AnonymBruker Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Jeg leier en helt perfekt toroms sokkelleilighet i et fantastisk idyllisk område. Jeg elsker denne leiligheta, området og i tillegg er prisen helt klart i et lavt prissjikt sammenlignet med andre tilsvarende leiligheter i byen. Utleierne er supre også. Føler at jeg har skutt gullfuglen! Her har jeg tenkt å bo til jeg har klart å spare opp nok egenkapital til å kjøpe min egen leilighet. Men så slo det meg nå etter å ha bodd her i snart tre år: Huseiernes datter er nå 19 og denne leiligheta hadde vært perfekt for henne. Det er håpløs boligmangel her jeg bor og det er nesten umulig å finne et sted å bo uten å betale syke priser. Så nå er jeg plutselig redd for å bli stående husløs. Jeg vet jeg tar sorgene på forskudd, men i tilfelle jeg har rett vil jeg gjerne være forberedt. Er det noe jeg i det hele tatt kan gjøre? Anonym poster: e567563c9196995188865fdf0c3e0b7b
Gjest Marmot Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Nei. De har rett til å si opp kontrakten fordi utleier eller noen i utleiers husstand skal bruke den selv. 2
Snakkis Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 Det kan jo være hun skal reise vekk å studere? Eller de vil kausjonere for henne? Du kan jo bare spørre dem rett ut?
Adhara Skrevet 26. mai 2013 #4 Skrevet 26. mai 2013 Kanskje du kan begynne å sette av litt penger til depositum eller dyrere husleie til en eventuell annen leilighet da? Om du ikke trenger å flytte så har du ihvertfall litt sparepenger til overs
Yesterday Skrevet 26. mai 2013 #5 Skrevet 26. mai 2013 Vi har opplevd det. Vi leier kjempe billig og har en super utleier, og for nesten 3 mnd siden så sa de oss opp fordi de vil bruke leiligheten selv. Så vi må flytte og har kjøpt en leilighet, kan ikke nekte å flytte, flytter neste helg. Vi fant ut at utleieprisene her i kommunen er vannvittig høye så vi sparer kr på å ha kjøpt oss en leilighet, selvsagt må vi ut med mye mer kr enn før, men er billigere enn å leie. Tviler for at vi hadde funnet noe like billig som nå å leie. Jeg anbefaler deg og til å spare penger nå, sette av til depositum. Når du har flyttet kan du spare mer til å kjøpe, selv om det kanskje blir dyrere. Du har jo ikke noe valg, HVIS du blir sagt opp. Det kan jo hende at dattera flytter langt bort for å studere
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Hehe, ja jeg får håpe jenta flytter langt bort for å studere. Jeg sparer så mye jeg klarer hver måned for å få råd til å kjøpe på sikt, men det er nok ikke aktuelt før om et par år ennå. Så jeg har jo for så vidt penger nok til både depositum og økt husleie, men det hadde vært surt å måtte bruke av sparepengene og samtidig ikke være i stand til å spare like mye framover. Men nei, jeg får krysse fingre for at jeg ikke trenger å flytte. Var bare greit å få bekreftet det jeg trodde, at det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til. TS Anonym poster: e567563c9196995188865fdf0c3e0b7b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå