Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjæreste, en relativt bra familie, en jobb jeg tjener bra på.. Men hver gang jeg feiler med noe, uansett hvor stort det er, så lagrer jeg det og tenker at det var enda en ting jeg ikke fikk til.

For ikke så lenge siden fikk jeg mer ansvar på jobben, ble forfremmet og fikk mer lønn. Jeg har ingen utdannelse i det jeg skal gjøre, kun erfaring et halvt år med yrket jeg er i. Så det blir veldig nytt for meg, og jeg føler at jeg ikke får det helt til. For feilene jeg gjør husker jeg veldig godt, mens de tingene jeg virkelig får til, blir feiret noen sekunder før det går i glemmeboken. Jeg er i tillegg usikker på om denne jobben er rett for meg, men hva annet skulle jeg gjøre.

Lønnen er bra, men jeg jobber hele tiden med noe jeg ikke vet om jeg får til engang.

Jeg føler at jeg ikke får til noe, og jeg sammenligner meg med folk rundt meg. Folk som går årevis på skolen, er lykkelig med det de studerer eller jobber som. De har samboere, gifter seg og får barn. Mens jeg er i et forhold med en som etter 2 år mener det er for tidlig å flytte sammen, antageligvis aldri kommer til å bli klar for giftemål eller barn (han har 2 fra før). Noe som har gjort at jeg har bestemt meg for at det kanskje ikke ligger i kortene for meg. Kanskje det ikke er meningen at jeg skal gifte meg.

Det ble mye syting her, og jeg beklager det. Men jeg har visst gått fast i et spor her, med å se negativt på meg selv og det jeg oppnår.

Har forresten hatt depresjon for et par år siden, og gikk til psykolog for det. Følte ikke at det hjalp, det var vel heller andre omstendigheter og tiden som gjorde at jeg ble frisk, etter jeg slutta hos psykologen.

Hvordan kan jeg bli mer positiv til hva jeg faktisk har? Eller for å vinkle det annerledes; hvordan retter jeg på livet mitt?

Anonym poster: c2bacb7aba603a346251c780fb779b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var det som gjorde deg bedre forrige gang du hadde depresjon?

Du trenger nok ikke rette på livet ditt men tankemønsteret. Du setter deg opp til å mislykkes.

har du jobbet aktivt med å forandre tankesett? Antageligvis er du ikke mer mislykka enn de fleste men folk som lever etter "jeg er mislykket leveregelen" har en tendens til å kun se feil og mangler med seg selv og idyllisere andre. Bestill ny time hos psykologen- gjerne en ny en hvis det ikke fungerte hos den du gikk til før. Etterhvert som en blir eldre og mer moden kan en få mer utbytte av det enn når en er yngre hvis du forstår hva jeg prøver å si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...