Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2004 #1 Skrevet 8. april 2004 Nå skjønner jeg ingenting! Det skjer igjen og igjen...det går lang, lang tid mellom hver gang jeg er innom yahoo-mailboxen min siden dette er en mailadresse jeg ikke bruker annet enn til registreringer som på Kg, f.eks. Men - hver gang jeg er innom, så har det skjedd masse! Jeg har fått mange mailer om at meldingene mine ikke kunne sendes, blant annet. Og det virker som om jeg har hatt stor aktivitet på denne mailen...noe jeg altså ikke har. Det ligger mail fra folk jeg ikke kjenner og aldri har hatt kontakt med, og jeg skal på en eller annen måte ha kontaktet dem... Hvordan har dette seg? Dette skal jo strengt tatt ikke skje, skal det vel? K
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2004 #2 Skrevet 8. april 2004 Tja, hørt om virus-mail? :D. Ikke nødvendigvis at du er infisert, men andre infiserte maskiner har sendt e-mail til deg uten at dem har visst det.
14062003 Skrevet 8. april 2004 #3 Skrevet 8. april 2004 Samme skjer med den mailadressen jeg bruker på nett (til nettregistreringer). Og det er en mailadresse jeg ikke kan sende mail med (alias). Allikevel får jeg masse returmail og mail fra folk jeg overhodet ikke kjenner (mest sannsynlig er det fake adresser også, selv om de ser ekte ut) med vedlegg. Det er rett og slett virusmail. Viruset har funnet din mailadresse et eller annet sted (i noens adressebok eller på web feks) og prøver derfor å få deg infisert også. Ikke noe å gjøre med, annet enn å blokkere avsendere i hytt og pine eller bytte mailadresse.
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2004 #4 Skrevet 8. april 2004 Oki, takk for svar - har ikke no' greie på virus og sånt jeg... :oops: Men jeg har sletta alt som ligger der da, så jeg håper ikke at virusene gjør noen skade... K
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2004 #5 Skrevet 8. april 2004 Mailene ligger på web-serveren hvis du bruker nettleseren din. Dersom du ikke har lastet ned vedleggene så skulle du ikke ha fått noe virus.
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2004 #6 Skrevet 8. april 2004 Har ikke åpna verken mailene eller vedlegga jeg - sletta bare for fote!
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2004 #7 Skrevet 8. april 2004 Det behøver forresten ikke ha noe med virus å gjøre, det er faktisk mer sannsynlig at dette er resultatet av at noen sender "spam" med din adresse som (falsk) avsender. Hvis en (idiot) skal sende ut 4 millioner spam-mail, vil vedkommende som oftest bruke en falsk avsenderadresse, og Yahoo- og Hotmail-adresser er spesielt utsatt fordi de er så vanlige. I dette tilfellet har nok en eller annen valgt å bruke din adresse. Så sender h*n ut millioner av mail, men noen av adressene h*n sender til, vil garantert være inaktive av forskjellige grunner. Og når mail-serveren ikke kan levere mailen, sendes det en feilmelding i retur... til deg. Det er dessverre ikke så mye du kan gjøre med det.
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2004 #8 Skrevet 8. april 2004 en god forklaring den siste der, for det har vært utrolig mange mailer som jeg får beskjed om at ikke kunne leveres - og jeg har jo ikke sendt noen... K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå