet 11. april 2004 10 stykker, alle de kommer i bryllupet. Har også en liste med kollegaer som jeg ikke er sikker på hva jeg skal gjøre med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå