Gjest oppgitt Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 BF har hatt lite/ingen samvær med barna sine siste 3 år, ønsker nå samvær. Gjennom mekling ble det avtalt 3 timer hver helg, for at BF skulle bli kjent med barna sine og barna skulle bli kjent/stole på BF. Gang på gang blir avtaler avlyst/flyttet på i tillegg til at BF kommer for seint til enten levering eller henting. Det ble avtalt samvær 2 mnd frem i tid, og i ett tilfelle var det hele 3 helger på rad han ikke kunne. Samværet disse mnd skulle være starten på mer samvær i stabile former og han skulle med dette også vise at han mente alvor med å ta opp samværet. I dag igjen skar det seg. Denne gangen er det 3 uker siden sist samvær. Dag og kl slett var spikret, men 2 dager før ville han endre dag til dagen før. Dette lot seg ikke gjøre siden vi var bortreist den dagen. Så var det klokkeslett han ville endre. Så var det sted jeg skulle levere de han ville endre. Han ville jeg skulle levere de til sin mor og så kunne han komme innom der «når han var ferdig». Jeg sto på mitt og sa han kunne hente de hjemme her som avtalt når han var ferdig, og han sa så at han skulle komme likevel. Det endte med at moren hans kom. I praksis vil dette si at barna ikke får se faren sin denne gangen heller. Blir så oppgitt, teller barna virkelig så lite? Etter min mening burde han lagt seg langflat og benyttet seg av alt samværet han fikk for å vise hvor mye han verdsetter det, nå havner de dessverre bakerst i køen…igjen... Sukk…
Gjest Sara Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Min far var akkurat sånn når jeg var baby/liten. Han holdt på slik til jeg var rundt 4 år, da mistet han foreldreretten. (Moren min fikk nok og kontaktet advokat). For min del tror jeg det var like greit, så slipper man å få forhåpninger om at "denne gangen vil pappa være sammen med meg", bare for å bli skuffet gang på gang. Han forsvant fort ut av livet mitt, har ikke hatt noe kontakt med han siden. Det er jo ikke noe mål i seg selv akkurat at barna skal miste faren sin, men det er faktisk et valg far tar selv desverre..
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 Stusser litt over at det er snakk om barn i flertall, og likevel snakk om å bli kjent... Burde ikke de eldste barna kjenne ham?
Pinkee Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Stusser litt over at det er snakk om barn i flertall, og likevel snakk om å bli kjent... Burde ikke de eldste barna kjenne ham? Når barna ikke har hatt samvær med han på 3 år, så må dem gjenoppta kjennskapen. Skal være rimelig gamle barn hvis dem stoler 100% på en far dem ikke har sett på så lenge. Kanskje du skal ta en ny runde på FV-kontoret, få en ny plan på samvær, å da et sjeldnere, for alt tyder på at han ikke har tid til å være med barna sine så ofte som det er lagt opp til. Feks begynne med 1x pr måned, se om han kan ta seg tid til det? hvis ikke, så er det jo ei mulighet å bare fortsette uten samvær. Synd for ungene, men det sparer dem for skuffelser. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2013 #5 Skrevet 28. mai 2013 Jeg kan vel ikke se det er noe samvær pr.definisjon når det først er samvær ved overnattinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå