Gå til innhold

Single damer i nærmere 30 årene med 3 katter.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Attraktivt?

Eller bare kattedame.

Anonym poster: 4d3f2cbe879a90e885c3149403aef34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det rasekatter?

AnonymBruker
Skrevet

Single menn i nærmere 30-årene med katt. Attraktivt eller kattemann?

Eller singel mann i 60-årene med 6 - 7 katter og rengjør aldri etter dem, så det stinker kattepiss og faenskap i hele leiligheten. Attraktivt eller kattemann?

Anonym poster: f9aade67f9d1bb59c20e2031e8db5de8

Skrevet

Jeg elsker katter, men det er ikke antall og type kjæledyr som avgjør om en person er attraktiv.

Kattedame er du når hele huset er fullt av katter.

• Liker 6
Gjest Elissima
Skrevet

Haha. Katter er kule. Jeg har en dyr rasekatt og folk tror sikkert jeg er litt gæren siden hun liker å ligge på skulderen min når jeg sitter ute :) Men hvis det er turn off for en mann kan det være det samme! Vil ikke ha en mann som ikke er like glad i dyr som meg selv. Menn med katt er TURN ON!

• Liker 6
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Menn med katt er turn OFF, menn med hunder er turn on. :jolie: Vet om en katteelsker, han er den største pussyen ever ... Hundemenn er mer selvstendige, mens kattemenn tørster etter individer i hverdagen som kan sprite opp det kjedelige rutinepregede livet deres. Er min erfaring.

Gjest BavianBror
Skrevet

Har dere aldri hørt om "Crazy Cat Lady Theory"?

For hver katt over 2 stk en kvinne har, jo galere er hun. For å regne ut galskapen i forhold til den gjennomsnittlige kvinne tar man antall katter og opphøyer det tallet i seg selv.

Eksempler:

En kvinne med 3 katter er 27 ganger så gal som en gjennomsnittlig kvinne.

En kvinne med 4 katter er 256 ganger så gal...

En kvinne med 7 katter er 823543 ganger så gal...

En kvinne med 12 katter er 8916100448256 ganger så gal...

Osv.

• Liker 4
Skrevet

Menn med katt er turn OFF, menn med hunder er turn on. :jolie: Vet om en katteelsker, han er den største pussyen ever ... Hundemenn er mer selvstendige, mens kattemenn tørster etter individer i hverdagen som kan sprite opp det kjedelige rutinepregede livet deres. Er min erfaring.

Helt feil. Hunder er flokkdyr, og det er hundeeiere også. Katter er sine egne herskere, og katteeiere er også i stor grad selvstendige.

Dette er selvsagt en spissformulering, det fins unntak begge veier (som din bekjente), men det er noe i det.

• Liker 9
Gjest sophia21
Skrevet

Helt enig i at kattemenn er TURN ON :) En mann må være glad i dyr skal jeg vurdere han, og han må godta katta mi :)

• Liker 4
Skrevet

Å ha dyr og vise at man aktivt bryr seg om et annet levende vesen enn seg selv, er en god ting syns jeg. :tommelopp:

• Liker 3
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet (endret)

Helt feil. Hunder er flokkdyr, og det er hundeeiere også. Katter er sine egne herskere, og katteeiere er også i stor grad selvstendige.

Dette er selvsagt en spissformulering, det fins unntak begge veier (som din bekjente), men det er noe i det.

Hunder er enkle, ukompliserte vesener, og det elsker jeg dem for! Mens katter, hallo, de bare går sin vei, furter og krever mat uten å gjøre noe for det. En hund fortjener i det minste maten som takk for at den er så støttende. Katteeiere har et ønske om å bli dominert, og de er sosialt sære. Hundeeiere liker å spille på lag med noen, to likestilte personer som er like begeistret, hunden litt mer kanskje. :-P Ikke f om jeg orker lunefulle katter.

Endret av Valiumsjunkie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske det fantes mer kattemenn.

Her er en litt morsom greie med forskjell på hundemennesker og kattemennesker, tall og sånn: http://www.rd.com/slideshows/dog-people-vs-cat-people/#slideshow=slide3

Anonym poster: a48f4df96dc0a06a7b0debd284a0a4ef

• Liker 1
Skrevet (endret)

Katter er fine, men de hører ikke hjemme hos mennesker. Instinkt og natur blir feil i et menneskehjem.

I tillegg til at eierne lar de fly rundt og spre stank og spy hos de som ikke ønsker å kjøpe seg en katt. Mange har til og med flere katter uten å se akkurat det problemet.

La naturen, og dyrene være i fred er min mening.

Endret av MrSmith
AnonymBruker
Skrevet

Hunder er enkle, ukompliserte vesener, og det elsker jeg dem for! Mens katter, hallo, de bare går sin vei, furter og krever mat uten å gjøre noe for det. En hund fortjener i det minste maten som takk for at den er så støttende. Katteeiere har et ønske om å bli dominert, og de er sosialt sære. Hundeeiere liker å spille på lag med noen, to likestilte personer som er like begeistret, hunden litt mer kanskje. :-P Ikke f om jeg orker lunefulle katter.

