Gå til innhold

Soppinfeksjon som ikke vil forsvinne

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk duflucan av legen, men soppen har kommet tilbake igjen. Hva skal jeg gjøre? Og hva kan legen gjøre så lenge ikke Diflucan hjelper?Jeg er nesten litt fortvila nå :roll:

Hun har sjekket meg for andre sykdommer, og jeg har ikke andre sykdommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

prøvd canesten? dette får du reseptfritt på apoteket, både som vaginalpille og krem. kjøp kombinasjonen,og følg pakningsvedlegget.

så må du tenke over hvorfor den kommer tilbake.

- renslighet: ikke bruk såpe som ikke er spesiallaget for underlivet. det er få av oss som trenger å vaske oss i underlivet mer enn en gang om dagen, så ikke overdriv dette

- truser/bukser: g-string o.l tettsittende truser, i kunstige stoffer gjør at det blir fuktig i underlivet, da det ikke kommer luft til,noe som gjør at soppen trives. samme med trange bukser. bruk truser av bomull, bruk g-string og trange bukser minst mulig..

- menstruasjon: bruk bind istedefor tamponger, da tampongene samler på bakteriene inne i vagina, i stedefor å la de komme ut.

- spis f.eks. yoghurt naturell, som vil, iallefall prøve, å balansere i bakteriefloraen din. du kan også smøre inn underlivet ditt med dette.

- hvis du har vært gjennom en antibiotikakur, er det lett for at kroppens bakterieflora svekkes.kanskje dette er en av årsakene?

den årsaken som oftest er, er det at man vasker seg for ofte. skjønner at det kan være ekkelt å la være, men all vaskingen og skribbingen gjør at de naturlige bakteriene dine forsvinner og andre blomstrer opp.

håper du får bruk for noen av disse tipsene :)

lykke til!!

Gjest Embla s
Skrevet

På helsekost selger de pulver som skal stabilisere bakterieflora (eks etter penicilin kurer). Hudpleieren min snakker varmt om et kokosolje-produkt som skal virke superbra mot mye, deriblant sopp. En spiseskje flytende eller fast kokosnøtt olje hver dag skal gjøre underverker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...