Hoppetaujenta Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 (endret) "Riket" - en gammel Lars von Trier-serie av det litt grøssende slaget... Fire episoder. Se dem! http://tv.nrk.no/serie/riket/koif93006109/sesong-1/episode-1 En seers omtale: "Riket" er en sjelden (og) vellykket blanding av grøsser, komedie og såpeopera, og den har også litt dokumentarpreg fordi mesteparten er filmet med håndholdt kamera (en typisk dansk teknikk - vil vel noen si). Strengt talt er dette ingen film, men en TV-serie som ble så populær at regissør Lars von Trier fant ut at han ville føre den opp på kinolerretet - fremdeles inndelt i fire episoder (4 x 70 minutter). Da "Riket" gikk som TV-serie i NRK var jeg for liten, mente min mor. Jeg fikk dermed ikke se den før den ble vist i Studentersamfundet i Trondheim i 1998. Og den opplevelsen kommer jeg sent til å glemme: Å se "Riket" var som å sitte på en berg- og dalbane. I det ene øyeblikket reagerte jeg med angst og frykt, mens i det neste lo jeg frydefullt. Slik går filmen (unnskyld, TV-serien) - fram og tilbake fra grøss til fryd. Og når 4 timer og 40 min. var passert var jeg utmattet - ikke av filmens lengde, men av ren lykke! Akkurat som et barn etter en tur med berg- og dalbanen!" Endret 26. mai 2013 av Hoppetaujenta 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Jeg vil anbefale en gammel norsk klassiker, "Aldri noe annet enn bråk". Ligger også på NRKs sider. http://tv.nrk.no/program/koif46002108/aldri-annet-enn-braak Veldig fin serie, gammel norsk arbeiderklasse-dialekt som dessverre er så godt som dødd ut. Jeg ønsker jeg hadde klart å prate slik de gjør. Jeg vet de fleste sikkert synes det er harry, men jeg synes det er sjarmerende på en egen måte. Men uansett, filmen er veldig fin og anbefales av hele mitt hjerte! Anonym poster: fdb94027deed8b42c8855ab07c15cc7a
wilmap Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 "Riket" - en gammel Lars von Trier-serie av det litt grøssende slaget... Fire episoder. Se dem! http://tv.nrk.no/serie/riket/koif93006109/sesong-1/episode-1 En seers omtale: "Riket" er en sjelden (og) vellykket blanding av grøsser, komedie og såpeopera, og den har også litt dokumentarpreg fordi mesteparten er filmet med håndholdt kamera (en typisk dansk teknikk - vil vel noen si). Strengt talt er dette ingen film, men en TV-serie som ble så populær at regissør Lars von Trier fant ut at han ville føre den opp på kinolerretet - fremdeles inndelt i fire episoder (4 x 70 minutter). Da "Riket" gikk som TV-serie i NRK var jeg for liten, mente min mor. Jeg fikk dermed ikke se den før den ble vist i Studentersamfundet i Trondheim i 1998. Og den opplevelsen kommer jeg sent til å glemme: Å se "Riket" var som å sitte på en berg- og dalbane. I det ene øyeblikket reagerte jeg med angst og frykt, mens i det neste lo jeg frydefullt. Slik går filmen (unnskyld, TV-serien) - fram og tilbake fra grøss til fryd. Og når 4 timer og 40 min. var passert var jeg utmattet - ikke av filmens lengde, men av ren lykke! Akkurat som et barn etter en tur med berg- og dalbanen!" takk for tipset 1
Vulpes Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Takk for tipset, den er nå lagret på watchlisten min på IMDb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå