Gå til innhold

Strikke sokker, trenger masse hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant denne kjekke oppskriften og tenkte jeg skulle beseire min frykt for å strikke sokker.

Den er beskrevet som strikkeoppskrift for dummies og teskjeoppskrift, men jeg er fortsatt like grønn. : :vetikke:

Jeg har kommet så langt som bildet viser på hæl klar til oppøkning, men der stopper det

Jeg setter her hælmaskene på to pinner. Fire masker på hver pinne.

Det har jeg gjort. Så langt er alt vel.

Ta opp tråden mellom siste maske på den siste pinnen og første maske på sikkerhetsnålen og sett den på høyre pinne ustrikket og vridd. (Vridd for å unngå hull langs bøyen på hælen.) Ta førstkommende maske på sikkerhetsnålen og sett den over (på den nå tomme) venstrepinnen. Strikk denne masken. Du skal nå ha 4 masker på den ene hæl-pinnen og 6 på den andre hæl-pinnen – totalt 10 “masker” (+ en løspinne til å jobbe videre med).

Hæææææ? :grine:

All hjelp mottas med takk!

Anonym poster: 1cd22a19863a3db02f9c4b0d64317e23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri strikket på den måten før, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg... Blir forvirret av å lese om rundpinnene, jeg strikker alltid på strømpepinne. Dessuten er jeg nybegynner på sokker selv, så det er ikke mye som skal til for å gjøre meg forvirret når det gjelder hælen ;)

Men sikkert noen andre som vet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...