Katter er fantastiske og elegante vesener. Samtidig så går de sin egen vei og gjør akkurat det vil. Og derfor liker jeg de så godt.

De kan også vise en enorm takknemlighet. Jeg hentet inn en katt i nabolaget her i vinter. Det viste seg etterhvert at den hadde gått ute i 1 og et halvt år. Det tok sin tid å få den inn, men når jeg først fikk den inn så fikk jeg ikke være alene i et sekund. I fem dager lå den konstant oppå meg og tråkket og kosa og malte. Og uansett hvor jeg gikk så gikk den i hælene mine. Var veldig trist når dyrebeskyttelsen kom og hentet den etter fem dager. Følte allerede at vi var bestevenner. Savner å bli vekket av katteduring om morgenen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Katter er fine, men de hører ikke hjemme hos mennesker. Instinkt og natur blir feil i et menneskehjem.

I tillegg til at eierne lar de fly rundt og spre stank og spy hos de som ikke ønsker å kjøpe seg en katt. Mange har til og med flere katter uten å se akkurat det problemet.

La naturen, og dyrene være i fred er min mening.

Kattene kom til oss av fri vilje. Vi ga de noe godt å spise og de holdt gnagerne unna matlagrene. Hunder er også opprinnelig ville dyr som vi har domestisert. Det samme gjelder alle andre husdyr. Mener du at vi bare skal slippe alle ut i det fri nå? Det kommer nok til å gå veldig bra.

Katter overlever ikke ute på egen hånd, ihvertfall ikke så langt nord. Selv om mange ser ut til å tro det.

Og det er jo ikke akkurat sånn at hunder ikke har instinkt heller. Det er vel flere mennesker som blir skadet av hunder enn av katter.

• Liker 6
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet (endret)

Er kattefolk introverte? Han ene jeg kjenner som er skikkelig kattemann er introvert. Han er veldig følsom, elsker søte dyr og samler på søte bilder av kattunger og dyr som cuddler, hvis en katt snur seg og går fra ham blir han "fornærmet". Han snakker også om at katter er så majestetiske. Han er sær, samtidig som at han er uproblematisk. Han furter lett til tider!

Endret av Valiumsjunkie
AnonymBruker
Skrevet

Wow. Her var det mange meninger!!

Det finnes jo et par undervurderte årsaker og fordeler ved å skaffe seg en katt foran en hund da.

En katt er langt mer selvstendig og kjører stort sett sitt eget løp. En hund er konstant avhengig av eieren sin. En liten ting som sies er; "Hunder ser på eieren sin som Gud, siden han hjelper han så mye. Mens en katt derimot ser på seg selv som Gud, fordi den får alt, av eieren sin".

Og en hund, må luftes først en gang på morgeden og helst med en gang man kommer hjem igjen fra jobb. Og eventuelt et par ganger i løpet av dagen. Dvs, man MÅ rett hjem etter jobb for å lufte hunden sin. I tillegg til det, er det og mange som mener at en hund bør ikke forlates mer enn 1 gang for dagen.

Ingenting av dette er katten noe særlig brydd av. Man kan slippe dem ut om morgeden og de kan være ute til man kommer hjem igjen, uavhengig av når på døgnet, om ikke døgnet etter. Eller være en innekatt og gå i kassen sin når enn den føler for det. Og man kan være vekke fra dem i flere døgn om gangen også, uten at de skulle ha reagert noe sånn nevneverdig mye.

Og utover disse to forskjellene - så er det bare et husdyr. Og har mange av de samme funksjonene.

Anonym poster: f9aade67f9d1bb59c20e2031e8db5de8

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er ikke attraktiv men uattraktiv som en inngrodd tånegl. Skulle gjerne sagt at jeg var gærn også, men er bare kattedame :overrasket:

Ps. Kunne for øvrig hatt en hund, men det ble katt.

Endret av Maisie
Skrevet

Og dette er relevant fordi....?

Hadde det vært mer greit om det var hunder?

Skrevet (endret)

Er kattefolk introverte? Han ene jeg kjenner som er skikkelig kattemann er introvert. Han er veldig følsom, elsker søte dyr og samler på søte bilder av kattunger og dyr som cuddler, hvis en katt snur seg og går fra ham blir han "fornærmet". Han snakker også om at katter er så majestetiske. Han er sær, samtidig som at han er uproblematisk. Han furter lett til tider!

De fleste jeg kjenner er snille og cuddler gjerne med alle slags type dyr, med mindre det er en angst for store hester/hunder/katteklor/allergi så er det vel ikke nødvendig, heller en prioriteringssak. Typen du nevner kjenner jeg også til, får ofte mange cuddlete meldinger med katter og div. Helt greit at noen er sånn. Endret av Maisie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...